דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שוויון בספורט / בג"צ: המדינה והטוטו אחראים לפתיחת העונה בליגת הכדורסל לנשים

עד לדיון שיתקיים בעוד כשבועיים, חייב בג"ץ את המדינה והטוטו להציג מתווה תקציבי לפתיחת העונה. בהמשך, ידרשו הצדדים להציג אמות מידה שוויוניות לחלוקת התקציב בספורט.

(צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר)
(צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בג"צ הורה במסגרת צו ביניים למדינה ולטוטו להציג עד ה-25.10 מתווה תקציבי שיאפשר את פתיחת העונה של ליגת העל לנשים בכדורסל. העונה אמורה לצאת לדרך כשבוע לאחר מכן, ב-31.10. בהחלטתם הדגישו השופטים כי המדינה והטוטו לא עמדו במצופה מהם ביחס להחלטה הקודמת שניתנה בסוף יולי והורתה להם לפעול למציאת פתרון כולל או למצער זמני להפעלת הליגה יחד עם מינהלת הליגה.

בהליך הזמני הסתפק בג"צ בדרישה למתווה תיקצוב אשר יאפשר את הפעלת הליגה בעונה הקרובה בלבד. זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיעה מינהלת הליגה כי פתיחת העונה הקרובה לא תתאפשר בלא הסדרת תיקצובה. טענות מינהלת הליגה באשר לאופיו הבלתי שוויוני של תקצוב ענף כדורסל הנשים, המהווה את ענף ספורט הנשים הגדול והמצליח בישראל, ביחס לתקצוב כדורגל וכדורסל הגברים יבחנו בהמשך במסגרת ההליך העיקרי.

"בהחלטתו מהיום, בג"צ דוחה למעשה את טיעוני המועצה להסדר ההימורים בספורט בדבר חוסר ודאות תקציבית והיעדר כדאיות כלכלית, המונעים לשיטתה תיקצוב ראוי ובר-קיימא של כדורסל הנשים" נמסר ממנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל אשר ברכה על ההחלטה, "הצו שניתן צפוי לשים קץ לגרירת הרגליים המופגנת של כל הגורמים המעורבים: משרד האוצר, משרד התרבות והספורט, המשרד לשוויון חברתי, המועצה להסדר ההימורים בספורט ועוד – שעליהם מוטלת האחריות להצלת ספורט הנשים המוביל והגדול בישראל".

(צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר)
(צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר)

ב-27.10  צפוי להתקיים דיון בבג"צ במסגרת ההליך העיקרי, בו ידרשו הגורמים האחראים להציג אמות מידה שוויוניות לחלוקת כספי ציבור לגופי ספורט, במטרה לסיים את האפליה התקציבית ופרקטיקת התמיכה המוסווית הקיימת היום.

רו"ח איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל אמרה כי: "ראשי המנהלת, ראשי הקבוצות, השחקניות וכל המעורבים בכדורסל הנשים שמחים על הכרת הבג"צ באפלייה המשוועת בתיקצוב ספורט הנשים בכלל וכדורסל הנשים בפרט, והעובדה שהוא מבין בחשיבות הצורך לתקצבו כראוי, וכי יש למצוא פתרון הולם לסוגיה הממתינה זמן רב לפתרון".

מהמועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו) בחרו שלא להגיב.
תגובת משרד התרבות והספורט טרם נמסרה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!