דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תגובות לפיגוע / ברקת על הפיגוע: "נמשיך לקיים את שגרת חיינו ולהילחם בטרור"

השרים והח"כים שיבחו את פעולת המשטרה לעצירת הפיגוע שאירע הבוקר במטה הארצי בירושלים וגבה את חייהם של שוטר ואזרחית. בימין האשימו את ההסתה הפלסטינית ובשמאל את "חוסר ההחלטיות" של נתניהו

השר גלעד ארדן בזירת הפיגוע בירושלים, היום (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
השר גלעד ארדן בזירת הפיגוע בירושלים, היום (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

במערכת הפוליטית התייחסו הבוקר (ראשון) לפיגוע בירושלים, בו נהרגו שוטר ואזרחית.. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים, וגם לומר, כפי שזה נראה מהדו"חות שאנחנו מקבלים, שהייתה כאן פעולה מהירה מאוד, נחושה מאוד, של שוטרי משטרת ישראל שדלקו אחר המחבל וחיסלו אותו", אמר ראש הממשלה.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן ביקר במקום הפיגוע ולאחר מכן ביקר שוטר יס"מ שנפגע בבית החולים. "אני מצדיע לך, הנחישות והחתירה למגע שלכם מנעו אירוע מתגלגל עם הרבה נפגעים נוספים. אני מאחל לך החלמה מהירה ושתחזור לעשות את מה שאתה הכי טוב בו, הגנה על תושבי ירושלים והמדינה."

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע בפתח דבריו בחוג התנ"ך התשיעי המתקיים בבית הנשיא, ואמר: "אני רוצה להביע את דאגתי לשלומם של הנפגעים במתקפת הדמים הנפשעת הבוקר בירושלים ולמסור תנחומים וחיבוק חם למשפחות ההרוגים בשעות קשות ואיומות אלו. שנה האחרונה הייתה שנה לא פשוטה. בראש השנה, לפני שנה, החלה מתקפת טרור נוספת ברחובותינו במהלכה פעם אחר פעם, כמו באירוע היום, העורף האזרחי מצא עצמו בחזית. צה"ל, השב"כ, המשטרה וכל זרועות הביטחון פועלים ללא הרף כדי להבטיח את ביטחוננו. אני רוצה להודות לשוטרים ולכלל אנשי ונשות מערכת הביטחון העושים לילות כימים כדי להגן בגופם עלינו .אסור לנו לתת לטרור את הכח להחליש אותנו ועלינו לעמוד איתנים, יחד, על משמר בטחוננו."

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג בתגובה לפיגוע בירושלים, "פיגוע קשה וכואב מאוד בלב בירתנו ירושלים לקראת יום הכיפורים. משתתף בצער המשפחות השכולות, מחבק את הפצועים ומתפלל להחלמתם המהירה. מודה לכוחות הביטחון שעושים לילות כימים לשמירה על בטחון המדינה ואזרחיה. מפגעים נתעבים לעולם לא יכריעו אותנו".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "שוב אנו עדים לטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. לא ניכנע ונמשיך לקיים את שגרת חיינו תוך מלחמה חסרת פשרות בטרור ובהסתה הפרועה. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ונטרלו את המחבל ומבקש לחזק אותם בעבודת הקודש שהם עושים במהלך כל השנה ובמיוחד כעת בתקופת החגים. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים ולהמשיך בשגרת החיים במהלך חגי תשרי תוך ערנות מקסימלית ואחריות".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה, "האחריות על הפיגוע היום היא על ההנהגה הפלסטינית המעודדת ויוזמת את ההסתה הפרועה נגד יהודים. גם הפיגוע הזה מטרתו לקעקע את ריבונותה של ישראל בירושלים. על כן התשובה הלגיטימית לטרור היא לא אחרת מחיזוק האחיזה שלנו בעיר על ידי בנייה וביתר שאת בשכונות היהודיות שבמזרח העיר – דבר אלמנטרי גם ללא קשר למציאות הביטחונית".

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) אמר בעקבות הפגיע כי,"בראש מדינת ישראל עומד האיש שלא יודע לקבל החלטות, ועל ההשתהות הזו משלמים אזרחי ישראל בחייהם. האם שווה לראש הממשלה לספק את גחמותיהם של חברי הבית היהודי תמורת צרורות של מחבלים בתוך עיר הבירה שלנו? אם האין-אידיאולוגיה המצפונית של נתניהו לא מאפשרת לו לקבל החלטה מדינית, שיקבל לפחות החלטה בטחונית – שישלים את בניית הגדר סביב יהודה ושומרון כפי שהצעתי בהצעת חוק הגדר שהגשתי. ממשלה שלא תתמוך בחוק היא ממשלה שמפקירה את דמם של אזרחי ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!