דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

מצרים / 12 חיילים מצרים נהרגו בסיני, ככל הנראה ע"י תומכי דאע"ש

התוקפים הגיעו לעמדה המרוחקת כ-80 ק"מ מתעלת סואץ ברכבי שטח וירו על החיילים בנשק קל ובמכונות יריה. בתוך מצרים נרשמה לאחרונה ירידה בהיקף הטרור של ארגונים המזוהים עם דאע"ש

עמדת שמירה מצרית באזור סיני (צילום: AP)
עמדת שמירה מצרית באזור סיני (צילום: AP)

נקודת ביקורת צבאית מצרית בסיני הותקפה אתמול (ו') על ידי חמושים החשודים כחברים בקבוצה איסלאמית קיצונית. במתקפה נהרגו 12 חיילים מצרים ונפצעו שמונה נוספים, על פי מקורות רשמיים צבאיים ורפואיים.

על פי המקורות בוצעה המתקפה כ-80 ק"מ מזרחית לתעלת סואץ, באזור העיירה ביר אל-אבד, אליה נלקחו הפצועים לטיפול לפני שהועברו מזרחה לאל-עריש. הצבא המצרי, אישר בהודעה רשמית את מניין ההרוגים, אך טען כי נפצעו שישה חיילים בלבד. על פי הודעת הצבא הגיעו התוקפים לעמדה כשהם רכובים ברכבי שטח. 15 מהתוקפים נהרגו, ומספר לא ידוע מתוכם נפצעו מירי החיילים אשר גוננו על העמדה. על פי גורמים רשמיים, שהתראיינו בעילום שם כיוון שלא קיבלו אישור לשוחח עם התקשורת, פתחו התוקפים באש מנשק קל וממכונות יריה כבדות.

אף ארגון לא לקח אחריות על האירוע, על אף שמסתמן כי מדובר במיליציה "האמירויות של סיני" אשר נשבע אמונים למדינה האיסלאמית. הארגון מבצע פעולות חתרניות כנגד המשטר המצרי באזור האסטרטגי הסמוך לגבול ישראל ולרצועת עזה.

נשיא מצרים אל סיסי שחרר הצהרה קצרה לאחר האירוע, ואמר כי המתקפה רק תחזק את נחישותה שלמצרים "להמשיך את המאבק לבניה ולהישרדות". המתקפה היא האחרונה בשורת מתקפות של המיליציה, שכללו גם ניסיונות לבצע חטיפות של תושבים שנחשדו בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון המצריים הפועלים כנגדה.

במקביל חלה ירידה במספר המתקפות במצרים עצמה שעליהן לקחה אחריות המדינה האיסלאמית בחודשים האחרונים. על מתקפות אלו לקחו אחריות ארגונים לא מוכרים כארגון "חסאם" (החלטיות), שנטל אחריות לנסיון התנקשות שאירע בקהיר לפני מספר שבועות בתובע עליון, לשעבר שכיהן גם כמופתי וכתיאולוג מרכזי.

מצרים נאבקה במיליציות לאורך שנים, אולם ההתקוממויות נעשו קטלניות יותר מאז הדחתו של הנשיא הנבחר לשעבר, איש תנועת האחים המוסלמים מוחמד מורסי ב-2013.  הרשויות הטילו הגבלות חמורות על הנסיעה לסיני, ובכללן נמנעת הגישה של עיתונאים עצמאיים וזרים לחצי האי הצחיח. הממשלה אף מצהירה על הריגתם של עשרות אנשי מיליציה מידי חודש, ומודיעה חדשות לבקרים כי כוחותיה קרובים לחיסול ההתקוממות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!