דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

טרור / תושבי הכפר ע'ג'ר שבגבול לבנון חשודים כי סייעו לחיזבאללה

היום הוגשו כתבי אישום כנגד אזרחי ישראל תושבי ע'ג'ר בגין העברת מטענים מחיזבאללה לשטח ישראל וכן בסחר בסמים. החשוד המרכזי דיאב סעד ג'מיל קהמוז, על פי החשד, תכנן להניח מטענים בטרמפיאדות בהן עומדים חיילי צה"ל.

עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

היום (חמישי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל נעצרו במהלך חודש ספטמבר מספר תושבי הכפר ע'ג'ר, בחשד למעורבות בהברחת מטעני החבלה אשר נמצאו דרומית למטולה בסוף יולי.

מחקירת העצורים וכן מאיסוף מידע אודות הפעילות התקבלה תמונה לפיה מספר פעילים תושבי הכפר, ובראשם דיאב סעד ג'מיל קהמוז, עמדו בקשר עם גורמי חיזבאללה ובהוראותיו מימשו הברחות לתוך ישראל מעבר לגדר הגבול עם לבנון, וכן פעילויות נוספות של איסוף מודיעין בעומק ישראל.

שב"כ גורס כי חלק מהחשודים היו שותפים בהברחת סמים מלבנון לישראל, וכי קיים קשר ישיר בין צירי הברחות של סמים מלבנון לישראל לצירי החדרת אמצעי לחימה. פעילות הסמים בדרום לבנון נשלטת על ידי חיזבאללה, אשר פועל כל העת בכדי לקדם החדרת אמל"ח בצירי הסמים ובאמצעות סוחרי סמים ישראלים.

ע'ג'ר (רג'ר) הוא היישוב היחיד בישראל שרוב תושביו הם עלווים, והוא שוכן על הגבול שבין לבנון לבין ישראל. חציו הצפוני של הכפר מצוי בשליטת לבנון, ההפרדה בין חלקי הכפר אינה הרמטית.

הכפר רג׳אר בגבול לבנון (צילום ארכיון: חאמד אלמקט / פלאש 90).
הכפר רג׳אר בגבול לבנון (צילום ארכיון: חאמד אלמקט / פלאש 90).

בחודש מאי השנה קיבל דיאב שני מטעני חבלה מחיזבאללה בהברחת גדר, אותם הטמין במטע דרומית למטולה. ב-30 ביולי במקרה מצא את המטענים חקלאי ממטולה בתוך תיק, בחורשה סמוך לכביש 90. מדובר במטענים רבי עוצמה שהיו מחוברים לפתילי השהיה, ובתום חקירה של מומחי חבלה נקבע כי הם הגיעו מחיזבאללה.

דיאב נתבקש על ידי חזבאללה לבצע פיגוע באתר בחיפה אותו יבחר. בהמשך לכך בחן דיאב אפשרות לבצע פיגוע במפעל בנשר, שיתף באמור את אחיו יוסף וג'מיל, ואף תכנן להסתייע באחרון למימוש הפיגוע.

בפועל – הסכים דיאב לבצע את הפיגוע אולם העביר לחזבאללה נקודה חלופית למימוש –  תחנת הסעה בצומת הכניסה לכפר טורעאן שבה לדבריו נוהגים בימי ראשון להתאסף חיילים רבים. דיאב אסף מידע אודות תחנת ההסעה והעביר את המידע לחזבאללה.

בהמשך נודע כי בין השאר הציע דיאב להניח את המטענים בצומת גולני, "בעת שנסע באזור צומת טורעאן הבחין הנאשם בתחנת אוטובוס ובה חיילים רבים", צוין בכתב האישום. "הנאשם חשב כי מקום זה מהווה יעד מתאים לפיגוע, שכן ניתן לפגוע בחיילים רבים, וצילם את המקום באמצעות הסמסונג", בתאריך 4.9.2016 עצר דיאב.

בחקירה עלה כי במהלך שנת 2016 עמד דיאב בקשר עם אביו, סעד קהמוז, סוחר סמים במוצאו מהכפר עג'ר. מרכזיותו של סעד בפרשייה זו הינה בהיותו מתווך בין גורמי חיזבאללה למשפחתו בע'ג'ר בראשם דיאב, הנחקר המרכזי.

סעד חיבר את בנו דיאב לגורמי חזבאללה. התקשורת בין השניים בוצעה בין השאר  באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן.

במהלך חודש ספטמבר נעצרו חמישה תושבי הכפר עג'ר נוספים (בהם שני אחיו של דיאב) אשר שיתפו פעולה עם דיאב בפעולות שונות תוך התקשרות עם חיזבאללה, עאדל אחמד חסן עוינאת, מוחסן מחמד גמיל קהמוז ואחיו יוסף סעד ג'מיל קהמוז, ממדוח כרים מוניף אברהים, ג'מיל סעד ג'מיל קהמוז.

"חיזבאללה וארגוני טרור נוספים עושים מאמצים גדולים לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל תוך ניסיון לגיוס משתפי פעולה מקרב אזרחי המדינה. חקירה מהירה יסודית ומסועפת הובילה למעצרם של כל חברי תשתית הטרור ומנעה פיגוע רב נפגעים", נמסר מהמשטרה.

לפני חודשיים סוכלו מספר התארגנויות טרור שגויסו על ידי החיזבאללה דרך הפייסבוק. מטרת התארגנויות אלה הייתה להוציא פיגועי טרור מהגדה המערבית ומעזה. על ידי יחידת 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטחי ישראל. כחלק מניסיונות אלה, מגייס הארגון  – תוך שימוש באינטרנט ובהפעלה מרחוק –  פעילים המונחים לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים (אוטובוס, כוח צבאי), וכן להקים חוליות טרור לצורך ביצוע פיגועים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!