דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

ההסתדרות / ההסתדרות ייסדה את פורום ארלוזורוב: ״ייתן משקל נגד לכל מכוני המחקר הניאו-ליברליים״

הפורום יציע כלי מדיניות לממשלה ולכנסת, יעניק מלגות לסטודנטים ויפרסם מחקרים וניתוחים כלכליים | בימים הקרובים יפורסם סקר מקיף בנושא ״דמי אבטלה לעצמאיים״ | ארנון בר-דוד: ״נביא למרכז השיח הישראלי עמדות שמשקפות את ציבור העובדים״

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. ״הפורום ייתן מענה למכוני המחקר הניאו-ליברליים״ (צילום דוברות ההסתדרות)
יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. ״הפורום ייתן מענה למכוני המחקר הניאו-ליברליים״ (צילום דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הקימה את ״פורום ארלוזורוב״ שמטרתו להציג עמדות ורעיונות כלכליים וחברתיים בפני מקבלי ההחלטות בממשלה ובכנסת. הפורום, שיפעל כמרכז עצמאי, יציע כלי מדיניות והמלצות מעשיות ליישום.

כבר בימים הקרובים יפרסם ״פורום ארלוזורוב״ מסמך ראשון ובו סקירה מקיפה והמלצות לשינוי מדיניות בנושא דמי אבטלה לעצמאים. המסמך ייסתמך בין השאר על סקר רחב היקף שנעשה בימים האחרונים ואשר מציג נתונים חדשים על עמדות העצמאיים בנושא דמי אבטלה.

לוגו פורום ארלוזורוב
לוגו פורום ארלוזורוב

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, נפגש היום עם הצוות החדש של הפורום בניהולו של רן מלמד, לשעבר מנכ"ל עמותת "ידיד". עם הצוות המוביל נמנים, בין היתר, החוקר ד"ר בני נוריאלי, שישמש כמנהל האקדמי של פורום ארלוזורוב, וחיים אסא, לשעבר יועצו האסטרטגי של יצחק רבין, שיעמוד בהתנדבות בראש המועצה האקדמית של המרכז.

באמנת הפורום תחת הכותרת "האדם ומלואו", עליה חתמו היום (ד') מייסדי הפורום, נכתב שהמרכז יפעל כדי להבטיח את עיגונן של זכויות כלכליות וחברתיות שונות, שמתמקדות בזכותו כל אדם לחיות ולהתפרנס בכבוד, להנות מהזדמנויות שוות ולהיות שותף מלא למהלכים עסקיים שמשפיעים על חייו.

פורום ארלוזורוב ייתן דגש לחקר סוגיות כגון תעסוקה בהווה ושוק העבודה העתידי, מערכת הרווחה והשירותים החברתיים, תשתיות ציבוריות וטכנולוגיה, שוויון הזדמנויות בחינוך, ביטחון תזונתי והזכות לקורת גג, נגישות לשירותים פיננסיים ושוויון בפני מערכת החוק.

צוות ״פורום ארלוזורוב״ (צילום: דוברות ההסתדרות)
צוות ״פורום ארלוזורוב״ (צילום: דוברות ההסתדרות)

לצד פרסום ניירות עמדה והצעות לצעדי מדיניות, הפורום ינצל את כוחה של ההסתדרות כגורם מוביל במשק, כדי להביא את התוכניות לדיון אמיתי על שולחנם של מקבלי ההחלטות והממשלה. קידום הצעדים יתבצע תוך שיתופי פעולה נרחבים עם גורמים שונים במשק ובכללם ארגוני החברה האזרחית, ארגוני מעסיקים וקבוצות חברתיות הפעילות בתחומי החברה והכלכלה.

במסגרת הפורום תופעל תוכנית מלגות אשר תעניק מידי שנה מלגות לעשרות סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים. כמו כן, יוקם פורום הבוגרים של התוכנית, כדי לאפשר רישות עסקי וסיוע במציאת עבודה והשתלבות מוצלחת של הבוגרים במגזר הציבורי. במסגרת תוכנית המלגות תוקם, בין היתר, קליניקה לשינוי מדיניות, ותערכנה הכשרות ייעודיות לכלכלנים ולאנשי מקצוע נוספים. המטרה היא להכשיר מומחים במגוון תחומים ברוח ערכי המרכז ולשלבם במשרדי הממשלה ובצמתי קבלת ההחלטות.

רן מלמד, מנהל פורום ארלוזורוב. ״השפעה עמוקה על המדיניות הכלכלית״ (צילום באדיבות המצולם)
רן מלמד, מנהל פורום ארלוזורוב. ״השפעה עמוקה על המדיניות הכלכלית״ (צילום באדיבות המצולם)

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: "הפורום ייתן משקל נגד לכל מכוני המחקר שמקדמים היום תפיסות כלכליות ניאו ליברליות ומנסים להחליש את העבודה המאורגנת. המטרה שלנו היא להביא למרכז השיח הישראלי את העמדות החברתיות שמשקפות את ציבור העובדים ולתת פתרונות מעשיים למצוקות של השכבות שנאנקות תחת הנטל.

״אנחנו רוצים שתהיה כאן כלכלה מחברת ולא כלכלה מפלגת. תכנון מדיניות כלכלית נאורה ורחוקת רואי חייב להישען על גישה שרואה את האדם ומלואו. היום, יותר מאי פעם, חשוב שיהיה במדינת ישראל גוף ידע מוביל שמחובר לעשייה אמיתית ופועל קודם כל למען האזרחים״.

מנהל פורום ארלוזורוב, רן מלמד, אמר: ״מדובר באחד המהלכים החברתיים החשובים של השנים האחרונות, אשר יביא ליצירתו של שיח חברתי כלכלי חדש וישפיע לעומק על המדיניות הממשלתית״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!