דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קריקטורות

קריק-טור / קריקטורות קוקוריקו: העולם הערבי מגיב לנציגת ישראל באירוויזיון

שבוע לא פשוט צפוי בעולם הערבי, והכעס יוצא גם על נטע שלנו | קצת כמו עם גל גדות, גם כאן תנועת ה-BDS רואה בזמרת שותפה לפשע מעצם שירותה הצבאי, והחמאס קרא לציבור לא לתת נקודות לברזילי

הזוכה באירוויזיון 2018, נטע ברזילי (צילום: AP Photo/Armando Franca).
הזוכה באירוויזיון 2018, נטע ברזילי (צילום: AP Photo/Armando Franca).
נעם בנעט
נעם בנעט
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

הזכייה של נטע ברזילי היא עוד מכה בשבוע קשה ומתוח בעולם הערבי. היום (יום ראשון) מדובר ביום בו איבד העולם הערבי את "אלקודס", הנחגג בישראל כ"יום ירושלים". מחר, ה-14 במאי, תחגוג מדינת ישראל את המעבר של השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. וביום שלישי, ה-15 במאי, יצוין בעולם הערבי "יום א-נכבה", יום האסון הפלסטיני – הקמת מדינת ישראל.

יש לזכור כי הפגנות "צעדת השיבה הגדולה" של ימי השישי, שהחלו ביום האדמה (ה-30 במרץ), אמורות להגיע בשבוע זה לשיאן לכבוד העברת השגרירות ו-"יום א-נכבה". ברקע הדברים חמאס שלח יותר ממאה אלף מסרונים במטרה לעודד את העזתיים להגיע לצעדות. בינתיים, בכירים בחמאס נמצאים בביקור במצרים, כשהרצון המצרי הוא "להוריד את חמאס מהעץ" בתקווה לא להגיע לעימות במהלך ההפגנות הגדולות בשבוע הקרוב.

לקראת האירוויזיון היו פרסומים של חמא"ס, בין השאר, נגד בחירתה של נטע, בהזכירם את השירות הצבאי של נטע ברזילי בלהקת חיל הים.

ZERO POINTS to Israel in the Eurovision Song Contest! Take Action and Share!Hashtags #Eurovision and #ZeroPointsIsrael…

Posted by Eurovision boycott of Israel – ZERO points to the song of Israeli Apartheid on Tuesday, May 1, 2018

תנועת ה-BDS אף ניסתה להוציא אותה מהתחרות. לטענתם ברזילי היתה שותפה לפשע באופן אישי. בעיניהם היא העלתה את המורל במהלך מבצע "צוק איתן", בו נהרגו מאות ילדים בעזה. הדברים מתייחסים לשירותה הצבאי של נטע במהלך "מבצע צוק איתן", אז שרה בפני צוותי ספינות חיל הים.

הקריקטוריסט מֻחַמַּד סַבַּאעַנֶה מתייחס לזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון. בקריקטורה עצמה אנו רואים את נטע, כשדם נוזל מפיה, עומדת על גדר ההפרדה. היא רוקדת בבגדים צבעוניים ומחזיקה רימון, במקום מיקרופון, כמובן.

סַבַּאעַנֶה הוא קריקטוריסט הבית של עיתון אלחַיַאת אלגַ'דִידִה, השופר הרשמי של הרשות הפלסטינית. הוא ישב במהלך 2013 בכלא הישראלי לאחר שנתפס מעביר כספים לגורמי טרור. מעניין אם האיור הושפע מנאומו האנטישמי האחרון של מחמוד עבאס (אבו מאזן), ראש הרשות הפלסטינית בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית לפני כשבועיים.

___________________________________________________________

נעם בנעט הוא מרצה וחוקר עצמאי בתחום המזרח התיכון והעולם הערבי, הכותב טור שבועי בנושאים אקטואליים נבחרים ובליווי קריקטורות עדכניות מהעולם הערבי תחת הכותרת "חלון למזרח התיכון המתחדש". אפשר לעקוב אחריו בטלגרם, בפייסבוק או באינסטגרם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!