דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מחיר הקורונה / הורים לילדים עם צרכים מיוחדים: "דורשים מענה עם השבתת בתי הספר"

ארגוני ההורים דורשים מענה מותאם לילדיהם במעבר ללימודים מהבית: למידה מקוונת והגעת סייעות לבית התלמידים - כל עוד שומרים על חייהם | משרד החינוך: "בוחנים כניסתם של גורמים טיפוליים לביתו של התלמיד"

שביתת מחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד (באידבות פורום ההורים)
שביתת מחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד (באידבות פורום ההורים)
דוד טברסקי

קואליציה של כעשרים ארגונים לילדים עם צרכים מיוחדים פנו היום (שני) למשרד החינוך בדרישה למענה הולם לילדיהם נוכח השבתת מערכת החינוך. "השבתת מערכת החינוך עלולה לפגוע קשה בתלמידים עם צרכים מיוחדים אם לא יינתן להם מענה מותאם בבית כמו לכל התלמידים" מסרה ע"וד אביבית ברקאי – אהרונוף, מהמחלקה המשפטית של ארגון "בזכות".

הקואליציה פנתה למנכ"ל משרד החינוך בדרישה שיבצע את ההתאמות הנדרשות לילדי החינוך המיוחד עם המעבר ללמידה מהבית, ויוציא הנחיות ברורות להתנהלות של ועדות הזכאות והאפיון, אשר מתאימות את סל השירותים החינוכיים המתאים לכל תלמיד ובין היתר מחליטות אם הוא מתאים להכנס לחינוך המשלב. עוד מבקשת הקואליציה להכתיב הנחיות ברורות לצוותים הרב מקצועיים הקשורים לוועדות ואת השעייתם של הדיונים עד להכרעה בעניין.

בין השאר דורשים הארגונים המשך הטיפול והסיוע האישי למטרות חינוכיות, חברתיות ורפואיות לילדים בביתם, וזאת כאשר אין סכנת הדבקות לסייעות, המשך שגרת טיפולים במקומות שיוקצו לעניין והתאמת הלמידה  והמקוונת לצרכים השונים. במכתב מציינים הארגונים שחזור מנכ"ל קובע שהמדינה מחויבת לעשות כל מאמץ להמשיך להגיע לבתי התלמידים בחינוך המיוחד וללמדם שם.

בארגונים השונים ציינו הבוקר שוועדות הזכאות והאפיון, שמתקיימות בימים אלו כדי לקבוע את השירות החינוכי לו יהיו זכאים התלמידים בשנת הלימודים הקרובה, מתקיימות בהרכבים חסרים. בין היתר ללא נציגות הורים, או שאר הגורמים המחויבים בחוק, מה שפוגע בהוגנות ותקינות הוועדות.

ארגון הפסיכולוגיים החינוכיים בשירות הציבורי ציינו שרבים מהפסיכולוגים לא מוזמנים לישיבות עצמן אלא נמצאים מתכנסים בשיחת ועידה, מה שלטענתם פוגע בכשירות קבלת ההחלטות בוועדות. כלל הארגונים קוראים למדינה להשעות את הוועדות עד לייצור דף הנחיות ברור ומחייב לכל הצדדים שיאפשר לכל הגורמים להיות נוכחי, לשקול לחדש זכאות באופן אוטומטי לתלמידים שכבר קיבלו אותה שנה שעברה ולקיים וועדות, באופן שיוויוני והגון, רק לתלמידים חדשים

תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך נערך לתת מענה לתלמידי החינוך המיוחד בשורה של היבטים: לימודי, רגשי וטיפולי. בתוך כך, נערך האגף לחינוך מיוחד להפעיל בעבורם את מערך הלמידה מרחוק. האגף יפרסם הנחיות מסודרות לצוותי החינוך של בתי הספר, ובכלל זה שמירה על הקשר עם התלמידים וההורים באמצעות הטלפון, הוואטס-אפ הכיתתי או באמצעות כלים מקווים אחרים. לצד זה, המשרד בוחן מתן מענים רגשיים מקוונים באמצעות אנשי המקצוע של המת"יא. המענה יינתן במתכונת פרטנית או קבוצתית. כמו-כן, בוחן המשרד כניסתם של גורמים טיפוליים לביתו של התלמיד. הסוגיה נעשית בתיאום ובכפוף להנחיות משרד הבריאות.​"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!