דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

הסכם קיבוצי / הסכם קיבוצי ל-550 עובדים ועובדות במפעל נגב קרמיקה

מאז שהתאגדו בהסתדרות בחודש יוני 2015 התנהל משא ומתן בין העובדים להנהלה בתיווך ההסתדרות שהסתיים היום (שני) בטקס חתימה על ההסכם הקיבוצי.

הסכם קיבוצי ראשון בחברת נגב קרמיקה. מעמד החתימה. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.
הסכם קיבוצי ראשון בחברת נגב קרמיקה. מעמד החתימה. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם עבור 550 עובדי מפעל נגב קרמיקה, שהתאגדו בהסתדרות ביוני שנה שעברה, ולוו על ידי הסתדרות עובדי הבניין והעץ ומרחב ראשון לציון של ההסתדרות. ההסכם נחתם לאחר משא ומתן מורכב בין הצדדים, והוא כולל פרקים ארגוניים וכלכליים המשפרים את תנאי העובדים ואת בטחונם התעסוקתי.

ההסכם נחתם בטקס בבית ההסתדרות, במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שבירך את ועד העובדים, ההנהלה ואנשי מרחב ראשון לציון של ההסתדרות שליוו את ההתארגנות "על שהגיעו, תוך שותפות והידברות, להסכם שישפר את תנאי ההעסקה בחברה ויבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים". מנכ"ל קבוצת אפריקה תעשיות וקבוצת נגב קרמיקה, יקי ודמני אמר כי "זהו יום חג לחברה ולעובדים. מדובר בהסכם שמבטיח את הזכויות של העובדים ונותן אופק תעסוקתי. ההנהלה והעובדים משלבים ידיים על מנת להבטיח את יציבות החברה ואת שגשוגה בעתיד".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל הדגיש כי "ההסכמות שהגענו אליהן מבטאות את השיפור בתנאי העבודה שנשחקו במהלך השנים האחרונות והסדרת תנאי הפנסיה של כל עובדי נגב קרמיקה".

ההסכם מבטיח בין היתר תוספות שכר, הגדלת תקציב הרווחה למימון פעילויות למען העובדים, וקובע מנגנון לקבלת קביעות בחברה. לעובדים בעלי ותק תפתח קרן השתלמות, והוסדרו תנאי הפנסיה שלהם. עובדי החברה יקבלו תשלום עבור דמי מחלה מיום המחלה הראשון. כמו כן הוחלט על קיצור יום העבודה להורים.

יו"ר ועד הפעולה בנגל קרמיקה, מיכאל אלעזרא, הודה לאנשי ההסתדרות שליוו את החתימה על ההסכם, ולחברי הוועד. "עתה, עם החתימה על ההסכם, נוכל להמשיך ולהצעיד קדימה את נגב קרמיקה" אמר.

חברת נגב קרמיקה שהוקמה בשנת 1969 מייבאת ומשווקת מוצרים לעיצוב הבית כאריחים, ברזים, פרקטים ומוצרים נוספים. ב-2010 רכשה החברה את יבואנית הברזים "אורגל" ואת המותג הקמעונאי ויה ארקדיה. לחברה 14 סניפים ברחבי הארץ ומרכז לוגיסטי גדול בראשון לציון. החברה מפעילה גם מפעל ייצור בירוחם ש-140 עובדיו מאוגדים אף הם ונהנים מהסכם קיבוצי עם ההנהלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!