דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

הליגה האירופית / היינו כחולמים: 2-0 לבאר-שבע על אינטר בסן-סירו

הפועל באר-שבע השיגה ניצחון אדיר במשחק הפתיחה בשלב הבתים. מכבי תל-אביב הייתה רחוקה מרחק נגיעה מסנסציה לא פחות גדולה, כשהובילה בנתניה 0:3 על זניט החזקה - אך התפרקה בסיום והפסידה 4:3

הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.
הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חגיגה של כדורגל ישראלי באירופה: הפועל באר שבע הדהימה את אינטר האיטלקית באיצטדיון הסן-סירו המיתולוגי באחת התצוגות הגדולות ביותר של קבוצה ישראלית באירופה. מכבי תל אביב הוליכה בבטחה עד לדקה ה-76 בנתניה ונחלה מפלה מול זניט סנט פטרסבורג מרוסיה במשחק רב שערים ודרמות.

אינטר – הפועל באר שבע 2:0

ערב מטורף של כדורגל הישראלי הגיע לסיומו עם תוצאה חלומית בסן סירו במסגרת בית י"א בשלב הבתים של הליגה האירופית. הפועל באר שבע ניצחה 0:2 את אינטר, עם תצוגה אירופית שלא זכורה כמותה, בהופעת הבכורה של האלופה הישראלית בשלב הבתים של הליגה האירופית. מיגל ויטור (54) כבש את הראשון, בוזגלו (68) הכפיל בבעיטה חופשית נהדרת.

אחרי הניצחון הגדול מול אולימפיאקוס והתצוגה המרשימות מול סלטיק במוקדמות ליגת האלופות, חניכיו של ברק בכר שוב הראו ניצוצות מול אריות היבשת. אינטר, שנחשבת לקבוצה האיכותית ביותר בבית שכולל גם את ספרטה פראג וסאות'המפטון, ספגה הפסד מול הפועל באר שבע, ממנה הם לא ציפו לכלום ובחרו לעלות עם הרכב יחסית משני שעשה הרבה כאבי ראש למאמן דה בור.

הרכבים:

הפועל באר שבע: דודו גורש, בן ביטון, מיגל ויטור, לואי טהא, שיר צדק, מיהאי קורהוט (בן תורג'מן, 85), ג'ון אוגו, אובידיו הובאן, מאור בוזגלו (בן שהר, 77), אנתוני וואקמה, לוסיו (מאור מליקסון, 66).

אינטר: סמיר הנדאנוביץ', דנילו ד'אמברוסיו, אנדראה ראנוקיה, ג'ייסון מוריו, יוטו נגאטומו, גארי מדל, פליפה מלו (מאורו איקרדי, 74), מרצלו ברוזוביץ' (אבר באנגה, 46), ג'ונתן ביאביאני (אנטוניו קנדרבה, 58), אדר, רודריגו פלאסיו.

מהלך המשחק:

