דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקה ישירה

עבודה / 300 עובדי ניקיון ייקלטו להעסקה ישירה בשירותי בריאות כללית

ההסכם בנושא נחתם אתמול (ג') בישיבה מיוחדת של הנהגת ההסתדרות. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מציאות חדשה שתורמת לערכי השוויון ומהווה צעד חשוב לצמצום הפערים בחברה הישראלית"

טקס חתימת הסכם על קליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה בשירותי בריאות כללית (צילום: דניאל בר-און / דוברות ההסתדרות).
טקס חתימת הסכם על קליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה בשירותי בריאות כללית (צילום: דניאל בר-און / דוברות ההסתדרות).

300 עובדי קבלן המועסקים בתחום הניקיון ייקלטו באופן מיידי להעסקה ישירה בשירותי בריאות כללית, כך נחתם אתמול (שלישי) בישיבת הנהגה מיוחדת שהתקיימה בראשות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. במעמד ההכרזה והחתימה על ההסכם השתתפו השותפים להבנות, בהם מנכ"ל הכללית אלי דפס, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד ויו"ר ועד העובדים הארצי בכללית פרוספר בן חמו.

ההחלטה לקלוט להעסקה ישירה את עובדי הניקיון במוסדות של שירותי בריאות כללית התקבלה בעקבות הסכמתו של דפס לבקשת יו"ר ההסתדרות, להחיל על הקופה את המודל לקליטת עובדי הניקיון כפי שמיושם בבתי החולים הממשלתיים בהתאם להסכם העקרונות שנחתם ביולי 2015 בין יו"ר ההסתדרות לשר האוצר משה כחלון.

עובדי הניקיון שנקלטים היום להעסקה ישירה בכללית, מצטרפים לעוד כ-1,500 עובדי קבלן המועסקים בתחום הניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים שקליטתם להעסקה ישירה תושלם בעתיד הקרוב, בהתאם לתכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תופעת עובדי הקבלן. בחודשיים האחרונים בוצעה כבר הפעימה הראשונה של קליטת עובדי ניקיון להעסקה ישירה שבמסגרתה נקלטו מאות עובדים בשלושה בתי חולים ממשלתיים, בהם: אסף הרופא, פדה-פוריה ושער מנשה.

"אני מברך את מנכ"ל הכללית על כך שנעתר לבקשתי להנהיג בקופה מציאות חדשה שתורמת לערכי השוויון ומהווה צעד חשוב לצמצום הפערים בחברה הישראלית" אמר ניסנקורן, "כמו שהתעקשתי בהסכם העקרונות לצמצום תופעת עובדי הקבלן, גם כאן אדגיש כי עובדי הניקיון ממלאים תפקיד ליבה חשוב במערכת הבריאות, והיום אנו מחזירים את הכבוד האנושי לעובדים אלו ".

מנכ"ל כללית שירותי בריאות, אלי דפס בירך אף הוא על המהלך. "אני שמח להיות שותף להסתדרות במשימות חשובות ועשייה חברתית" אמר הבוקר, "קליטת העובדים לכללית מהווה מהלך הנותן ביטחון כלכלי לעובדים הצריכים יותר מכול ביטחון זה, ושומר על זכויותיהם. עובדים אלו חיוניים מאוד ותורמים תרומה רבה לתפעול השוטף של מערכת הבריאות בישראל ויש לדאוג כי גם הם ייהנו מביטחון תעסוקתי ותחושת שייכות".

יו"ר ועד העובדים הארצי בשירותי בריאות כללית, פרוספר בן חמו, הצטרף לדברים ואמר כי "כיו"ר ועד שמייצג עשרות אלפי עובדים וכחבר בהנהגת ההסתדרות, אני גאה להיות שותף להסכם שהושג ורואה בו תשתית משמעותית להמשך העשייה החברתית למען העובדים. זה יום חשוב לא רק לעובדי הקבלן שנקלטים להעסקה ישירה אלא לכל עובדי הקופה, שמהיום היא לא רק קופת החולים הגדולה בישראל, אלא גם הקופה המובילה במהפכת הזכויות של עובדיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!