דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
20.9°תל אביב
  • 23.3°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 18.2°אשדוד
  • 22.4°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 23.0°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מחאה בעולם / הפגנות בהודו: עשרות אלפי חקלאים חוסמים את הכניסות לדלהי, קוראים לשביתה כללית

חקלאי הודו מוחים כבר חודשיים כנגד רפורמה שמקדמת הממשלה וצפויה להשפיע על מחירי המזון במדינה | מנהיגי המחאה מאיימים לחסום גם את תנועת הרכבות

מחאת החקלאים בהודו. דורשים ביטול של החוקים השחורים לצמיתות (צילום: AP Photo/Manish Swarup)
מחאת החקלאים בהודו. דורשים ביטול של החוקים השחורים לצמיתות (צילום: AP Photo/Manish Swarup)
אוריאל לוי

עשרות אלפי חקלאים הודים קראו לשביתה כללית של כל המגזר החקלאי במדינה בהפגנת ענק שנערכה אתמול בדלהי. החקלאים, שהגיעו מרחבי הודו, חסמו את חמשת הכבישים המרכזיים בכניסה לבירת הודו וקראו לביטול הרפורמה החדשה שתשפיע על מחירי המזון במדינה.

המוחים אמרו שלא יפתחו את הכבישים אותם הם חוסמים לפרקים באמצעות טרקטורים ומשאיות כבר שלושה שבועות, וכי ישביתו את כל החקלאות במדינה בפעם השנייה השבוע, אלא אם כן תבטל הממשלה את "החוקים השחורים" אשר עשויים לפגוע קשות במגזר החקלאות שעובדיו הם בין העניים ביותר במדינה בת 1.35 מיליארד תושבים.

שלשום התפוצץ המשא ומתן בין מנהיגי המחאה לנציגי הממשלה, לאחר שהחקלאים דחו את הצעת הממשלה לתקן חלקים מחוקי החקלאות החדשים, ודבקו בדרישתם לביטולם המוחלט. חלק ממנהיגי החקלאים שובתים רעב.

בסינגהו, אתר מחאה בפאתי ניו דלהי, מאות חקלאים חסמו את כל דרכי הכניסה והיציאה וקראו סיסמאות נגד הממשלה. חלקם נשאו כרזות שעליהן נכתב "אין חקלאים, אין אוכל." עשרות חקלאים ערכו שביתת רעב, ואילו מטבח משותף ענק הגיש אוכל למפגינים האחרים.

"הממשלה אחראית לספק הטבות סוציאליות ואם הם לא יעשו זאת, אנשים יתאגדו כדי למחות", אמר הרווינדר קאור, עובדת ממשלה שהגיעה מביתה במדינת פונג'אב, והתנדבה להפעיל את המטבח.

מחאת החקלאים בהודו. "אין חקלאים אין אוכל" (צילום: AP Photo/Manish Swarup)
מחאת החקלאים בהודו. "אין חקלאים אין אוכל" (צילום: AP Photo/Manish Swarup)

מפגין אחר, רג'יפ סינק, סטודנט בן 20 מפונג'אב המסייע למשפחתו החקלאית, אמר כי המחאה תימשך עד שתתמלא דרישותיהם. "עכשיו זה האגו שלהם (הממשלה) מול הגאווה שלנו," אמר.

מנהיגי החקלאים איימו להסלים את המחאה ולחסום רכבות בימים הקרובים אם הממשלה תחזור בה. החקלאים הגישו ביום שישי עתירה לבית המשפט העליון בבקשה לבטל את החוקים שהועברו בספטמבר. העתירה הוגשה על ידי איגוד החקלאים ההודי, ומנהיגו, בהנו פראטאפ סינק, טען כי החוקים הם שרירותיים מכיוון שהממשלה העבירה אותם ללא התייעצות עם בעלי העניין.

החקלאים חוששים שהממשלה תפסיק לקנות דגנים במחירים מובטחים והתאגידים יורידו את המחירים. הממשלה אומרת שהיא מוכנה להתחייב כי המחירים יישארו יציבים. קרוב ל-60% מאוכלוסיית הודו תלויה בחקלאות לפרנסתה, ומרד החקלאים הגדול מערער את ממשלת הודו בראשות נרנדרה מודי.

ממשלת מודי מתעקשת שהרפורמות יועילו לחקלאים. לטענת הממשלה הרפורמה תקל על החקלאים לשווק את תוצרתם ותגביר את הייצור באמצעות השקעה פרטית. החקלאים מוחים על החוקים החדשים כבר קרוב לחודשיים. מרכזי המחאה הגדולים ביותר הם במדינות פונג'אב והריאנה. המצב הסלים לפני שלושה שבועות כאשר עשרות אלפים צעדו לניו דלהי, שם התעמתו עם המשטרה וחסמו כבישים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!