דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סמסונג

סמסונג / חברת סמסונג קוראת להחזרת כל מכשירי הנוט 7 ומפסיקה את ייצורו

לאחר שגם המכשירים החליפיים שהוציאה החברה עלו באש, סמסונג מרימה ידיים ומפסיקה לגמרי את הייצור של מכשיר הנוט 7. עולה השאלה מה יעשו עם כל המכשירים שיחזרו?

פרסומת לגלאקסי note 7 במטה סמסונג שבסיאול, קוריאה (צילום: סוכנות AP).
פרסומת לגלאקסי note 7 במטה סמסונג שבסיאול, קוריאה (צילום: סוכנות AP).

חברת סמסונג החליטה לעצור לגמרי את הייצור של מכשיר הנוט 7 שלה ולקרוא לריקול כללי על כל המכשירים שכבר יצאו מפס הייצור. בהודעה אף ביקשה סמסונג מכל המשתמשים לכבות את המכשירים ולא לעשות בהם שום שימוש מחשש שיעלו באש.

מכשיר הנוט 7 הוא אחד ממכשירי הפרימיום של החברה ומהמתחרים הראשיים שהיא מציגה לשוק הטלפונים החכמים בו היא שולטת יחד עם אפל, LG ושיומי. לפני כשבועיים קראה החברה ל-2.5 מיליון בעלי טלפונים להחזירם כדי לקבל מכשיר מתוקן לאחר שהחלו להגיע ידיעות על כך שהמכשיר עולה באש במהלך שימוש וטעינה. החדשות הרעות לא איחרו להגיע וגם המכשירים ה"מתוקנים" התגלו כסובלים מאותה הבעיה והגיעו לכותרות כאשר אחד מאותם מכשירים שסמסונג החליפה ללקוח עלה באש במהלך טיסה בארה"ב וסיכן את בטיחות הנוסעים.

סמסונג אף נקטה בצעדי בטיחות נוספים ושלחה לבתי הלקוחות שהתבקשו להחזיר את המכשיר קופסה חסינת אש וכפפות מיוחדות לשם אריזת המכשיר לפני משלוח חזרה. עוד צעד מניעתי של סמסונג היה עדכון תוכנה שאמור למנוע מהמכשיר להטען בצורה שעלולה לגרום להתחממות בסוללה.

ההחלטה של סמסונג להפסיק לגמרי את ייצורו של המכשיר מגיעה ככל הנראה לאחר שמהנדסי החברה לא הצליחו למצוא את מקור הבעיה במדויק. מהנדסים חיצוניים שבדקו את המכשיר דיווחו שבגלל הניסיון לעשות אותו כל כך דק נוצרה בחלק מהמכשירים בעיית מגעים שגרמה לכך שהסוללה תפיק חום רב מאד. סמסונג החליטה שלא לקחת עוד סיכונים ולאסוף את כל המכשירים שכבר הופצו. מעריצים שרופים של הנוט 7 כבר הודיעו שאין בכוונתם להחזירו.

בארץ מכשיר הנוט 7 מעולם לא הושק רשמית ולכן אין כמעט מכשירים מסוג זה. מי שקנה את המכשיר בחו"ל מוזמן לצור קשר עם סמסונג ולברר כיצד מחזירים את המכשיר.

מעבר להשלכות הכלכליות של המהלך של סמסונג, ריקול של כ-2.5 מיליון מכשירים כאשר לפי חישוב עלות החזרה למכשיר עומדת על כ-13.5 דולר יעלה סך הכל באזור ה-40 מיליון דולר. גם ערך המניה של החברה צונח וכבר ירד בכ-10% מרגע ההודעה של סמסונג. מעבר לנזק הכלכלי ישנו כמובן הנזק התדמיתי ממנו לא ברור כיצד סמסונג תתאושש לאחר שהפכה בשנים האחרונות לשם מותג מוביל בשוק הטלפונים החכמים.

יריבותיה של סמסונג כבר החלו להתחרות בניהן מי תתפוס את מקומו של הנוט 7 בקרב אוהדיו הרבים והחלו במהלך שיווק אגרסיבי של מוצרים דומים. ידיעות שונות ברשת מדברות על כך שחברת סמסונג תקדים את תאריך ההשקה של מכשיר הגלקסי S8 ותשיק אותו כבר בפברואר הקרוב כדי לנסות ולחזור למשחק.

שאלה נוספת שעולה מהמהלך הזה היא מה סמסונג תעשה עם כל המכשירים שיחזרו למפעל. האופן שבו מיוצרים טלפונים חכמים כיום מקשה על פירוקם לגורמים. מהלך שכזה עלול להיות פגיעה קשה בסביבה אם לא יהיה ניתן להשתמש שוב בחלקים מהמכשירים הכמעט חדשים שיחזרו. עולה השאלה האם סמסונג פשוט ישברו את הטלפונים כדי לקחת את המתכות היקרות או שינסו להפריד את החלקים לשימוש חוזר?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!