דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונת עבודה

תאונה קטלנית / במהלך בניית הנמל החדש באשדוד: עובד טבע למוות לאחר שנפל מסירה

העובד, אזרח סין בן 49, נפל למי הים בשעות הערב ונמצא לאחר מספר שעות על ידי צוללנים משטרתיים כשהוא ללא רוח חיים | לפני 3 שנים נהרג עובד נוסף באורח דומה במהלך הקמת הנמל ע"י החברה הסינית

העבודות להקמת 'נמל הדרום' החדש (צילום ארכיון: פלאש90)
העבודות להקמת 'נמל הדרום' החדש (צילום ארכיון: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד סיני בן 49 טבע למוות הלילה (שבת) בסמוך לנמל אשדוד. העובד נפל בשעות הערב מדוברה העוגנת במתחם בו נבנה נמל הדרום ע"י חברה בת של 'צ'יינה הרבור' הסינית. בעקבות דיווח למשטרה על נפילתו של העובד הגיעו שוטרי השיטור הימי למקום ופתחו בסריקות, במהלכן נמצא העובד על ידי צוללנים ונמשה מהמים. צוות מגן דוד אדום נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע. את תגובת החברה הבת של 'צ'יינה הרבור' הסינית הבונה את הנמל לא ניתן היה להשיג.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי התאונה לא ארעה בשעות העבודה או בשל פעולה הקשורה לעבודה. מהמשטרה נמסר כי "בשלב זה לא ניתן לקבוע אם מדובר בתאונת עבודה. החקירה נמשכת".

מדוברות מד"א נמסר: "הלילה בשעה 23:18 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על גבר שככל הנראה נפל מסירה למי הים בשעות הערב (אמש) וחולץ לנמל החדש באשדוד ע"י השיטור הימי כשהוא מחוסר הכרה. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר בן 49, עובד זר מסין".

פראמדיק מד"א דן בן ישי סיפר: "במזח של הנמל החדש חברנו עם סירה של השיטור הימי כשעליה הצוללנים שאיתרו את הגבר בים מבצעים בו פעולות החייאה. סיפרו לנו שהוא היה נעדר בים מספר שעות ואותר לאחר סריקות מרובות כשהוא ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

מחברת נמלי ישראל נמסר כי "מדובר בימאי סיני שהועסק על ידי חברת Pmec בביצוע עבודות. בנוסף האירוע מצוי בחקירת משטרת ישראל מול חברת Pmec". לדבריהם, הימאים הסינים עובדים תחת היתר מיוחד המאפשר את שהותם הקבועה על כלי השיט, וחיים עליהם 24/7, וזאת מטעמי בטיחות. האירוע לדבריהם התרחש בשישי בערב, בזמן מנוחה ועגינה ליד רציף העבודה, וכי לא בוצעה עבודה בזמן האירוע.

מחברת פאן מדיטרניאן חברה להנדסה בע"מ נמסר: "ראשית, החברה מבקשת להביע את צערה העמוק בפני המשפחה האבלה, מדובר באירוע חריג שפרטיו עודם מתבררים. נעדכן כי מיד עם קבלת הדיווח הראשוני פעלה החברה אל מול מכלול הגורמים הרלוונטיים. מדובר באירוע קשה ומצער, שאירע מחוץ לשעות העבודה של הפרויקט. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל במטרה לחקור את המקרה, לקבל את מלוא המידע, להפיק לקחים ולהסיק מסקנות לעתיד. החברה מבקשת לשוב ולהדגיש את החשיבות העליונה בהקפדה על נהלי הבטיחות הנדרשים ע"פ החוק בעיתות חירום ובשגרה, כפי שאלו מועברים לעובדי החברה, קבלניה ולכלל באי אתר העבודה".

"נראה שאם העובדים של כלי השיט המשמש לעבודות בנמך נדרשים ללון עליו כחלק מדרישות עבודתם, אזי תאונות הנגרמות בשל שהייתם על כלי השיט, ההגעה אליו והיציאה ממנו – הן חלק אינטגרלי מעבודתם", כתבה מנהל הקבוצה למאבק בתאונות בניין, הדס תגרי, בתגובה לאירוע. "יש מקום גם לברר ולהבהיר האם ומדוע נחוצה לינתם של העובדים על כלי השיט, והאם תנאי מגוריהם שם בטוחים וראויים".

העבודות להקמת נמל הדרום, שיתחרה בנמל אשדוד הוותיק, הובילו כבר למותו של אחד העובדים לפני כשלוש שנים בנסיבות דומות: ב-6 במרץ 2016 נהרג רן שיאדונג ((Ren Xiaodong) עובד בניין אזרח סין כבן 30, לאחר שנפל מגובה בספינה ששימשה בעבודות לבניית הנמל.

ביוני השנה נהרג עובד כבן שלושים, אזרח סין, על אנייה שעגנה בסמוך לחופי אשקלון. העובד נפל מגובה ונהרג על ספינה שעסקה בפריקת פחם בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו. התאונה הקטלנית אירעה באנייה זרה מגיבלטר שעגנה בסמוך לחופי אשקלון, והעובד נפל ככל הנראה אל מותו מסולם בתוכה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!