דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / "התאגיד הוא לא נגד הרשות, ועובדיו לא עומדים מול עובדי הרשות"

תהפוכות השבועיים האחרונים מבעד לעיניו של שרון חזן, עובד בחטיבת הדיגיטל של תאגיד השידור. "התרגלתי לעמוד כל הזמן תחת חרב הפיטורים. אני כבר די מחוסן לתחושה הזו"

תחנת שידור. (תמונת ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה.) צילום: נתי שוחט \ פלאש 90
תחנת שידור. (תמונת ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה.) צילום: נתי שוחט \ פלאש 90
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

מאחורי התהפוכות הדרמטיות והמאבקים הפוליטים הנוגעים לרשות השידור ותאגיד השידור החדש, ניצבו בשבועיים האחרונים מאות עובדים ועובדות שצפו במתרחש מהצד תוך חשש לגורלם ולעתידם התעסוקתי. את שרון חזן, בן 37 נשוי ואב לשניים המתגורר ברמת גן, עובד לשעבר ברשות השידור שעבר לעבוד בתאגיד השידור החדש, השינוי אמנם הפתיע, אבל לאחר שנים ארוכות ברשות השידור, הוא כבר רגיל לתחושת חוסר הוודאות.

מה אתה עושה בתאגיד ואיך החלטת להצטרף?

"אני עובד בחטיבת הדיגיטל ואני מנהל מוצרי וידאו. בעצם אני מאפיין ומקים את התשתיות לפלטפורמות הדיגיטליות כשהדגש הוא וידאו. התחלתי לעבוד בתחילת החודש בראשון ביולי. אני הגעתי מרשות השידור, הייתי שם עורך אקטואליה וכתב מגזין ובשנתיים האחרונות עבדתי על האפליקציה של ערוץ 1. אני האמנתי ומאמין בצורך בשינוי בשידור הציבורי ובגלל זה היה לי חשוב להצטרף עוד בשלב ההקמה."

שרון חזן, עובד תאגיד השידור הישראלי. צילום: פנין יהודאי
שרון חזן, עובד תאגיד השידור הישראלי. צילום: פנין יהודאי

איך קיבלתם את הודעת ראש הממשלה על דחיית מועד העליה לאויר?

"כמו כולם, גם מבחינתי היה שוק. מה גם שבדיוק נולדה לי בת. קיבלתי סמסים מחברים שדואגים למה קורה והאם נצטרך לחזור לרשות השידור. אבל אני חייב להגיד שאני לא דואג ולא דאגתי. אני לקחתי סוג של סיכון בכך שהצטרפתי לתאגיד בשלב מוקדם לתהליך ההקמה, מתוך אמונה שיש צורך בשינוי. בגלל שמדובר בהחלטה של הכנסת לא הייתי מודאג שהעסק ייסגר. הייתי מופתע מהדחיה, אבל לא חששתי לפרנסתי."

איך חוסר ודאות משפיעה על עובדים?

"אני, גם במהלך תשע השנים שלי ברשות השידור, הייתי מועמד לפיטורין שלוש פעמים. אני התחלתי בחדשות המקומיות, אז ניהלנו מאבק שלם על סגירת החדשות המקומית, אני ועוד כמה בודדים מהחדשות המקומיות נשארנו לעבוד ברשות. אח"כ דיברו על קיצוצים ואני הייתי בין המועמדים לפיטורין. במהלך תשע שנים ברשות השידור התרגלתי לעמוד כל הזמן תחת חרב הפיטורים. אני כבר די מחוסן לתחושה הזו."

וזה לא גורם לך לרצות לעבור למקום אחר עם יותר ביטחון תעסוקתי?

"תמיד עולות מחשבות, מה אני צריך ואולי אני אלך למקום אחר יציב יותר. אבל אני מאוד מאמין בחשיבותו של השידור הציבורי. אני מאמין במה שאנחנו עושים, ובטח עם המעבר לתאגיד שמביא אתו הרבה שינויים טובים."

ומה אתה אומר לחבריך שעדין עובדים ברשות השידור?

"הרבה מהחברים שלי נמצאים ברשות השידור. יש שם באמת אנשים מקצועיים וטובים. אני מקווה שרובם יגיעו לתאגיד. התאגיד הוא לא נגד הרשות ועובדיו לא עומדים מול עובדי הרשות. כשאתה שומע על מצוקה של עובד זה כואב. חשוב לנו להבהיר שעובדי התאגיד לא עומדים מול עובדי הרשות. הרבה מעובדי הרשות כבר חתומים על חוזים. הם מגיעים לפה לראיונות. ומדובר בחברים שלי שעבדתי איתם הרבה שנים. אני מכיר את המקצועיות של האנשים האלה. בגלל זה חשוב לי שלא יצטייר כאילו יש פה מאבק אינטרסים בין עובדי רשות השידור לעובדי התאגיד. בסופו של דבר יש פה תהליך חשוב של הקמת התאגיד."

וביחס למועד העליה לאוויר. באפריל כבר נראה שידור ציבורי או שתהיה עוד דחיה?

"חטיבת הדיגיטל, נמצאת בעיצומן של ההערכויות. אנחנו כבר משחררים תוכן. אני מאמין שכבר בתחילת ינואר נהיה מוכנים לעלות לאוויר. אין לי ספק שבאפריל התאגיד החדש משדר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!