דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מפסידה: הזעזוע על הקווים של נבחרת ספרד ערב המונדיאל ברוסיה

וגם - השחיינית הפראלימפית ענבל פיזרו שקבעה שיא ישראלי חדש | שחקן הכדוריד המעוטר, אבישי סמולר, שהביא הישגים רבים הודיע על פרישה מהענף וקופץ הרוחק הקובני, חואן מיגל אצ'בריה, שקבע את התוצאה השישית בהיסטוריה

נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מציג את פרננדו היירו. (AP Photo/Manu Fernandez)
נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מציג את פרננדו היירו. (AP Photo/Manu Fernandez)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסידה בטלטלה מיותרת: התאחדות הכדורגל הספרדית

ליאור ברטל

זהו כנראה אחד מחמשת הסיפורים הגדולים אי-פעם במשחקי המונדיאל. הפעם לא מדובר על שחיתות או הטיית משחקים, אלא תזמון נוראי להיכנס למלחמות אגו: יומיים לפני תחילת אליפות העולם. יומיים לפני המונדיאל החליטה התאחדות הכדורגל של ספרד לפטר את מאמן הנבחרת המוערך ז'ולן לופטגי בעקבות החלטתו להתמנות למאמן קבוצת ריאל מדריד יום קודם לכן. אין שום הסבר הגיוני, מדוע ההחלטה המטופשת של לופטגי וריאל מדריד לפרסם את מינויו לתפקיד היוקרתי ומצד שני אין שום הסבר הגיוני מצד ההתאחדות הספרדית לפטר אותו בעקבות החוזה החתום. עם כל הכבוד לאגו של שני הצדדים, נבחרת ספרד הפכה תוך לילה ממועמדת לתואר למועמדת לאכזבת הטורניר. ושיהיה בהצלחה למאמן החדש פרננדו היירו בתפקיד הראשון כמאמן ראשי.

מנצחת ממשיכה לנפץ שיאים: ענבל פיזרו

יאיר צוקר

המדליסטית הפראלימפית ענבל פיזרו סיימה את אליפות גרמניה בשחיה עם שיא ישראלי חדש ב-200 מטר מעורב אישי, כשסיימה ראשונה בגמר ב' עם זמן של 3:31.66 דקות. פיזרו מאיל"ן חיפה הוסיפה להישג גם מדליית הכסף בגמר ה-200 מ' חופשי עם זמן של 2:55.22 דקות. אליפות גרמניה הפתוחה בה השתתפו 550 שחיינים מ-47 מדינות, הייתה התחרות האחרונה לפני אליפות אירופה שתתקיים באוגוסט באירלנד.

ענבל פיזרו משחקים הפראלימפיים בריו 2016 (התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון).
ענבל פיזרו משחקים הפראלימפיים בריו 2016 (התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון).

פיזרו בת ה-31 זכורה מזכייתה במדליית הארד במשחקים הפראלימפיים בריו, במשחה ל-200 מטר מעורב אישי שהייתה גם השלישית של ישראל בריו והתשיעית שלה במשחקים הפרלימפיים והשנה הוסיפה לעצמה גם מדליית ארד באליפות העולם במשחה ל-100 מטר חופשי.

מנצח ונפרד מהפרקט עם השער: אבישי סמולר

צור רוזנצוויג

השבוע נפרד ענף הכדוריד ואיתו הספורט הישראלי מאבישי סמולר שהחליט לפרוש ממשחק פעיל. סמולר שיחק בארץ רק בהפועל ראשון לציון, בשתי קדצניות שונות, והיה השחקן הישראלי הראשון לשחק בבונדסליגה – הליגה הראשונה בגרמניה, שם שיחק במדי ווצלאר ולאמגו. בנוסף שיחק במדי נבחרת ישראל בה רשם 72 הופעות. סמולר, שזכה יחד עם קבוצתו המקומית השנה גם בתואר האליפות וגם בתואר מחזיקת גביע המדינה, מסיים בסטייל באדומים מעיר היין, כשבאמתחתו חמש אליפויות ושלושה גביעים. על הסיבה לפרישה עכשיו השיב השחקן שהבין שהוא לא יכול להתמקד רק בכדוריד, ולא היה מעוניין להמשיך כשחקן פעיל עם עבודה נוספת. אבישי, שהחל את הקריירה שלו כשוער, כנראה הבין שזה הרגע להגן על המשך החיים, ויוצא לדרך חדשה בתור עורך דין.

מנצח ויודע גם לעוף: חואן מיגל אצ'בריה

יאיר צוקר

קופץ הרוחק הקובני בן ה-19, חואן מיגל אצ'בריה, הדהים השבוע את עולם האתלטיקה כאשר קבע ביום ראשון את הקפיצה לרוחק הכי טובה שהייתה מאז 1995. הקפיצה המדהימה למרחק של 8.83 מטרים, הייתה במסגרת תחרות הדיימונד ליג שהתקיימה השבוע בשטוקהולם ובה ניצח הקובני, שבדרך גבר על אלוף העולם המכהן, לובו מאניונגה הדרום אפריקאי, שסיים שלישי.

https://twitter.com/Jokin4318/status/1005822585345597442

הקפיצה של אצ'בריה היא גם השישית בטיבה בהיסטוריה, אחרי שיאן העולם מייק פאוול, בוב בימון, קרל לואיס האגדי, רוברט אמיאן ואיבן פדרוסו הקובני שמזיק בשיא הלאומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!