דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי אמדוקס

ועד עובדי אמדוקס / הוועד גיבש תכנית לפתרון מצוקת הפקקים של העובדים

ועד עובדי 'אמדוקס', שנאבק עדיין על הכרה ביציגותו, הגיש את התכנית בנושא לעיריות רעננה, הוד השרון וכפר סבא. היזמה הגיעה בעקבות פניותיהם של עובדים, שנתקלים בעומסי תנועה מדי יום.

פקקים מחוץ לבניין אמדוקס ברעננה. תמונה באדיבות יוסף כהן, ועד עובדי אמדוקס
פקקים מחוץ לבניין אמדוקס ברעננה. תמונה באדיבות יוסף כהן, ועד עובדי אמדוקס
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת 'אמדוקס' טרם הכירה ביציגות ועד העובדים בחברה, אבל הוועד אינו מפסיק מלפעול לשיפור תנאיהם של העובדים. סגן יו"ר ועד העובדים, יוסף כהן, פנה לראשי הערים כפר סבא, הוד השרון ורעננה בהצעה לייעול התחבורה באזור צומת רעננה. הצעת הוועד באה למנוע את הפקק הקבוע הנוצר במקום בשעות אחר הצהריים, המונע מ-5,000 עובדי החברה, ועובדי חברות נוספות הנמצאות במתחם, יציאה נוחה לביתם.

"אנחנו עובדי היי-טק המועסקים בחברות המתחם, סובלים מעומסי תנועה כבדים על בסיס יום יומי ברחוב הפנינה, שמקשים על היציאה מהמתחם, גורמים לתאונות קלות ולרגשות תסכול," כתב כהן במכתב ששלח לראשי הערים, וציין כי "בכל יום עבודה בין השעות 18:00-16:00 נחסמות היציאות מרחוב הפנינה, שבו נמצא חניון 'אמדוקס', על ידי אוטובוסים היוצאים מהתחנה המרכזית ברעננה, ועל ידי מכוניות הגונבות אור אדום וחוסמות את צומת הרחובות דרך השרון והפנינה.

"בחודשים האחרונים נערכו בדיקות באזור ואף ראינו פקחים שסופרים את המכוניות היוצאות מהמתחם, אבל בפועל לא היה כל שינוי והבעיה עדיין קיימת, ואף מחריפה. אנו פונים אליכם בשם עובדי 'אמדוקס' לפעול בהקדם ולטפל בבעיה הקשה שפוגעת באיכות החיים של העובדים ברעננה," כתב.

מפה מתוך openstreetmap.org. גרפיקה: דבר ראשון
מפה מתוך openstreetmap.org. גרפיקה: דבר ראשון

לדברי כהן, בשעות אלו היציאה מרחוב הפנינה, שאורכו כמאה מטרים, יכולה לארוך עד שלושים דקות והפקק נמשך לעתים אף אל תוך חניון החברה ועשוי להגיע עד לקומה 4-. "כל האוטובוסים היוצאים והנכנסים מהתחנה לא מכילים כמות דומה של בני אדם (כעובדי החברה היוצאים באותן שעות מהחניון, נ.צ.כ)," כתב כהן במכתבו, "סדר העדיפויות חייב להשתנות, והסבל של עובדי החברות במתחם חייב להיגמר".

כהן צירף למכתב שורת הצעות אפשריות לפתרון הבעיה. בין ההצעות: לחייב את התחנה המרכזית ברעננה להסדיר את יציאת האוטובוסים ממנה, לפתוח את רחוב נתיב האבות לאוטובוסים ליציאה לכיוון כביש 4 דרום, למנוע נסיעה של אוטובוסים במסלול השמאלי ביותר, לשנות את הסדר התנועה בצומת הרחובות היהלום ונתיב האבות, ולאפשר למכוניות לחצות לרחובות הצומת וממנו לרחוב טשרניחובסקי בהוד השרון לכיוון צפון. כמו כן, כהן מציע להאריך את משך האור הירוק ביציאה מרחוב הפנינה.

בשיחה עם 'דבר ראשון' אמר כהן כי כתב את התכנית נוכח פניותיהם של העובדים. "בדקתי באמצע היום, יצאתי בלי אוטו כשהיו פקקים להבין מה הבעיות של התנועה בסביבה. וריכזתי את הכול במסמך," אמר. את ההצעות גיבש לבדו, ושלח אותן לשלוש העיריות. לדבריו, עוד באותו היום, קיבל פניות משלוש העיריות שהביעו נכונות לקיים עמו ישיבה בניסיון לפתור את הבעיה. "אני מרגיש שיש גם עמידה במילים. אני בקשר עם העיריות ואנחנו מנסים לקבוע כבר בשבוע הבא ישיבה עם עיריית רעננה. אני לא מהנדס תנועה אלא מהנדס מחשבים, ולכן צריך לבחון את האופציות שהצעתי," אמר.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה כי הצומת המדובר נמצא באחריותה של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ). "יחד עם זאת, פעלה העירייה מול משטרת ישראל וניידת משטרה מוצבת במקום בהתאם לעומסי התנועה. עיריית רעננה נמצאת בקשר עם החברה הלאומית לדרכים ובעקבות פנייתה לחברה, תוכנן שינוי בצומת שעתיד להתבצע כבר בשבועות הקרובים. אנו מאמינים כי בנוסף לכך, פתיחת החלק המזרחי של כביש 531 בנובמבר הקרוב, תקל על עומסי התנועה באופן משמעותי".

תגובת עיריות כפר סבא והוד השרון טרם התקבלה.

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!