דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

התאגדות עובדים / התאגדות עובדי ECI הכריזה על יציגות בחברה

יום אחד בלבד אחרי שהחלו בהחתמה גלויה של עובדים, הצטרפו להתאגדות למעלה משליש מהעובדים. ועד הפעולה וההסתדרות קראו להנהלה להיכנס למו"מ על הסכם קיבוצי.

התאגדות עובדי eci. צילום: באדיבות התאגדות עובדי ECI
התאגדות עובדי eci. צילום: באדיבות התאגדות עובדי ECI
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מהלך ההתאגדות שהחל אתמול בחברת ההיי-טק ECI הושלם היום (שלישי), כאשר למעלה משליש מעובדי החברה חתמו על טופסי הצטרפות להסתדרות, כנדרש על פי חוק כדי להפוך לארגון יציג במקום העבודה. נציגות העובדים וההסתדרות שלחו אחר הצהריים מכתב למנכ"ל ECI, דריל אדוארד, ובו הזמנה לתיאום  פגישה וכניסה להליך הידברות ומשא ומתן לשם הסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי. על פי חוק, עם הגעתו של ארגון עובדים למעמד יציג, מחויבת הנהלת החברה לשבת למשא ומתן קיבוצי.

"עובדי ECI בחרו להגדיל את כוחם ולעשות שינוי חברתי באמצעות התארגנות, ואני מברך אותם על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות," בירך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן את עובדי החברה. "גם התאגדות זו ממחישה בפנינו שיותר ויותר עובדים בכל ענפי המשק, כולל בהיי-טק, מאמינים היום בכוחה של העבודה המאורגנת, שביכולתה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם".

ההתאגדות לוּותה על ידי מרחב פתח תקווה של ההסתדרות ועל ידי האגף להתאגדות עובדים, שהוקם בשנת 2009 במטרה לקדם וללוות התאגדויות עובדים חדשות לצד פעילותם של המרחבים.

"אני  מתרגשת שעשינו את זה בתוך יום וחצי," אמרה חברת ועד הפעולה ססיל חכם, "אנשים שיתפו פעולה. קיוויתי שזה יהיה מהיר ולא יימרח. התאמצנו אתמול – כמעט 12 שעות התרוצצתי על עקבים מקומה לקומה, מאדם לאדם, להחתים, לדבר להסביר. הכול כדי שאנשים יבינו את המשמעות של המהלך".

בעיניה של חכם, המשמעות של הקמת ועד במקום העבודה היא תקשורת פתוחה עם ההנהלה, דאגה לעובדים ושיפור התנאים, "אני עובדת פה 16 שנה וחוויתי שתי הפחתות בשכר. ב-12 השנים האחרונות לא הייתה עליית שכר, שזה המון זמן", אך הדבר החשוב לה ביותר הוא שיפור הביטחון התעסוקתי של העובדים, נוכח גלי הפיטורין החוזרים ונשנים.

ועד הפעולה של עובדי ECI מסר כי "אנו נרגשים ומודים לעובדי החברה על ההיענות הגדולה והאמון. אנו מבטיחים לעשות כל מאמץ על מנת להצעיד את יחסי העבודה בחברה למקום ראוי ובטוחים כי ועד חזק – בשיתוף הנהלה מכבדת – יוכלו לעמוד באתגרים הצפויים לחברה בעתיד".

הנהלת החברה סירבה להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!