דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

עובדים במאבק / הסתדרות המורים: בעקבות החלטת ביה"ד לעבודה, גם בחטיבות הביניים ביסודיים ובגנים שנת הלימודים לא תוארך

ביה"ד הארצי לעבודה הכריע שתלמידי כיתות י' לא ילמדו 9 ימים נוספים. בעקבות זאת הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד כי גם המורים ביסודיים והגננות לא יאריכו את השנה, בהתאם לסעיף בהסכם המיוחד שמתיר להם לעשות זאת

חוף הים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
חוף הים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
דוד טברסקי

שנת הלימודים בחינוך העל יסודי הסתיימה רשמית. כך נקבע היום (שישי) בעקבות הכרעת בית הדין הארצי לעבודה. השופטים דחו את בקשת המדינה לחייב את מוריי כיתה י'  ללמד תשעה ימים נוספים, על אף שהדבר לא הוסכם עם ארגון המורים העל יסודיים המייצג אותם.

בעקבות כשלון המו"מ בין ארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך על מועד סיום הלימודים של תלמידי כיתות י', בית הדין הארצי לעבודה קבע שהמדינה אינה רשאית לכפות על מורי כיתות י' להאריך את שנת הלימודים. בכך הכריזה רשמית על סיום שנת הלימודים בתיכונים. בעקבות כך, הסתדרות המורים הודיעה ששנת הלימודים לתלמידי החטיבות הסתיימה ושנת הלימודים לילדי הגנים ובתי הספר היסודיים תסתיים ב-30 ליוני ולא ב-13 ביוני.

"לצערי לא הגענו להסכמות", אמר ארז אחר הצהריים בתל אביב לאחר שעות של מו"מ בין הארגון למדינה. "משרד האוצר דחה את כל הצעות הפשרה שאנחנו הצענו. ולכן מה שנותר שבית הדין הארצי לעבודה יקבל החלטה. אנחנו מקווים שהם ידחו את עתירת משרד האוצר, החינוך והשלטון המקומי​".

בפסק הדין, העביר בית המשפט ביקורת על המדינה והמרכז לשלטון מקומי בכך שפנו לבית הדין ביום האחרון של הלימודים ולא הותירו זמן לבירור עובדתי מעמיק. בית המשפט גם לא השתכנע לטענת המדינה על כך שההסכם מול הסתדרות המורים מחייב את מורי התיכונים, כפי שסברה המדינה.

"לא הובא  בסיס נורמטיבי המאפשר לכפות על ארגון המורים לפעול ביחס ללימודים בכיתות י' בהתאם למתווה ההסכם שבין המדינה לבין הסתדרות המורים" קבעה השופטת לאה גליקסמן, שדחתה גם את טענת המדינה שארגון המורים איים בשביתה.

השופטת גליקסמן עמדה על כך שקריאתו של ארז למורים לא להמשיך את שנת הלימודים הינה בגדר עמידה בחוזה העבודה בין המדינה לארגון המורים. עם זאת, כתב הפסיקה טוען ששני הצדדים לא עשו את מלוא המאמצים להגיע לפשרה והסכמה ביניהם וקרא לשניהם לשוב ולמצות את המו"מ

על פי ההסכם שנחתם בין הסתדרות המורים למדינה בחודש אפריל, הארכת שנת לימודים ב 9 ימים בחטיבות היסודיות והגנים הותנתה, על פי הסתדרות המורים מטעמי הוגנות ושיוויוניות, בכך שגם מורי כיתות י', המאורגנים בארגון המורים, יאריכו את שנת הלימודים ב 9 ימים.

בעקבות פסיקת בית הדין הארצי הכריזה הסתדרות המורים שגם היא לא תאריך את שנת הלימודים. "על פי פסיקת בית הדין רק הסתדרות המורים רשאית להנחות את מורי חטיבות הביניים כיצד לנהוג" נמסר אחה"צ מהסתדרות המורים שבפועל בחרה לסיים את שנת הלימודים גם בחטיבות הביניים. והודיעה כי גם שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים לא תוארך ותסתיים ב 30 ביוני.

״עם סיום שנת הלימודים, אני מאחלת לכם ולבני ביתכם חופשה נעימה" מסרה אחר הצהריים בן דוד למורות חטיבות הביניים, שיוצאות לחופשת הקיץ באופן רשמי החל מהיום. "אני רוצה להודות לכם על עבודתכם המסורה בתקופה הכה מורכבת שעברנו. לא רק לימדתם, הייתם עוגן למשפחות ולתלמידים, קשר ונוכחות משמעותית עבור בתים רבים בישראל. זה לא מובן מאליו ועל כך מגיעה לכם תודה גדולה".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!