דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בניית סוכה

סוכות התשע"ז / מקימים סוכה? זקוקים לעזרה בהקמה? רוצים לסייע? זו כתבה בשבילכם

בבני עקיבא עוזרים למי שלא יכול לבנות סוכה בעצמו, במד"א מזכירים לנו כמה כללי אצבע כדי לשמור על בטיחותנו בעת הקמת סוכה, והסוכה הגדולה בעולם בין רגבה למוסקבה.

מקשטים את הסוכה (צילום: אורן נחשון / פלאש 90).
מקשטים את הסוכה (צילום: אורן נחשון / פלאש 90).

במגן דוד אדום מפצירים בנו להיזהר עם בניית הסוכה – ובייחוד להישמר מעבודות החשמל, עבודה על סולם או בגובה, עם כלים כבדים, קוצי הסכך (אם עשוי מכפות תמרים) ובעצם העצה החשובה ביותר היא לנעול נעליים גבוהות ולחשוב צעד אחד קדימה.

בשנה שעברה העניקו החובשים והפאראמדיקים של מד"א טיפול רפואי לאנשים שנפצעו בערב החג, בהם גבר כבן 70 שהתחשמל במהלך בניית סוכה בירושלים.

שוק ארבעת המינים, ירושלים, התשע"ז (צילום: דבר ראשון)
שוק ארבעת המינים, ירושלים, התשע"ז (צילום: דבר ראשון)

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר: "על מנת שנכנס לחג הסוכות בשמחה מלאה ולהימנע מאסונות מיותרים בהם צוותי מד"א נתקלים מדי שנה במהלך בניית הסוכה, חשוב להישמע להמלצות מד"א לציבור ולנהוג במשנה זהירות ובבטחה במהלך בניית הסוכה וההכנות לחג. אני מאחל בשם כל עובדי ומתנדבי מד"א לכל בית ישראל חג שמח ובטוח".

דנית עוזיאל, רכזת גרעין נחשון של בני עקיבא בגבעתיים, שותפה לפרוייקט 'הבונים' עם שחר זדה. הפרויקט, שזו לו השנה השלישית, משדך מתנדבים מתנועות הנוער השונות, ואנשים הזקוקים לעזרה בבניית הסוכה.

"שנה שעברה, ערב חג, התקשרה אלי אשה מבוגרת בדמעות" מספרת דנית, "וסיפרה שהשנה היא בבית אבות, ולא בונים שם סוכה, ואין לה איפה לארח את הנכדים שלה. לקחתי עוד שני חברים מגבעתיים ונסענו להרצליה. פגשנו אישה נמרצת שרק היתה צריכה את עזרתנו בבנית הסוכה – אבל הכינה הכל בעצמה. בבית האבות היו בעיקר עולים, אבל כולם שמחו והודו לנו. כשישבנו אחר כך בסוכה בבתים שלנו, היה לנו ברור שסוכה משמעותית לכולם, ושעשינו לאנשים בבית האבות ולנכדים שלא אותה אישה, חג שמח."

שחר הקים את הפרוייקט כשהבין שיש צורך הולך וגובר של אנשים בעזרה בבניית הסוכה. הם עובדים בכל הארץ, בשיתוף פעולה של התנועות הצופים, הכנפיים של קרמבו, הנוער העובד והלומד ועוד. השנה צוות הבונים יקים 500 סוכות, קפיצה רצינית לעומת השנה הקודמת. אם אתם מענויינים לתרום לפרויקט, תוכלו לעשות זאת דרך דף הפייסבוק הזה.

הסוכה הגדולה

התחרות על בניית הסוכה הגדולה בעולם חוצת יבשות ומעמדות – על התואר מתחרים סוכה בחצר בית כנסת במוסקבה, סוכה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים וסוכת מחאה בשדות רגבה.

ליאור מייסטר, תושב רגבה ומיוזמי הסוכה מספר, "הסוכה היא מחאה על הכוונה להקים בשדות האלו את מתקן ההתפלה הגדול בארץ, במקום שאינו מתאים לסביבה ולהתיישבות במטה אשר. הסוכה, בשטח של מעל דונם וחצי, מוקמת על ידי 40 חברים מהישובים באזור, והיא בנויה מ-70 עמודים, 80 קורות עץ, ו-100 בזנטים. הסכך יהיה מורכב מכפות תמרים ועלי בננות – והיא מורכבת גם מסוכות פרטיות של אנשים מהאזור. בימי החג יהיו בסוכה פעילויות יצירה, שוק ואפילו מרתון. הציבור מוזמן!"

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!