דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות האכיפה והגבייה

חייבים / רשות האכיפה והגבייה יוצאת במבצע חד פעמי להפחתת חובות על קנסות

המבצע שהחל אתמול, 15.11.16, יימשך 4 חודשים. קהל היעד של המבצע כולל 300 אלף חייבים ברחבי הארץ ב – 1.2 מיליון תיקים ובהיקף חובות של למעלה מ 3 מיליארד ש"ח

חובות בית משפט (צילום אילוסטרציה: adobe stock).
חובות בית משפט (צילום אילוסטרציה: adobe stock).

רשות האכיפה והגבייה השיקה אתמול את "מבצע חוב סוף !" מבצע חד פעמי להפחתת חובות במרכז לגביית קנסות – 40% הנחה לכל הקנסות שצברו פיגורים.

המבצע ייצא לדרך אתמול, 15.11.16, ויימשך 4 חודשים. המבצע נועד לכלל תושבי ישראל שיש להם קנסות הנמצאים בטיפול המרכז לגביית קנסות, שצברו פיגורים. תושבים שיש להם קנסות מוזמנים החל ממחר לפנות למוקד המידע והשירות של רשות האכיפה והגבייה במספר 35592* או לשלם בסניפי הדואר. התשלום בסניפי הדואר מחייב מסירת מספר תעודת זהות בלבד. אין צורך בהצגת שום מסמך אות טופס.

המבצע אושר כאמור בכנסת לאחר ששרת המשפטים, איילת שקד, קידמה והובילה את תזכיר החוק, ובהמשך, זכה לתמיכת חברי/ות הכנסת אוסמה סעדי, מירב מיכאלי, נורית קורן, אורי מקלב שאף הגישו הצעת חוק פרטית מקבילה, וכן לתמיכת יו"ר ועדת חוקה של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי.

הצעת החוק קובעת כהוראת שעה, הסדרים מיוחדים לתשלום קנסות הנגבים בידי המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות. מדובר ב"מבצע" תשלומים מוגבל בזמן שמטרתו לעודד תשלום קנסות שונים, תוך הפחתה של תוספת הפיגורים שהצטברה על הקנס. יצוין כי מדובר רק על קנסות הנגבים על ידי המרכז ולא על קנסות הנגבים על ידי גופים אחרים כדוגמת רשות המסים או הרשויות המקומיות.

הסדרים אלו יאפשרו לחייבים בתשלום קנסות, שנוספה עליהם תוספת פיגור והוצאות לנקיטת הליכי גבייה, אם נקבעו, לשלם בתקופת תוקפה של הוראת השעה את הקנסות הפליליים והמנהליים שהושתו עליהם ואשר לא שולמו על אף שננקטו באותם תיקים הליכי גבייה, תוך הפחתה משמעותית של כ-40% מגובה החוב. זאת רק אם ההפחתה לא תביא לפגיעה בסכום הקנס המקורי ושהחוב העדכני שולם במלואו בתקופת הוראת השעה.

המרכז לגביית קנסות הוקם בשנת 1995. במרכז נגבים בעיקר חובות עבור אוצר המדינה. בין היתר נגבים במרכז גם קנסות משטרה וקנסות של בית משפט לתעבורה, אגרות משפט שלא שולמו, קנסות מינהליים של משרדי ממשלה השונים ועוד. נכון להיום, המרכז גובה חובות עבור משרדי ממשלה רבים, עם זאת רשות המסים לדוגמה מפעילה מנגנון גבייה עצמאי ונכון להיום אינה גובה באמצעות המרכז. לאחרונה תוקן חוק המרכז לגביית קנסות פעם נוספת ובמסגרת התיקון הוסדרו בחוק הליכים רבים אותם ניתן לנקוט נגד החייבים, לרבות הטלת הגבלות בדומה לאלה שניתן להטיל לפי חוק ההוצאה לפועל.

בטקס ההשקה שהתקיים ביום ב', 14.11.16, הדגיש מנהל רשות האכיפה והגבייה, תומר מוסקוביץ, כי "המבצע הנוכחי מבטא את הערך המשמעותי שעל פיו פועלת רשות האכיפה והגבייה: משפט וצדקה. גם לגבות את מה שמגיע וגם להתחשב בחייבים ולהפחית מחובות שתפחו במהלך השנים".

חה"כ מירב מיכאלי אמרה, כי "המבצע הזה, שהיתה לי הזכות להיות בין היוזמות שלו, הוא באמת הזדמנות נדירה של פעם ב-15 שנה, לנקות דף ולשלם חובות בהנחה". חה"כ נורית קורן, שהיתה אף היא מיוזמות המבצע, הודתה למנהל הרשות על ההיענות וההתגייסות ואמרה "אני שמתי לי למטרה להחזיר אנשים למהלך החיים התקין".

ח"כ אוסאמה סעדי שהיה גם הוא בין יוזמי החוק אמר: "יום גדול, בשורה למאות אלפי חייבים שהסתבכו בסכומי עתק. אני קורא לכל אותם חייבים לנצל את ההזדמנות החד-פעמית ליהנות מההנחה המשמעותית ולסלק חובם. פניתי לשר הפנים ולמוסד לביטוח לאומי להצטרף למבצע".
מנהל המרכז לגביית קנסות, דורון תשתית, הוסיף, כי "המבצע יסייע למאות אלפי אנשים לשלם את חובם בהנחה משמעותית. אנו עוסקים בגבייה חברתית אמיתית. קהל היעד של המבצע כולל 300 אלף חייבים מרחבי הארץ ב1.2. מיליון תיקים ובהיקף חובות של למעלה מ 3 מיליארד ₪".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!