שריקת הפתיחה בסן סירו, המשחק בין אינטר להפועל באר שבע יצא לדרך. כבר בדקה ה-5 הפועל באר שבע יצאה קדימה בצורה מהירה, וואקמה העביר כדור מדוייק לעברו של מאור בוזגלו, שפספס במעט את הכדור. בדקה ה-9 הפתיחה החזקה של הפועל באר שבע נמשכה, בוזגלו הגביה כדור מהאגף הימני, לוסיו התרומם גבוה ונגח חזק את כדור שנחת קרוב לקורה של השוער הנדאנוביץ'. הנאזורי החלו לתקוף אחרי פתיחה טובה של האורחת מבירת הנגב והשתלטו על מרכז המגרש. בדקה ה-27 נרשמה עוד התקפת מעבר של הפועל באר שבע. בן ביטון הרים לעבר בוזגלו, שהצליח לנגוח כדור חלש החוצה. בדקה ה-29 נרשמה עצירה גדולה של שוער אינטר, כאשר הובאן הרומני של ב"ש הקשית מעל ההגנה הקפואה של אינטר ומצא את לוסיו, שהתמהמה ובעט היישר לגוף של הנדאנוביץ'. בדקה ה-39 אינטר התקרבה לשער, בן ביטון פספס כדור ברחבה, אדר זיהה את הטעות ושיגר פגז לקורה הימנית של דודו גורש שעד אז היה חסר מעש. המחצית מסתיימת בקצב מצוין בסן סירו, 0:0 בין אינטר להפועל באר שבע. בדקה ה-49 אדר נותר לא מכוסה, החלוץ ניצל את השטח הרב ומחוץ לרחבה בעט כדור שטוח ועוצמתי שפספס במעט את הרשת של גורש. 0:1 להפועל באר שבע! רשמו לפניכם את הדקה ה-54 בה לוסיו העביר כדור רוחב, הגנת אינטר קפאה על מקומה ודווקא מיגל ויטור היה לא מכוסה וכבש מקרוב. דממה בסן סירו. בדקה ה-58 הפועל באר שבע הייתה מאוד קרובה לשער השני, שוב לוסיו ניער מעליו את ההגנה של אינטר ושיגר בעיטה טובה שנעצרה אצל הנדאנוביץ'. בדקה ה61 וואקמה כמעט הכפיל, הקשר המעולה דהר עד הרחבה, אבל התקשה לדייק. 0:2 לבאר שבע! בדקה ה-68 ניגש מאור בוזגלו לבעיטה חופשית סמוך לקו ה16, בוזגלו המתמחה מהנקודה הזאת סובב כדור חופשי מופלא והכפיל את התוצאה. שחקני באר שבע לא ידעו את נפשם מרוב אושר, הם קרובים לעשות היסטוריה. בדקה ה-85 אינטר ניסתה לחזור למשחק, קנדרבה הרים כדור נהדר, אבל ההגנה של הפועל באר שבע לא איפשרה לשחקני אינטר אפילו להגיע למצב מול גורש. בדקה ה-88 נרשם מבצע אדיר של בן ביטון. המגן יצא קדימה והקשית מסף הרחבה מעל הנדאנוביץ', למזלו של השוער הכדור נעצר רק במשקוף. בתוספת הזמן קנדרבה בעט כדור חופשי חזק, אבל שוב גורש היה במקום והדף בצורה טובה לקרן. שריקת הסיום! הפועל באר שבע עם 0:2 אדיר על אינטר בסן סירו! לא יאומן כי יסופר.

השחקנים של ברק בכר ממוקמים כעת במקום השני בבית אחרי סאות'המפטון האנגלית שניצחה 0:3 את ספרטה פראג, במחזור הבא באר שבע יפגשו את סאות'המפטון באיצטדיון טרנר בבירת הנגב ויקוו להמשיך ולהראות יכולת טובה וכדורגל נחוש ומשובח.

מכבי תל אביב – זניט סנט פטרסבורג 4:3

איזה משחק מטורף: זה החל טוב, אולי טוב מדי עבור הצהובים. מכבי תל אביב פתחה הערב את הקמפיין שלה בליגה האירופית עם הפסד 4:3 דרמטי ונדיר מאוד מול זניט סנט פטרסבורג במסגרת בית ד'. האריס מדוניאנין (26, 70) ו-וידאר קיארטנסון (50) הדהימו את הקבוצה הרוסית שנחשבת לחזקה בבית וחשבו כי הם מעניקים ניצחון גדול לסגנית האלופה, אך זניט הפכה תוך 16 דקות משערים של אלכסנדר קוקורין (76), רוברט מאק (84), ג'וליאנו (86) ולוקה ג'ורג'ביץ' (90+2). אלי דסה הורחק (81).

