דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרת ישראל

חברה ומשטרה / המוחים טוענים: אלימות משטרתית בהפגנה נגד מדיניות ישראל בעזה

לטענת המפגינים, הפעילה המשטרה אלימות מוגזמת בהפגנה נגד המתרחש בעזה בחיפה אתמול, ואף פצעה פעיל בולט לזכויות אזרחים בישראל | במשטרה דוחים את הטענות | ח"כ איימן עודה: "המשטרה דיכאה את ההפגנה בברוטליות ללא שום הסבר"

ההפגנה בחיפהבשישי 18 במאי 2018  (דוברות המשטרה)
ההפגנה בחיפהבשישי 18 במאי 2018 (דוברות המשטרה)
מיכל רוזן

מפגינים טוענים לאלימות מצד המשטרה: הפגנה ובה עשרות משתתפים שנערכה אתמול (שישי) בחיפה במחאה על המתרחש בעזה, הסתיימה במעצרם של 21 מפגינים, שלטענת המשטרה הפרו את הסדר הציבורי וניסו לחסום צירי תנועה. בין המפגינים שנעצרו, מנהל מרכז מוסאוא לזכויות הערבים בישראל ג'עפר פרח, שלטענת המפגינים הופעלה כלפיו אלימות מיותרת מצד השוטרים והוא שבר את ברכו. היום תערך הפגנה נוספת מול המשטרה בחיפה, וזאת במחאה על השימוש במוגזם בכוח לטענת מוחים.

מהמשטרה נמסר מנגד כי "משטרת ישראל עצרה אמש במהלך מחאה משוללת רסן בחיפה, 21 מפגינים, אשר הפרו את הסדר הציבורי והסבו נזק לרכוש, כאשר אחד העצורים נלקח לבדיקה בביה"ח לאחר שלטענתו נפגע ברגלו.

"מטבע הדברים, איננו מפרטים בדבר מצב ואבחון רפואי של אדם זה או אחר בשל צנעת הפרט. עם זאת, עניינו יועבר לבחינת הגורמים הרלוונטיים, כמקובל."

יש לציין כי על פי סרטון ובו מצולם מעצרו של ג'עפר שהופץ בקבוצות ווטאסאפ של פעילים, נראה כי המעצר עצמו לא היה אלים והוא לא ניסה להתנגד למשטרה. עם זאת, טוענים פעילים, לאחר חקירה במשטרה נחבל ג'עפר ונלקח לטיפול בבית חולים בני ציון בחיפה, כשהוא אזוק.

מספר ח"כ ערביים מהרשימה המשותפת הביעו מחאה חריפה על יחס המשטרה למפגינים. חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת שהיה בתחנת המשטרה יחד עם עצורי ההפגנה אמר: "כוחות המשטרה דיכאו את ההפגנה בברוטליות ללא שום הסבר. ממשלת נתניהו רוצה להשתיק כל קול מחאה והתנגדות שיוצאת מפה, להשתיק כל קול שמביך אותה ואת פעולותיה. אני מלא הערכה למפגינים הערב ולהקרבה העצומה של העצורים. שום אלימות משטרתית לא תצליח להשתיק אותנו".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) תקפה את יחס המשטרה למפגינים אותו כינתה "אלים וברוטלי". סלימאן אמרה "ניסיונות ההפחדה וההשתקה ייכשלו שוב! המשטרה לא למדה כלום ממסקנות ועדת אור!". לדבריה, הייתה עדה תומא-סלימאן, לרמיסה בוטה של זכויות בסיסיות של העצורים כמו הזכות להתייעצות עם עו"ד והזכות לקבל טיפול רפואי בזמן שליוותה אותם במעצר.

"האלימות שהופעלה נגד המפגינים הייתה חסרת רסן. החוקרים אף המשיכו להכות את העצורים לאחר מעצרם ללא שום הסבר או הצדקה. כתוצאה מכך נחבלו העצורים ואף נשברה רגלו של ג'עפר פרח מנכ"ל מרכז 'מוסאוא לאזרחים הערבים בישראל'.

תומא-סלימאן הוסיפה "יחס בלתי מקצועי זה אינו מקרי. הברוטליות המכוונת יכולה רק להעיד שמדובר בהחלטה פוליטית שהיא חלק ממדיניות ההסתה והגזענות כלפי הציבור הערבי בישראל". היא אף קראה להקים לאלתר ועדת חקירה שתחקור את התנהלות השוטרים, "אנו לא פוטרים את מח"ש מחובתה לחקור את התנהלות השוטרים. יחד עם זאת אנו מאמינים שההפרות והאירועים הינם מעבר למקרים בודדים ומדובר בהחלטה פוליטית ברמה ארצית כלפי ציבור שלם של אזרחים, ואשר מחייבת ועדת חקירה ניטראלית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!