דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

מתאגדים בהיי-טק / עובדי חברת ההיי-טק ECI החלו להתאגד בהסתדרות

על רקע מגמות הצמצום בענף התאגדו אתמול עובדי החברה, במטרה להגיע להסכם קיבוצי שישפר את תנאי עבודתם. ועד הפעולה: "מעודדים את שאר חברינו להצטרף להתארגנות".

עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תנופת ההתאגדות במקצועות ההיי-טק נמשכת. הבוקר (שני) החלו עובדי חברת ECI להחתים באופן גלוי על טופסי הצטרפות להסתדרות במטרה לכונן יחסי עבודה קיבוציים בחברה. חברי ועד הפעולה, יחד עם נציגי ההסתדרות, פתחו עמדות החתמה וחילקו עלונים לעובדים במשרדי החברה. בנוסף, פתח ועד הפעולה דף פייסבוק הקורא לעובדי החברה להתאגד.

"אנו קבוצה של עובדים ותיקים ונאמנים המאמינים כי התאגדות בהסתדרות ודיאלוג פתוח עם ההנהלה יאפשרו למצב את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי ההעסקה של כל עובדי ECI, מה שגם יביא להמשך הצלחת החברה," מסרו חברי ועד הפעולה, "אנו מודים לכל עובדי החברה שכבר הצטרפו אלינו ומעודדים את שאר חברינו העובדים להצטרף להתארגנות בהקדם".

מהלך ההתאגדות בא על רקע חששם של העובדים לביטחונם התעסוקתי. פיטורי עובדים בחברת "אינטל", והעברת פרויקטים למדינות מתפתחות בחודשים האחרונים, מסמנים מגמה של צמצום כוח אדם בענף ההיי-טק בישראל. עובדי חברת ECI מצטרפים לעובדי חברות נוספות מהענף שהתאגדו בהסתדרות בשנים האחרונות, בהן: "נס טכנולוגיות", "קומברס", "טק מהינדרה", "סאפ", "NCR" (ריטליקס) ו"אמדוקס".

עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

"מה שהביא להתאגדות זה המצב הכללי של החברה, תסכול של עובדים שמרגישים לא נספרים, וגלי פיטורים מדי רבעון, שעובדים מפוטרים מהיום למחר. הביטחון התעסוקתי של העובדים, והתחושה שאין עם מי לדבר." מסביר יונתן וורקנך, חבר בועד הפעולה. לפני קצת למעלה מחודש החל המהלך הנוכחי בליווי ההסתדרות, כשהיום לראשונה החתימו עובדים בגלוי לחברות בארגון העובדים. לדבריו היו בעבר נסיונות להתאגד, אבל העובדים "קיבלו רגליים קרות" בטרם הגיעו לשלב הגלוי. וורקנך אומר שגם היום היו חששות, אבל לדבריו ההיענות היתה גבוהה ביותר והפידבקים מפרגנים: "החבר'ה מאוד דוחפים ורוצים את זה. תגובות כמו 'איפה הייתם עד עכשיו?', 'למה זה לא קרה שנה שעברה?'". לדבריו של וורקנך נמצאים העובדים בישורת האחרונה לקראת הגעה לשליש הדרוש להכרזת ייציגות.

האתגרים בהתאגדות בתחום ההי-טק הם "להצליח לייצר ביטחון תעסוקתי על אף התנודתיות הגלובלית. השכר הוא בדרך כלל פחות בעיה" מסביר יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק. לדבריו האיגודים שכבר הגיעו להסכמים קיבוציים הובילו לכך שגם במקרים בהם היה צורך בקיצוצים, בוצעו תוכניות מכובדות של פרישה מרצון עם פיצויים מוגדלים, כחלופה לפיטורין. "יש לנו גם מאבק לשמר כמה שיותר מהעבודה כאן, לעזור גם להנהלות מול החברות הגלובליות לייצר כמה שיותר תקנים ומשרות לעבודה כאן", הוא מסביר, אל מול מגמה של העברת פיתוחים וידע ישראלי לתחזוק במדינות מתפתחות כמו הודו.

חברת ECI, שנוסדה ב-1961, מעסיקה כיום כ-850 עובדים בישראל, רובם בפתח תקווה ומקצתם בעומר. החברה מספקת פלטפורמות תקשורת לחברות ברחבי העולם. מלבד מרכז החברה בישראל, ECI מפעילה מוקדי פעילות במדינות נוספות ברחבי העולם, והיא נחשבת למובילה בתחומה. החברה היא בבעלותו של איש העסקים שאול שני. כדי להגיע ליציגות בחברה, שתאפשר קיום משא ומתן לקראת הסכם קיבוצי, על ועד הפעולה להחתים שליש מעובדי החברה לחברות בהסתדרות. החל מסוף 2012 קיבלה ההסתדרות החלטה שלא לגבות דמי חבר מעובדים המתארגנים במסגרת התארגנות חדשה – עד לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!