דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

חברה ועבודה / נחתם הסכם קיבוצי חדש בחברת כרטיסי האשראי כאל

לצד שורת הטבות שכר לעובדי החברה והעלאת הפרשות לפנסיה, ההסכם החדש כולל גם הטבות מיוחדות כגון תקציב רווחה וספורט, הקמת חדרי כושר, ותוספת לקייטנות בקיץ

חתימת הסכם קיבוצי בחברת כרטיסי האשראי כאל. צילום: דוברות ההסתדרות
חתימת הסכם קיבוצי בחברת כרטיסי האשראי כאל. צילום: דוברות ההסתדרות
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת חברת כרטיסי האשראי כאל (Cal) וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי חדש, שיחול על 1,400 עובדי החברה, עד סוף שנת 2018.

ההסכם כולל תוספת שכר ממוצעת של 9.3% לתקופת ההסכם. מאות עובדים המשתכרים עד 7,500 ש"ח בחודש יקבלו גם תוספת נוספת בגובה ממוצע של עד 5%. תוספת הותק של עובדי החברה תגדל לשיעור של 0.5% בשנה. התוספות יינתנו גם רטרואקטיבית, החל מתחילת השנה.

בהסכם הוחלט להקדים ולהעלות את שכר המינימום ל-5,000 ש"ח כבר ביולי הקרוב, אף על פי שהוא יעלה לסכום זה בכלל המשק רק בינואר 2017. בהמשך יעלה השכר בהתאם לעדכון שכר המינימום הכללי המתוכנן לשנת 2018, ויגיע ל-5,300.

תעריף ימי ההבראה בחברה יוגדל באופן מדורג עד ל-1,150 ש"ח ליום. דמי ההבראה של עובדים בעלי ותק של עשר שנים ומעלה יוגדלו בבין יום אחד לשלושה ימים באופן מדורג. כלל העובדים הקבועים יקבלו יום חופשה נוסף. הפרשת המעביד לפנסיה לעובדים תגדל ל-7.5%, וההפרשה המקסימלית לקרן ההשתלמות תגדל אף היא לשיעור דומה במהלך תקופת ההסכם.

עובדים שהם הורים לילדים בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים יקבלו תוספת גני ילדים שתגיע עד 700 ש"ח לשני ילדים. עובדים עם ילדים בגילאי 3-18 יקבלו תוספת שכר חודשית בשיעור של 100 ש"ח לילד. בחודש יולי יקבלו העובדים שלהם ילדים בגילאי 3-12 גם תוספת קייטנות בגובה 1000 ש"ח.

העובדים יקבלו בכל שנה גם תוספת ביגוד בסך 1,650 ש"ח, ושווי השי לחג יעמוד על 1,200 ש"ח בשנה. לתקופת ההסכם נקבע סכום של כ-5 מיליון ש"ח לטובת פעילויות רווחה מטעם ועד העובדים. בנוסף חברת כאל תעמיד תקציב ספורט שנתי בגובה 525 אלף ש"ח, ואף תקים חדרי כושר נוספים לרווחת העובדים. החברה תעמיד גם תקציב לטובת נופש שנתי לעובדים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, ברך את העובדים ואת הוועד עם חתימת ההסכם, והודה להנהלת כאל ולמנכ"ל דורון ספיר"אחרי מו"מ ממושך הגענו להסכמות שמביאות לידי ביטוי את הערכת החברה לעובדיה ולשיפור ניכר בתנאי ההעסקה בכאל".

מנכל"ל כאל, דורון ספיר בירך על ההסכם, אשר הגיע לאחר מו"מ ממושך: "מעבר לתוצאה הטובה הן לעובדים והן לארגון, אני  גאה על הדרך שבה נוהל המו"מ: דיאלוג מתוך מחויבות, שקיפות ובעיקר רצון טוב של שני הצדדים. הצלחנו להוכיח שבניגוד למקובל לחשוב אפשר לנהל מו"מ שיענה על ציפיות שני הצדדים: העובדים וההנהלה. אני בטוח שההסכם ימשיך את היציבות במערכת יחסי העבודה והמשך העשייה למען לקוחותינו תוך שמירת חוסנה של כאל, ומיצובה כחברה איתנה, צומחת ומובילה בענף כרטיסי אשראי".

"ההסכם מביא בשורה לציבור העובדים, הכוללת בין היתר שיפור משמעותי בתנאי שכרם וביטחונם הסוציאלי של עובדי החברה, לצד דאגה לעתידם ולרווחתם" אמר עו"ד מנחם מליק, יו"ר חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, "הסכם זה הינו תוצר נוסף של שיח והידברות טובים ומכבדים בין ההנהלה לנציגות העובדים, שכבר הוכיחו יחד כי בעבודה משותפת ניתן להביא את הארגון לגבהים ולהישגים חדשים".

יו"ר ועד עובדי כאל, אופיר הרפז אמר כי "בהסכם זה שמנו דגש על שיפור תנאי עבודה קיימים וחדשים, על שיפור משמעותי של תנאי בעלי השכר הנמוך, על העלאה מקסימלית של שיעורי הפנסיה ועל הגדלת תקציבי הרווחה", והודה לאנשי ההסתדרות אשר ליוו את המשא ומתן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!