דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צו הרחבה

המאוגדים / צווי הרחבה עליהם חתם שר העבודה והרווחה ישפרו תנאיהם של 120,000 עובדים

עובדים בענפי ההובלה, הבנייה, התשתיות, צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), העבודות ציבוריות והשיפוצים יהנו מהחודש הבא מתנאי עבודה משופרים בזכות צו ההרחבה | יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, בירך: "עד היום מדובר היה בשוק פיראטי ופוגעני וכעת הצלחנו לעשות בו סדר ממנו ייהנו כל הצדדים"

משאית בנגב (צילום: Shutterstock)
משאית בנגב (צילום: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"המהלכים אותם מקדמת ההסתדרות, ובהם החתירה שלנו להסכמים קיבוציים כלל ענפיים ובעקבותיהם צווי הרחבה, מוכיחים הלכה למעשה כי עבודה מאורגנת מצמצמת פערים חברתיים ומגבירה את השוויון במדינה", אמר אתמול (רביעי) יו"ר ההסתדרות הכללית אבי ניסנקורן, בעת חתימה על שלושה צווי הרחבה להסכמים קיבוציים שישפרו את תנאיהם של עשרות אלפי עובדים במשק.

ניסנקורן הודה לשר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד), "על מעורבותו ועל השותפות האמיתית שלו לקידום מהלכים משמעותיים לרווחת האדם העובד והחברה הישראלית כולה". כץ מצידו הבהיר את חשיבותם של צווי ההרחבה: "שדרוג רמות השכר והבטחת תנאים סוציאליים הולמים תורמים לחיזוק החוסן הכלכלי של האזרחים ולצמצום פערים בחברה״. שלושת הצווים חלים על שלושה ענפים מרכזיים במשק, בינהם צו הרחבה ראשון בענף ההיסעים.

שר הרווחה, חיים כץ. צילום: אבי חיון.
שר הרווחה, חיים כץ. צילום: אבי חיון.

ענף ההובלה, על 20,000 עובדיו זכה לצו הרחבה של ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות להתאחדות מפעלי הובלה בישראל בינואר 2016. צו זה יגדיל את השכר המינימלי בענף ויעמידו על 100 שקל יותר משכר המינימום במשק, כך שנכון למועד חתימת הצו, יעמוד על סך של 5,400 שקל לעובד בשנתו הראשונה – וזאת בנוסף לתוספת שכר בגובה 0.5% לכל שנת ותק. שיפורים נוספים שמחיל הצו כוללים הגדלה של 0.75% בשיעור הפקדות המעסיק לקרן השתלמות, כך ששיעור זה יעמוד על 6.75%, והגדלת תוספת אש"ל לסכום של 53 שקל ליום.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, בירך: "עד היום מדובר היה בשוק פיראטי ופוגעני וכעת הצלחנו לעשות בו סדר ממנו ייהנו כל הצדדים. המגמה החיובית לה אנו עדים בענף התחבורה הציבורית בכלל ובענף ההיסעים בפרט היא תוצר ההובלה האמיצה והחתירה של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לצמצום פערים בחברה הישראלית".

צו ההרחבה השלישי עליו חתם שר העבודה והרווחה הוא בהמשך להסכם הקיבוצי הכללי שנחתם בחודש מרץ האחרון בין ההסתדרות להתאחדות בוני הארץ, המגדיל את ההפרשות הפנסיוניות ללמעלה מ-100 אלף עובדי ענף הבנייה, התשתיות, צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), עבודות ציבוריות ושיפוצים. בהתאם לצו, יוגדלו הפקדותיהם לפנסיה של כלל העובדים בענף בשיעור של 1.2%, כך שהחל מכניסת הצו לתוקף יעמוד חלק המעסיק לתגמולים על 7.1% מהשכר המבוטח, וחלק העובד לתגמולים יעמוד על 6.6% מהשכר המבוטח. בסך הכל, יגדלו ההפקדות הפנסיוניות לעובדים בענף מ-18.5% ל-19.7%

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, ציין: "החתימה על צו ההרחבה הינה צעד חשוב מאוד לשיפור זכיותיהם של עובדי הבניין. אין לי ספק כי בעקבות שינוי השכר ותנאי העבודה בענף יצטרפו אליו אלפי עובדים".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!