דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / טניס: סימונה האלפ זכתה בתואר הרולאן גארוס לראשונה בקריירה

הרומנייה שלא זכתה עד כה בתואר גרנד סלאם עשתה זאת לאחר משחק מצויין בגמר בו גברה על סלואן סטיבנס מארה"ב | "חלמתי על הרגע הזה מאז שהתחלתי לשחק טניס" | היום (א') ייפגשו רפאל נדאל ודומיניק תים הצעיר לגמר הגברים

סימונה האלפ זוכה באליפות הרולאן גארוס לשנת 2018. (AP Photo/Alessandra Tarantino)
סימונה האלפ זוכה באליפות הרולאן גארוס לשנת 2018. (AP Photo/Alessandra Tarantino)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סימונה האלפ זכתה אמש (שבת) ברולאן גארוס. הרומניה המדורגת ראשונה בעולם השלימה ניצחון בגמר על סלואן סטיבנס לאחר שחזרה מפיגור וניצחה 1:2 (6:3, 4:6, 1:6) זהו תואר הגרנד סלאם הראשון של האלפ שלא ידעה את נפשה מרוב אושר. אחרי שהפסידה בשני הגמרים הקודמים בצרפת, לא רצתה לרשום הפסד שלישי. סטיבנס פספסה הזדמנות לזכות בגרנד סלאם שני בקריירה, אבל היא עדיין מדורגת כטניסאית האמריקנית הבכירה (4 בעולם).

האלפ בת ה-26 העפילה לגמר אחרי טורניר מצויין שכלל ניצחון בחצי הגמר 0:2 (1:6, 4:6) על גרבינייה מוגורוסה. סלואן סטיבנס עשתה גם כן טורניר נהדר והעפילה לגמר אחרי שניצחה 0:2 (4:6, 4:6) את בת ארצה מדיסון קיז.

מהלך המשחק

הפתיחה הייתה שייכת לסטיבנס ששמרה על ההגשה שלה ועלתה ל-1:3 מבטיח. האלפ התקשתה אבל הצליחה לצמק ל-2:4, כשהיא עם הגב אל הקיר האלפ צימקה 3:5, אבל סטיבנס לקחה את המערכה עם 3:6 מוחץ.

במערכה השנייה סטיבנס השיכה שבירה מהירה והצליחה לעלות ל-0:1. האלפ השיגה שבירה יקרה והשוותה ל-2:2. מאותו רגע זה ההיה המשחק של הרומניה שהשיגה שבירה נוספת ועלתה ל-2:4. סטיבנס הצליחה לצמק ל-4:4. אבל האלפ הראתה נחישות רבה בדרך ל-4:6 ו-1:1 במערכות.

בפתיחת המערכה השלישית האלפ השיגה שבירה ועלתה ל-0:2. המשחק נמשך בשליטה רמה של המדורגת ראשונה בשעלתה ל-0:4 והריחה תואר גרנד סלאם ראשון. סטיבנס הצלחה לקחת משחקון לפרוטוקול הומערכה הסתיימה עם 1:6 ותואר גרנד סלאם ראשון בקריירה להאלפ.

בסיום אמרה האלפ הנגרשת: "לא יכולתי לנשום במשחקון האחרון, עשיתי כל מה שיכולתי. זה מדהים מה שקורה עכשיו. חלמתי על הרגע הזה מאז שהתחלתי לשחק טניס. תודה לכל האוהדים שתמכו בי – גם הרומנים וגם הצרפתים. כשהייתי בפיגור במערכה השניה, חשבתי שהכל גמור אבל חזרתי בכל זאת". האלפ התייחסה לתואר הראשון והמרגש בטורניר גרנד סלאם וליריבתה הנהדרת: "בשנה שעברה הפסדתי ובכיתי כל הלילה. רציתי מאוד לזכות בתואר הזה בצרפת והשגתי אותו. כמובן שאני רוצה לברך את סלואן שעשתה עבודה יפה אחרי הפציעות שלה ואני בטוחה שהיא תגיע לעוד הרבה גמרים בעתיד. אני מאוד מקווה לחזור לפה כי המגרש הזה הוא המועדף עליי".

סלואן סטיבנס שנתנה טורניר מצויין אמרה בסיום: "תודה לכולם. זה לא הגביע שרציתי אבל הוא עדיין יפה, אז תודה לכם. זו היתה חוויה מדהימה. אני רוצה לברך את סימונה על התואר הגרנד סלאם הראשון שלה".

היום ייפגשו רפאל נדאל הפייבוריט, לאחר שהביס 1:6,4:6, 2:6 את חואן מרטין דל פוטרו בחצי הגמר, מול האוסטרי המפתיע  דומיניק תים שגבר על מרקו צ'קינאטו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!