דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

מלחמת האזרחים בסוריה / עשרות הרוגים בחמישה פיגועים של דאע"ש בסוריה

שלושה מהפיגועים אירעו בטרטוס, דמשק וחומס, הנשלטות בידי משטר אסד. שני פיגועים נוספים בוצעו ברוג'אבה, האוטונומיה הכורדית בצפון סוריה

זירת הפיגוע בטרטוס (צילום: AP)
זירת הפיגוע בטרטוס (צילום: AP)
אוריאל לוי

אזרחי סוריה התעוררו אתמול (שני) לתופת. שורה של פיגועי התאבדות, שבוצעו על ידי ארגון דאעש, הרעידה את ערי המדינה דמשק, חומס, טרטוס, קמישלי וחסכה. הפיגוע הקטלני ביותר התרחש סמוך לעיר הנמל טרטוס, ונהרגו בו 43 בני אדם. בפיגוע התאבדות נוסף, שהתרחש בעיר הסורית אל-ראי אתמול בערב, נהרגו 14 אזרחים. מניין ההרוגים בפיגועים אלה עולה על 70 בני אדם. במהלך שעות האחרונות התבצעו פיגועים נוספים בלוב, אפגניסטאן ופקיסטאן.

אתמול בשעות הבוקר נשמעו שני פיצוצים עזים בכביש המהיר בכניסה לעיר הנמל טרטוס שבצפון סוריה. בעיר טרטוס, אשר נשלטת בידי ממשלת אסד, חיים אזרחים עלאווים שרבים מהם משרתים בצבא סוריה וברשויות השונות במדינה. עד כה נהרגו בפיגוע 43 בני אדם. עדי ראייה דיווחו כי תחילה התפוצצה מכונית תופת על הכביש המהיר, ולא גרמה לנפגעים. לאחר מכן קהל רב התקבץ במקום הפיצוץ, ורק אז פוצץ את עצמו מחבל מתאבד בתוך הקהל וגרם לנפגעים רבים.

באותה שעה אירעו ארבעה פיגועי התאבדות נוספים בערים גדולות ברחבי סוריה. שניים מהם במעוזים של אסד: באל-סבוראה, פרוור של דמשק הנשלט בידי ממשלת סוריה, פוצץ עצמו מחבל מתאבד והביא למותם של 4 אזרחים. במחסום צבאי בעיר חומס, היושב בכניסה לכביש המהיר לדמשק, פוצץ עצמו מחבל מתאבד והביא למותם של חמישה חיילי צבא סוריה.

שני פיגועים נוספים התבצעו בערים הגדולות של רוג'בה, האוטונומיה הכורדית בצפון סוריה. מכונית תופת התפוצצה בתחנת דלק בעיר חסכה ופצעה ארבעה אנשים. מחבל מתאבד נוסף פוצץ את עצמו בעיר קמישלי, בירת רוג'בה.

עשרות ההרוגים בסוריה מתווספים ל-14 אזרחים שנהרגו שלשום בערב באל-ראי לאחר שמחבל מתאבד של דאעש פוצץ את עצמו במרכז העיר הצפונית.

אנשי דאעש מיהרו להודות כי הם שביצעו את שני הפיגועים ברוג'בה, ורק אתמול אחר הצהריים לקחו אחריות גם על הפיגועים בטרטוס, דמשק וחומס.

פיגועים נוספים בפאקיסטן, אפגניסטאן ולוב

סוכנות הידיעות של דאע"ש הודיעה אתמול בבוקר כי אנשי הארגון רצחו שוטר בשווהאר שבפקיסטן וגנבו את רכבו. עוד הודיעה הסוכנות כי במערב בנגאזי שבלוב התפוצצו שני מטעני חבלה שהונחו על ידי מחבלי דאעש. בארגון טוענים כי כתוצאה מפיצוץ המטענים נהרגו ונפצעו חיילים הנאמנים לממשלת לוב.

באירוע אחר אתמול בצהריים פוצצו עצמם שני מחבלים ליד משרד ההגנה האפגני בקאבול. גם במקרה הזה הפיצוצים אירעו בהדרגה על מנת לפגוע במספר רב יותר של קורבנות. 24 אנשי בטחון אפגנים נהרגו בפיגוע, ו-91 נוספים נפצעו. הטאליבן טוענים שהם ביצעו את הפיגוע בקאבול, אך יתכן כי דווקא דאעש ביצעו אותו. שני הארגונים נוהגים לקחת אחריות על פיגועים בקאבול בחודשים האחרונים, מתוך מאבק "יוקרה" ביניהם. הפיגוע בקאבול התרחש לאחר ששלשום דווח כי לפחות 46 מחבלים נהרגו ו-20 נוספים נפצעו במבצע של צבא אפגניסטן נגד דאעש במחוז ננגחאר במזרח המדינה.

מחוז ננגחאר הפך מעוז מרכזי עבור ג'יהאדיסטים בשנה האחרונה. לדברי אנשי הרשויות באפגניסטן, הצבא במדינה "טיהר" 35 כפרים מאנשי דאעש. מדוח שפירסם האו"ם על הלחימה באפגניסטן השבוע עולה כי 14% מתוך 11 אלף הנפגעים בקרבות ב-2015 נפגעו מאש כוחות הביטחון המקומיים. 62% מהם נפגעו מאש ג'יהאדיסטים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!