דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיים כץ

רווחה / הצעת חוק חדשה תסייע למקבלי קצבאות סיעוד

הצעת החוק, שיזם שר הרווחה חיים כץ, אושרה היום לקריאה שנייה ושלישית. עפ"י ההצעה תותאם הקצבה בהתאם לעלויות הכרוכות בקבלת השירותים הנדרשים. כץ: "כל זכאי ייהנה מסל שירותים המשקף את צרכיו האמתיים"

חיים כץ, שר הרווחה צילום: אבי חיון.
חיים כץ, שר הרווחה צילום: אבי חיון.
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה היום (רביעי), לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק של שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ לשינוי אופן חישוב גמל הסיעוד הניתנת לזכאים. הצעת החוק באה להבטיח כי היקף השירותים הניתנים לזכאים, יישמר גם במקרה של שינוי מחירים. החוק החדש צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודש.

נכון להיום, כ-160 אלף איש זכאים לגמלת סיעוד שעלותם השנתית מסכמת ב-5.5 מיליארד ש"ח, הצעת החוק תביא למצב שאדם סיעודי, שמקבל היום קיצבה חודשית בסך 2,942 ש"ח, יקבל קצבה בגובה 3,201 ש"ח – עליה של 259 שקלים בחודש. הצעת החוק מתייחסת לזכאים המקבלים קצבה כספית, המשמשת אותם לצריכת שירותים – כגון עזרה בניהול משק בית ומוצרי ספיגה – ולא לזכאים המקבלים את קצבתם בצורת שירותים.  עוד קובעת הצעת החוק כי אלו הבוחרים לקבל את הגמלה בשירותים הניתנים על ידי חברות סיעוד, לא ייפגעו כתוצאה משינויים במדד המחירים לצרכן או בהעלאת שכר המינימום לעובדי הסיעוד.

"מדובר בתיקון הכרחי המבטיח שכל זכאי ייהנה מסל שירותים המשקף את צרכיו האמתיים" אמר השר כץ, "וגם במקרה שיעלה שכרו של המטפל, היקף שעות הטיפול לא יגרע מכך"

יו"ר הוועדה, כ"כ אלי אלאלוף (כולנו)  אמר כי "סוף סוף יוכלו החולים הסיעודיים ובני משפחותיהם לדעת מה המוצרים, השירותים או הכספים המגיעים להם, ללא שיטות חישוב מסובכות. החוק יעודד אותם לפנות ולקבל את הגמלה בכסף ולא בשירותים, וזהו המצב הרצוי. המוסד לביטוח לאומי הוכיח פתיחות וגמישות בגישתו ואני מברך על כך".

גמלת הסיעוד ניתנת באמצעות סכום כסף קבוע בחוק המועבר לחברות חיצוניות המספקות שירותים- כאשר עלות השירותים לספק מושפעת משינויים החלים בשכר המינימום, צווי הרחבה, הסכמי שכר של עובדים מקצועיים, שינויים במסים ובעלותם של השירותים החליפיים- משדרי מצוקה או מוצרי ספיגה הנקבעת במכרזים.

מהות הצעת החוק היא הגדרת גמלת הסיעוד במונחים של 'יחידות שירותי סיעוד'; שעות טיפול ושירותים נוספים אותם הביטוח הלאומי יתחייב לממן בהתאם למצבו של המבוטח, במקום ההגדרה בסכום כסף הקיימת כיום שאינה לוקחת בחשבון שינויים בעלויות השירותים ומכאן משאירה פתח לפגיעה אפשרית בהיקף השירותים הניתן לזכאים.

כך למשל, העלייה האחרונה בשכר המינימום הגדיל את ערכה הכספי של שעת טיפול, אך לא שינתה את סכום הגמלה. מצב זה יצר סרבול ומורכבות תוך פגיעה אפשרית בהיקף השירותים הניתנים לזכאים. החוק החדש צפוי לאפשר יציבות בהיקף השירותים גם כאשר שיעור העדכון בתעריפי השירותים שונה משיעור העדכון של הסכום הבסיסי של גמלת הסיעוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!