הרכבים:

מכבי תל אביב פתחו עם: פרדראג ראיקוביץ´, אלי דסה, טל בן חיים, איגור פיליפנקה, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, נוסא איגייבור, האריס מדוניאנין, יוסי בניון (79), טל בן חיים (85) וידאר קיאטרנסון (74), המחליפים: עדן בן בסט (74), דור מיכה (79), דור פרץ (85)

זניט סנט פטרסבורג: יורי לודיגין, איגור סמולניקוב, נטו, דומניקו קרישיטו, יורי ז'ירקוב (איבן נובוסלצב, 94), חאבי גרסיה (מאוריסיו, 71), אקסל ויטסל, ג'וליאנו, רוברט מאק, אלכסנדר קוקורין, אלכסנדר קרז'אקוב (לוקה ג'ורג'ביץ', 61).

מהלך המשחק:

מכבי ת"א פתחה את המשחק בסערה והחלה לתקוף את שערה של זניט. בדקה ה-15 הייתה ההזדמנות הראשונה למכבי כשגל אלברמן חטף כדור, מסר לטל בן חיים שפרץ לרחבה ובעט כדור מסובב לקורה. שער! 0:1 למכבי ת"א: בדקה ה-26 האריס מדוניאנין הגביה מצוין, בניון ספק נגע בכדור אבל הכדור נכנס והשער נרשם לזכות מדוניאנין. בדקה ה-45 בן חיים החלוץ הוכשל, מכבי ת"א קיבלה בעיטה 16 מטרים אלכסונית משערה של זניט, מדוניאנין נגיש לבעוט וסובב את הכדור החוצה. שער! 0:2 למכבי תל אביב: בדקה ה49 החלוץ האיסלנדי של מכבי וידאר קיארטנסון בשער בכורה במדים הצהובים, טל בן חיים הגביה את הכדור והאיסלנדי נגח מצוין פנימה, הצהובים בעננים. בדקה ה57 נרשמה הזדמנות לזניט, אלכסנדר קוקורין מצא את עצמו לבד מול ראיקוביץ', אבל טל בן חיים הבלם ביצע תיקול אמיץ והוציא לו את הכדור מהרגל. שער! 0:3 למכבי תל אביב: בדקה ה70 קיבלה מכבי בעיטה חופשית אלכסונית מהשער, האריס מדונאנין ניגש לבעוט וסובב את הכדור באומנות מ-25 מטרים לחיבורים. חגיגה לצהובים בדרך לסנסציה. שער! 1:3 בדקה ה-76 הגנת מכבי חלמה וטענה לנבדל כאשר אלכסנדר קוקורין מצא את עצמו מול שער ריק ודחק פנימה. מכבי נכנסה ללחץ ובדקה ה-80 קיבלה כרטיס אדום, אלי דסה הורחק בצהוב שני לאחר שנכנס בג'ורג'וביץ'. שער! זניט מצמקת ל-2:3. בדקה ה-84 מאוריסיו צימק בבעיטה חופשית מתוך הרחבה, אחרי העבירה של דסה. השופט פסק לבעיטה בשתי נגיעות בתוך הרחבה משום שדסה המשיך לשחק למרות שהורחק. מעכשיו שחקני מכבי היו כבר חסרי ביטחון. לא חלפו 2 דקות ובדקה ה-86 שער נוסף לזניט! 3:3: ג'וליאנו השווה את התוצאה אחרי בישול של רוברט מאק. איזה קאמבק של זניט. השופט הכריז על 6 דקות של תוספת זמן אבל מכבי כבר לא האמינו שזה מה שקורה להם, ובדקה ה-92 הגיע השער הכואב מכל 3:4 לזניט! מהפך אדיר של הרוסים. ג'וליאנו הגביה לרחבה, ההגנה של מכבי לא שמרה כמו שצריך וג'ורג'ביץ' נגח פנימה. אוהדי ושחקני מכבי לא הצליחו לעכל את האכזבה הגדולה מהמשחק שהחל בהבטחה גדולה לניצחון מרשים ונגמר כמפלה. למכבי נותרו עוד 5 משחקים כך שהכל עוד פתוח מבחינתה, במחזור הבא תפגוש את דונדלק מאירלנד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!