דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

אפליה במועדונים / המשטרה פשטה על תשעה מועדונים בחשד לאפלייה בין בליינים

במבצע משולב של המשטרה והפרקליטות נעצרו 25 בני אדם על עבירות שונות, בדגש על מניעת אפלייה בכניסה למועדונים - האסורה על פי חוק

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל ביצעה בחמישי האחרון פשיטה על תשעה מועדונים ברחבי הארץ, בחשד שמנעו באופן שיטתי כניסת בליינים למועדון על רקע מוצאם.

המבצע נערך כחלק מפרוייקט אכיפה שיזמה פרקליטות המדינה יחד עם משטרת ישראל, במטרה למגר את תופעת האפליה בכניסה למקומות ציבוריים ומועדונים – האסורה על פי חוק. בחודשים האחרונים נשלחו שוטרים במסווה של בליינים למועדונים במספר מוקדי בילוי בארץ, אשר נחשדו כנוהגים לבצע 'סלקציה' גזענית באופן שיטתי, ולסרב להכניס בליינים ללא הזמנה מראש על רקע מוצאם. ראיות לכאורה נאספו כנגד תשעת המועדונים שעמדו במרכז המבצע אתמול, בתל אביב, חיפה ובאר שבע.

הפשיטה אמש נוהלה כמבצע אכיפה משולב של גופים שונים כנגד מגוון עבירות. האכיפה בוצעה על ידי שוטרי היחידה הארצית של משטרת ישראל וגורמי רישוי עסקים של המשטרה במשותף עם גורמי פרקליטות פלילית ואזרחית במחוזות השונים, רשות המסים, ביטוח לאומי, משרד הבריאות, מערך כבאות והצלה, חברת החשמל וגופי זכויות יוצרים. הגופים ערכו ביקורת במועדונים בתחומם וככל שיתגלו עבירות או חריגות הן תטופלנה על ידי הגופים המתאימים.

מועדון לילה. צילום ארכיון: נתי שוחט \ פלאש 90
מועדון לילה. צילום ארכיון: נתי שוחט \ פלאש 90

לצד זאת עיכבו שוטרי היחידה הארצית של המשטרה לחקירה 25 חשודים במעורבות במגוון עבירות, בדגש על עבירות על חוק איסור הפליה במועדונים. בשני מועדונים עליהם פשטה המשטרה נמצאו גם בעיות בטיחות ורעש אשר דרשו את סגירתם המיידית. שני בעלי מועדונים נוספים יזומנו לשימוע בשל ליקויים בטיחותיים אחרים, כגון יציאות חירום נעולות, חוסר בתאורת חירום ובגלאי אש והיעדר חיבור צנרת כיבוי למקור מים. כמו כן, נמצאו מועסקים במועדונים עריק מצה"ל, שהועבר להמשך טיפול המשטרה הצבאית, ומהגר עבודה בלא רישיון שהועבר להמשך טיפול יחידת עוז. בהתאם להתפתחות החקירה ולמכלול הממצאים של כלל הגופים, יישקלו הצעדים המנהליים והפליליים שיינקטו כנגד המועדונים ומי מהחשודים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן נתנו את ברכתם לפעילות, ומסרו כי הם רואים חשיבות רבה מאוד בנקיטת יוזמות מעין אלה, ובמאבק בתופעות של אפליה וגזענות מכל סוג שהוא, תוך הפעלת כלים שונים העומדים לרשות רשויות האכיפה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!