דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

כלכלת הקורונה / ההסתדרות והאוצר סיכמו: חופשה בתשלום לרוב עובדי המגזר הציבורי החל מרביעי

העובדים שיצאו לחופשה יחזרו רק לאחר חג הפסח | ארנון בר-דוד: "דוגמה לאחריות הלאומית ולסולידריות החברתית שמפגינים העובדים" | יו"ר הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים, שרון בארו, בירכה על ההסכם: "תגובה מצוינת לסיטואציה טראומטית"

מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי בעניין משבר הקורונה, 10 במרץ 2020 (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי בעניין משבר הקורונה, 10 במרץ 2020 (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות והממונה על השכר באוצר צפויים לחתום הלילה (שני) על הסכם לאופן העסקת עובדי המגזר הציבורי, העובר למתכונת חירום על רקע התפשטות מחלת הקורונה. ההסכם קובע כי עובד שנקבע שאינו נדרש לעבודה בתקופת המשבר, יצא לחופשה על חשבון ימי החופשה שצבר. במהלך חג הפסח יחולו תנאי החופשה המרוכזת הנהוגים. המעסיקים במגזר הציבורי וההסתדרות צפויים להקים גם קרן ימי חופשה משותפת לעת חירום, שתפעל כדי למנוע פגיעה בשכר העובדים שאין ברשותם את יתרת ימי החופשה הנדרשת.

בימים האחרונים התקיימו שורת פגישות בין האוצר וההסתדרות, ונוסחו העקרונות להסכם זה. "ההסכם לעת חירום הוא דוגמה לאחריות הלאומית ולסולידריות החברתית שמפגינים העובדים" מסר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "עובדי המגזר הציבורי, שבימים כתיקונם מקדישים את חייהם לשירות אזרחי ישראל, נרתמים גם הפעם. הסכם זה מתחשב באילוצי השעה ומסדיר פתרון הוגן, הן כלפי העובדים והן כלפי המדינה כמעסיקה. חשוב לזכור כי הקורונה היא לא רק סוגיה של בריאות הציבור, אלא מצב חירום שמטלטל את הכלכלה העולמית. המשימה שלנו היא לדאוג שמדינת ישראל תעבור את המשבר בשלום והמשק יחזור לאיתנו. אני מודה לממונה על השכר על שיתוף הפעולה ומחזק את ידיהם של כלל העובדים והעובדות בישראל. ביחד נעבור גם את זה".

"משבר הקורונה מציב בפני המשק אתגרים רבים, וגם עובדי המגזר הציבורי נדרשים לתרום את חלקם" מסר הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן. "לנגד עינינו עמד הצורך לשמור על הנחיות משרד הבריאות ויחד עם זאת לשמור על יציבות  לעובדים בתקופה זו. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות שגילה מנהיגות ואחריות בתקופה מאתגרת זו".

על פי הנחיות ראש הממשלה הערב (שני), החל משלישי צפויים להגיע לעבודה רק עובדים חיוניים במגזר הציבורי. גם במגזר הפרטי הנחה ראש הממשלה על כלל העסקים והחברות שלהם למעלה מ-10 עובדים לצמצם את מספר העובדים הנוכחים במקומות העבודה ב-70%, כשניתן לעשות זאת גם באמצעות עבודה מהבית או במשמרות. הדרישה היא לאפשר הפרדה של שני מטרים בין עובד לעובד. במקביל הודיע שר האוצר משה כחלון כי תנאי הסף לזכאות לדמי אבטלה, ירדו לשישה חודשי עבודה. לעסקים קטנים ולעצמאיים תינתן האפשרות לדחות תשלומי חובה, ועצמאים יוכלו לקבל גם מענק תמיכה של 6,000 ש"ח. כמו כן ציין כחלון כי הממשלה מגבשת חבילת תמריצים למשק בגובה חמישה מיליארד שקלים.

ההסכם זכה גם לברכת האיגודים המקצועיים מהעולם. שרון בארו, יו"ר הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים (ITUC), כתבה להסתדרות על ההסכם כי הוא "תגובה מצוינת לסיטואציה טראומטית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!