דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / נחתם הסכם קיבוצי בחברת בזק אונליין

החברה, המפעילה שישה מוקדי שירות טלפוניים ברחבי הארץ, היא הראשונה בענף שעובדיה התאגדו. במסגרת ההסכם ייהנו 1,600 עובדי החברה מתוספות ותק, ביטחון תעסוקתי משופר וקרן רווחה אליה יופרשו 10% מהרווח התפעולי של החברה.

חתימה על הסכם קיבוצי ל-1,600 עובדי בזק אונליין יולי 2016. צילום באדיבות דוברות ההסתדרות.
חתימה על הסכם קיבוצי ל-1,600 עובדי בזק אונליין יולי 2016. צילום באדיבות דוברות ההסתדרות.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת בזק אונליין וועד העובדים חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. החתימה על ההסכם הגיעה בסיומו של מו"מ שהתנהל מאז מרץ 2015, אז התאגדו בהסתדרות כ-1,600 עובדי החברה.

המו"מ לחתימת ההסכם לווה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב איציק ששון, וכן יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק יקי חלוצי ורכז ההתאגדויות אמיר בראון.

תוקפו של ההסכם הוא למשך 3 שנים, והוא כולל מתן תוספת שכר משמעותית לעובדים, כאשר לכל עובד תשולם 0.8% תוספת על כל שנת ותק שצבר עד עתה בחברה. בנוסף, במהלך שנות ההסכם יקבל כל עובד מדי רבעון תוספת שכר נוספת בשיעור של 0.2%. תוספות אלו ייחשבו גם לטובת הפרשות סוציאליות.

ההסכם כולל גם תוספת של חצי מיליון שקל בשנה לתקציב הרווחה של החברה. לצד זאת ייהנו העובדים משותפות ברווח התפעולי של החברה ולתקציב הרווחה יועבר מדי שנה 10% מהרווח התפעולי שתשיג בזק אונליין.

סעיפים נוספים בהסכם הנוגעים לביטחונם התעסוקתי של העובדים מבטיחים אפשרויות קידום תוך מיסוד מנגנון מסודר ושקוף של איוש משרות בחברה, וכן מתן משקל לדעת הוועד בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה, לרבות במקרי סגירת מוקדים. בנוסף לכך ההסכם מספק מנגנון הגנה על תגמולים במקרה של ניוד עובד בין מוקדים.

חברת בזק אונליין, מקבוצת בזק, היא חברת מוקדים טלפונים (Call center) אשר מעניקה שירותים במיקור חוץ לחברות רבות גדולות במשק, המפעילה שישה מוקדים ברחבי הארץ.  זוהי חברה ראשונה מסוגה שהתאגדה בהסתדרות, ורוב עובדיה הם נציגי שירות תושבי האזורים בהם מצויים מוקדי החברה בבאר שבע, בקריית מלאכי ובירכא.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בירך על חתימת ההסכם וציין לשבח את כל הצדדים שצליחו לגשר על הפערים ביניהם ולשפר תנאי העובדים בחברה. "ההסתדרות מחויבת למען קידום ציבור העובדים בכלל ואוכלוסיות העובדים המוחלשות בפרט, והיא תמשיך לפעול כך גם בעתיד", הוסיף ניסנקורן.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף אמר כי  "ההסכם שהושג משקף את מטרתנו לדאוג ולשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים ומראה כי גם הנהלת החברה מבינה את החשיבות של כך".

הנהלת החברה בירכה גם היא על חתימת ההסכם. מנכ"ל בזק אונליין, איציק בן אליעזר אמר כי "ההסכם שנחתם היום מבטיח לעובדים תנאים הוגנים והטבות שלא היו קיימות קודם לכן. אני שמח שוועד העובדים, ההסתדרות וההנהלה מצאו יחד את הנוסחה הנכונה המבטיחה תגמול ראוי לעובדים, זאת לצד שימור היכולת התחרותית של החברה".

"בזק אונליין מושתתת על עובדיה, ומכאן החשיבות הרבה ליצירת הסכם שייטיב עמם ויבטיח להם מקום עבודה יציב ומשגשג", הוסיף בן אליעזר.

"זהו רגע מכונן עבור כ-1,600 עובדי החברה שההסכם הקיבוצי שנחתם היום יבטיח להם ביטחון תעסוקתי וכלכלי וישפר את שכרם ורווחתם" אמרה יו"ר ועד העובדים, דומיניק אטלי-דיאמנט, "הנהלת בזק אונליין וחברי הוועד ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה כדי להוביל את החברה להישגים והצלחות".

"בזק אונליין הנה החברה הראשונה מסוגה שעובדיה התאגדו ואני קוראת לכלל העובדים בתחום לפעול בהקדם כדי לעגן את זכויותיהם וביטחונם הכלכלי והתעסוקתי", סיכמה אטלי-דיאמנט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!