דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נגיף הקורונה / הצעדים החדשים: המגזר הפרטי והציבורי יצומצמו, תכנית תמריצים של 5 מיליארד ש"ח

המגזר הפרטי יצטמצם ב-70% | המגזר הציבורי יפעל על בסיס עובדים חיוניים בלבד, יתר העובדים ייצאו מיום רביעי לחופשה בתשלום | שר האוצר הציג שורת הקלות למעסיקים ולעצמאיים

בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ב16 למרץ 2020 (יונתן זינדל / פלאש 90)
בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ב16 למרץ 2020 (יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מעבר המגזר הציבורי והפרטי למתכונת עבודה מצומצמת, שינוי בתחבורה הציבורית והחלת תקנות לשעת חירום למעקב אחר חולים: כך הודיע הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו. שר האוצר משה כחלון הודיע על שורת צעדים כלכליים: גיבוש חבילת סיוע בגובה 5 מיליארד שקלים, מענק סיוע לעצמאים של עד 6,000 שקלים, דמי אבטלה משופרים ושורת צעדים להקלה על עסקים.

"יחד נעמוד, ויחד ננצח במאבק הזה" אמר נתניהו, והציג את עיקרי ההחלטה: "עד תום חג הפסח – מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום, מעבר המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת, השארת שירותים חיוניים במתכונת מלאה. סגר מקומי יהיה רק במקומות של התפרצות. התחבורה הציבורית נמשכת אבל יש שינויים, יש לעקוב באתר משרד התחבורה".

במגזר הציבורי יגיעו לעבודה רק עובדים חיוניים: "במשרדי הממשלה יגיעו פחות עובדים, כל מנכ"ל יודיע לעובדיו מי יגיע לעבודה. השאר השאר יצאו לחופשת פסח מוקדמת על חשבון ימי החופשה. כולל השלטון המקומי. זה יתחיל ברביעי בבוקר".

על המגזר הפרטי אמר נתניהו כי "העסקים והחברות נדרשים לצמצם את מספר העובדים ב-70%. אפשר לעשות את הצמצמום בעבודה במשמרות ובבית. יהיו התאמות ספציפיות. הדרישה אינה מופנית לעסקים של 10 עובדים ומטה כל עוד ישמרו על כלל ההפרדה של 2 מטר".

דוכנים סגורים בשוק התקווה בתל אביב (תומר ניוברג / פלאש 90)
דוכנים סגורים בשוק התקווה בתל אביב (תומר ניוברג / פלאש 90)

לגבי התקנות לשעת חירום אמר נתניהו כי יתחיל שימוש באמצעים דיגטליים למלחמה בקורונה – "האמצעים יעזרו לנו לאתר את מיקום החולים ולעצור את התפשטות הנגיף. דנו בנושא 6 שעות. ההחלטה תהיה תקפה ל-30 יום. ישראל היא דמוקרטיה, צריך לשמור על איזון בין זכויות הפרט לאינטרס הציבורי".

שר האוצר משה כחלון אמר: "מדובר באתגר לא פשוט. לא הכרנו דבר כזה בעבר. אחרי דיונים ארוכים הגענו להסכמה עם ההסתדרות והמגזר העסקי". כחלון פירט:

"אנשים שיצאו לחל"ת יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים: הזכאות לדמי אבטלה תרד לשישה חודשים בלבד.

"עסקים קטנים ועצמאים: מקדימים תשלומים לכל הספקים לתשלום מיידי. תשלום המע"מ יידחה עד לסוף אפריל. דחיית תשלומי חובה לעסקים עצמאיים ובינוניים: ארנונה עסקית בחודש, עיריות חלשות נגבה. תשלומי מים ניתן יהיה לדחות. תשלומי ביטוח לאומי ניתן יהיה לדחות, וגם חברת חשמל תבוא לקראת החייבים".

בנוסף הודיע כחלון על מענק סיוע מיוחד לעצמאים – עד 6,000 שקלים, לעצמאים קטנים מול הפסדים צפויים.

"צעדים אלה נועדו לתת פתרון זמני עד חג הפסח. בשבועות הקרובים נמשיך לשבת עם נציגי העובדים והסקטור העסקי לגיבוש צעדים נוספים".

בנוסף הודיע כחלון על חבילת תמריצים למשק בגובה 5 מיליארד שקלים, "פרטים יגובשו בימים הקרובים".

משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר החולים העדכני עומד על 277 חולים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!