דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

תקציב 2017-18 / כחלון: "גולת הכותרת של תכנית התקציב- אחריות תקציבית"

שר האוצר אמר את הדברים בפתח ישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי, בה אושרו שורת רפורמות שיובאו לאישור הממשלה. ביום חמישי תצביע הממשלה על חוק ההסדרים ומסגרת התקציב לשנים 2017-18.

השר משה כחלון בפתח הקבינט הכלכלי חברתי, אוגוסט 2016. צילום: דבר ראשון
השר משה כחלון בפתח הקבינט הכלכלי חברתי, אוגוסט 2016. צילום: דבר ראשון
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

לקראת אישור מסגרת התקציב והתכנית הכלכלית לשנים 2017 ו-2018 אשר תובא להצבעת הממשלה ביום חמישי, התכנס אתמול (שלישי) הקבינט הכלכלי חברתי בכדי לאשר את הרפורמות הנמצאות במסגרת חוק ההסדרים שמציע משרד האוצר במסגרתו .

בפתח הישיבה אמר שר האוצר כחלון כי "גולת הכותרת של התכנית היא אחריות תקציבית. התקציב הזה ממשיך לשקף את השינוי הכלכלי חברתי שהממשלה מובילה בשיתוף עם משרד האוצר". עוד הוסיף כחלון כי "התכנית הכלכלית כוללת הקלות לעסקים קטנים ובינוניים, המשך הרפורמות בדיור ובבנקאות, יוקר מחייה ועוד. צדק חלוקתי הוא לא סיסמה, התכנית הכלכלית קובעת סדר חלוקתי חדש. בימים הקרובים תשמעו קבוצת כח ואינטרס שבוכות ומתלוננות, אל תתרגשו, אלו קבוצות שפשוט מעולם לא נגעו בהן. אני מצפה מראש הממשלה, חבריי השרים וחברי הכנסת לפעול באחריות ולתת גיבוי מלא לתקציב ולא להיכנע ללחצים של לוביסטים ובעלי עניין".

כחלון אמר שהתקציב המתוכנן הינו תקציב חברתי ואמר "מי שחושב שעוני ודלות צריכים לעבור בירושה – טועה. עוני הוא לא גזירת גורל. הפעולות שלנו יוציאו אנשים רבים מקו העוני. בתקציב הזה נפחית מיסים במיליארדי שקלים ונגדיל בצורה דרמטית את תקציבי המשרדים החברתיים –הבריאות, החינוך והרווחה אך גם נדע לשמור על אחריות תקציבית."

בהמשך, אישר הקבינט שורת הצעות שנמצאות בתוך התכנית הכלכלית לשנים 2017-18 כחלק מחוק ההסדרים. בין ההצעות שאושרו: הסדרת פעילותם של אגודות אשראי חוץ בנקאיות וגמ"חים, פיתוח תחום מוניות השירות ופתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות (נסיעה משותפת של מספר לקוחות במונית בחיוב מפוצל) וחיסכון וסיוע לעצמאים, הצעה אשר במסגרתה תוגבר הפרוגרסיביות בשיעור דמי הביטוח הלאומי לעצמאיים, תוריד את תשלום הביטוח הלאומי לשכירים בעלי שכר נמוך מ-60% מהשכר הממוצע, ותעלה את תשלום הביטוח לעצמאיים ששכרם גבוה מ-60% מהממוצע.

היום, יום רביעי, יקיים הקבינט החברתי כלכלי יום דיונים נוסף על מנת לאשר רפורמות נוספות הכלולות בתוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!