דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עיריית תל אביב אישרה: תיאטרון 'הבימה' יהפוך לתאגיד עירוני

ההסדר, שאושר בבית המשפט אחרי שחברת התיאטרון פורקה עקב חובות, קיבל את הסכמת ההסתדרות וארגון השחקנים

הבימה (מרים אלסטר / פלאש90)
הבימה (מרים אלסטר / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מועצת עיריית תל אביב אישרה אמש (שני) את ההחלטה להפוך את התיאטרון הלאומי הבימה לתאגיד עירוני. המהלך התבצע אחרי שחברת התיאטרון נאלצה להתפרק על רקע חובותיה. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נעתר לבקשת המדינה לקלוט את פעילות התיאטרון מתוך אחריות ציבורית, ובשל העובדה ש"תל אביב יפו מהווה את המרכז התרבותי של מדינת ישראל".

ההסדר להפיכת התיאטרון הלאומי, שהתנהל עד כה כחברה לתועלת הציבור בבעלות הקדש לידיה של העירייה, הוצע על ידי המנהלים המיוחדים של התיאטרון, עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב.

ההסדר קיבל את הסכמת ההסתדרות המייצגת את עובדי התיאטרון וארגון השחקנים המייצג את שחקניו, ואושר על ידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר ב-22 בפברואר. בעירייה ציינו שנעשתה עליו עבודת מטה מאומצת, כי עיקריו סוכמו גם עם משרד התרבות והספורט, והוא צפוי להבטיח את התנהלותו המאוזנת של התיאטרון לשנים הבאות.

הסכם הנושים המסדיר את חובותיו של התיאטרון, בסך 72 מיליון שקלים, אושר על ידי השופט ברנר בסוף אוקטובר 2020. החלטת מועצת העירייה מקדמת בשלב נוסף את הצלת התיאטרון הלאומי. כעת, נותר להסדיר בהסכמים את תנאי מעבר העובדים והשחקנים בתיאטרון לתאגיד החדש.

יו"ר מרחב תל אביב בהסתדרות, גרשון גלמן: "אני מברך את החלטת עיריית תל אביב, זה צעד גדול להצלת תיאטרון הבימה. בקרוב מאוד נשלים את ההסכם הקיבוצי לגבי קליטת העובדים בתאגיד החדש, אחרי שנה קשה מאוד של תיאטרון סגור והרבה חששות. אנחנו מצילים את התיאטרון הלאומי ואת מקור פרנסתם של כ-400 משפחות בישראל".

מנכ"ל ארגון השחקנים שח"ם, אורי רשטיק, בירך גם הוא על ההחלטה, והוסיף כי הוא  ומקווה שבימים הקרובים יגיע הארגון לסיכום עם העירייה על הסכם הקיבוצי לשחקני ושחקניות התיאטרון.

מאיה נורי-שקד, חברת מועצת העיר תל אביב ומחזיקת תיק הצעירים בעירייה: "גאה בעיריית תל אביב שלוקחת אחריות על שיקום מוסדות התרבות בתקופה קשה זו".

תיאטרון הבימה הוקם בביאליסטוק ב-1908, ולאחר מספר שנים שפעילותו פסקה הוקם מחדש במוסקווה ב-1917, כשהוא מעלה מחזות עבריים ויידיים. במרץ 1928 עלו שחקני הבימה לארץ, והחלו לפעול בישראל כקולקטיב אמנותי שחבריו שותפים ברווחיו. ב-1958 הוכרז התיאטרון רשמית כתיאטרון הלאומי של מדינת ישראל והחל לקבל מענקי תמיכה ממשלתית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!