דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תעש

מיזוג ענק / הוועדה הממשלתית אישרה: תעש תימכר לאלביט תמורת כ-1.8 מיליארד שקלים

1.4 מיליארד שקלים יועברו במעמד החתימה, 400 מיליון שקלים נוספים ישולמו על 2022 | עוד התחייבה אלביט להעביר את פעילות החברה לנגב | השלמת העסקה תהפוך את אלביט לחברה הביטחונית השנייה בגודלה בישראל, אחרי רפא"ל

שער הכניסה ל'תעש מערכות' (צילום מתוך ויקימדיה)
שער הכניסה ל'תעש מערכות' (צילום מתוך ויקימדיה)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

עוד שלב בהפרטת תעש הושלם אתמול (שלישי): הוועדה הממשלתית למכירת מניות אישרה את מכירת החברה לאלביט תמורת 1.8 מיליארד שקלים. במסגרת ההסכם תפנה אלביט את קרקעות תעש ברמת השרון עד 2022, ותעביר את פעילות החברה לאזור רמת בקע שבנגב. דירקטוריון אלביט אישר אף הוא את העסקה השבוע, כעת מחכה העסקה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. רכישת תעש צפויה להפוך את אלביט לחברה הביטחונית השנייה בגודלה בישראל כשהיא עוקפת את היקף המכירות של התעשייה האווירית ונותרת מאחורי רפא"ל הממשלתית.

אישור העסקה למכירת תע"ש מגיע אחרי של למעלה מעשור, במסגרתו מנסה הממשלה להיפטר מהחברה שמייצרת תחמושת ונשק לצה"ל. לאורך שנים סבלה תע"ש מהפסדים גדולים מאוד וצברה חובות של למעלה ממיליארד שקלים שחייבו אותה לקחת הלוואות שיאפשרו את המשך קיומה. בנוסף לסוגיות הביטחוניות הכרוכות בתהליך ההפרטה, מדובר היה בתהליך מורכב שכן מפעלי החברה חולשים על מאות דונמים בלב איזורי הביקוש בתל אביב וברמת השרון. בעוד שמפעל תעש בתל אביב הפסיק לפעול לפני שנים רבות, הקרקע שעליה ישב המפעל נותרה מזוהמת במתכות כבדות וחומרים רעילים אחרים. סוגיה זו, יחד עם סוגיות מתחום הסודות הביטחוניים, עיכבה לאורך שנים את הפרטת החברה.

במסגרת ההסכם שאושר היום תשלם אלביט כ-1.4 מיליארד שקלים ביום החתימה על ההסכם. 400 מיליון שקלים נוספים, יחד עם תוספת של כ-100 מיליון שקלים שמותנים בביצועי החברה, ישולמו עד 2022.

אלביט התחייבה לפנות את מרבית השטח של תעש ברמת השרון (למעט כ-80 דונם) עד לשנת 2022 ולהעביר את פעילות החברה לנגב. עוד סוכם כי אלביט תשמור על ההסכמים ועל רמות המחירים שבהם מוכרת היום תעש ציוד ותחמושת למשרד הביטחון וכי ותשמור על רצף האספקה הדרוש לצה"ל.

שר האוצר, משה כחלון דיבר היום על מכירת תע"ש מהכיוון הנדל"ני כשאמר כי "הסיכום שהושג מהווה המשך של מדיניות האוצר לפינוי שטחים באזורי הביקוש לטובת כלל הציבור. מעבר המפעלים לנגב יאפשר את בנייתן של אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, לצד חיזוק התעשייה והתעסוקה בנגב באלפי מקומות תעסוקה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לסוגיות הביטחוניות ואמר כי "משרד הביטחון הבטיח בעסקה שקווי היצור החיוניים, שהוקמו לפני עשרות שנים, יוחלפו במפעלים חדשים שנקים בנגב. התשתיות האסטרטגיות יישארו בידי מערכת הביטחון  ואף ישודרגו. הגדרנו גם תנאים קשיחים לשמירת התחרות והגמישות של צה"ל. בשורה התחתונה, השקעות של מאות מיליונים יוזרמו לתעשייה הביטחונית ולנגב ויבטיחו למעלה מאלף מקומות עבודה לשנים רבות"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!