דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

דאע"ש בישראל / הותר לפרסום: נעצרה חוליה הקשורה בדאע"ש בחשד להברחת נשק

שלושת העצורים חשודים בכך שניסו להבריח נשק לשטח ישראל דרך מנהרה שהחלו לחפור מתחת לגדר הביטחון, וכן שניסו להצית את אצטדיון הכדורגל בטייבה

פתח המנהרה אותה החלו לחפור חברי חוליית הטרור. צילום: תקשורת שב"כ
פתח המנהרה אותה החלו לחפור חברי חוליית הטרור. צילום: תקשורת שב"כ
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

הותר היום (חמישי) לפרסום כי בפעילות של השב"כ ומשטרת ישראל נעצרה חוליה של תומכי דאע"ש מטייבה, בחשד כי ניסו להבריח אמל"ח לשטח ישראל ולהצית את אצטדיון הכדורגל בטייבה. שלושת חברי החוליה הם אברהים עא חלים מחמוד שיח' יוסף, בן 26, מחמד תמים עא קאדר נאשף, בן 32 ואמיר עא חכים חאפז גבארה, בן 20.

השלושה נעצרו כבר בחודש שעבר. על פי החשד, מטרת ניסיונם להצית את אצטדיון הכדורגל המקומי בטייבה הייתה להביא לביטול הופעתו של זמר שהיה מיועד להופיע לציון חג הקורבן. על פי השב"כ, הם עשו זאת "על רקע אידאולוגי- דתי".

מהחקירה שנערכה עלה כי פעילותם נעשתה בהשראת ארגון הטרור דאע"ש. על פי התפיסה הדתית של הארגון האיסלאמיסטי הקיצוני, פעילויות שנראות כלא מוסריות ונוגדות את הדת האיסלאמית לא צריכות להתקיים, ויש לבצע צעדים כדי למנוע מהן להתקיים.

עוד התגלה בחקירה כי השלושה תכננו להבריח אמצעי לחימה מאזור טול כרם לתוך שטח מדינת ישראל, במסגרת הכנותיהם ל"יום הדין". בהשראת האידאולוגיה של ארגון המדינה האיסלאמית, שייכו לעצמם החשודים מסורות אפוקליפטיות המתארות את יום הדין המתקרב, שבו יצאו המוסלמים למחמה ב"כופרים" – בניה דתות האחרות, ובראשן נוצרים ויהודים.

את אמצעי הלחימה תכננו חברי החוליה להבריח באמצעות מנהרה משטחי יהודה ושומרון, ולהסתירם מתחת לביתו של איברהים. חפירת המנהרה החלה דרך מערה קיימת (בשטח ישראל) שאותה הכירו איברהים ואמיר, והם החליטו להאריכה במטרה לחצות את גדר ההפרדה בסמוך לטייבה. מנהרה זו נחשפה במהלך החקירות ונסרקה ע"י כוח של צה"ל. עד למעצרם הספיקו חברי החוליה לחפור מטרים בודדים בלבד מבלי שחצו את גדר המערכת. גם המסתור לאמצעי הלחימה, שנחפר על ידי אברהים ואחיו בעומק 15 מטר מתחת לפני האדמה – נתפס ונסרק ע"י כוחות הביטחון במהלך השבועות האחרונים.

אמיר ג'בארה, אחד העצורים, נעצר באפריל השנה ע"י כוחות הביטחון בטורקיה לאחר שניסה לחצות את הגבול הטורקי ולהצטרף לארגון דאע"ש בסוריה. עם הגעתו לישראל נחקר אמיר גם ע"י השב"כ ומשטרת ישראל.

חבר חולייה נוסף, אברהים שיח' יוסף, תכנן על פי החשד אף הוא לצאת בחודשים האחרונים לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש. לשם כך הוא תכנן ובנה גלשן רוח המונע באמצעות פדלים, ואף ביצע ניסוי ראשון כדי לבחון את ביצועיו. פעילות זו בוצעה בעידודו של אמיר ג'בארה, אשר הביע רצון לחבור לכוחות דאע"ש בסוריה.

היום הוגשו לבית המשפט בלוד כתבי אישום נגד החשודים.

לפני שבוע הוגשו כתבי אישום כנגד אזרחי ישראל תושבי הכפר ע'ג'ר שבגבול לבנון בחשד לסיוע לחיזבאללה. על פי כתב האישום העבירו החשודים מטענים מחיזבאללה לשטח ישראל וכן סחרו בסמים. החשוד המרכזי, דיאב סעד ג'מיל קהמוז, תכנן להניח מטענים בטרמפיאדות בהן עומדים חיילי צה"ל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!