דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוק המואזין

חוק המואזין / אלפי מפגינים ברחבי הארץ במחאה נגד "חוק המואזין"

בהפגנות נגד החוק שאוסר על בתי תפילה שימוש במערכת כריזה, משתתפים מפגינים מטייבה, כפר קאסם, כאבול, כפר כנא ורהט. אימאם בג'סר א זרקא: "לא נסכים לפגיעה ברגשותינו ובעיקרי האמונה שלנו כמוסלמים"

מחאה ברהט נגד חוק המואזין (קרדיט: Panet.co.il)
מחאה ברהט נגד חוק המואזין (קרדיט: Panet.co.il)

ביום רביעי הקרוב יעלה "חוק המואזין" לקריאה טרומית בכנסת, והרחוב הערבי סוער. במספר מוקדים ברחבי הארץ נערכו הפגנות היום ואתמול, במחאה כנגד החוק. החוק, שאושר על ידי ועדת השרים לחקיקה, אוסר על בתי תפילה להשתמש במערכות כריזה, ומכוון בעיקר למסגדים. מתנגדים מפתיעים לחוק נמצאו בקרב חברי הכנסת החרדים, החוששים כי החוק יפגע בכרוז המודיע כל כניסת השבת.

הפגנות כנגד החוק התקיימו היום בכפר קאסם, בטייבה, בכאבול, בכפר כנא וברהט אתמול התקיימה גם הפגנת מחאה באום אל פאחם.

מחאה ברהט נגד חוק המואזין (קרדיט: Panet.co.il)
מחאה ברהט נגד חוק המואזין (קרדיט: Panet.co.il)

ח"כ אחמד טיבי השתתף בתפילת יום ששי במסגד בכפר ג׳סר א זרקא. ח"כ טיבי אמר כי העברת החוק נגד המואזין היא מעשה כפייה והתגרות שבא במקום הדברות וסובלנות. טיבי אמר כי מעורבותו של רה"מ נתניהו בחוק הפכה אותו למוקד התעניינות בינלאומי, לרבות בעולם האיסלמי הרואה בו פגיעה ברגשות המוסלמים בכל העולם. הוא קרא לרה"מ נתניהו "להתעשת ולשקול מחדש את עמדתו". האימאם במסגד גסר א זרקא אמר: "לא נסכים לכפיה ופגיעה ברגשותינו ובעיקרי האמונה שלנו כמוסלמים".

מוקדם יותר השבוע נתן טיבי התייחסות שנויה מאד במחלוקת, כשקרא בראיון לכלי התקשורת "אלמיאדין": "אני אומר לפלסטינים שיעשו מרד נגד החוק הזה ומי שמאחורי החוק הזה – נתניהו. המטרה היא ירושלים".

"מכאן, מתחנת אל מיאדין, ומעל לכל במה, אני אומר ואני חוזר צריך שתהיה סרבנות ומרד נגד החוק הזה, שאף אחד לא יציית לחוק הזה. אני קורא לכל העם שלי שיסרבו לחוק הזה עד שהוא יגיע לקריאה שלישית בכנסת ויאשרו אותו".

אתמול בערב התקיימה הפגנה רבת משתתפים בעיר אום אלפחם במחאה על חוק המואזין וכהזדהות עם השיח׳ ראיד סלאח אשר שבת רעב למספר ימים במחאה על תנאי כליאתו בבידוד.

ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית החליטה בישיבתה אתמול לאחר ההפגנה לקרוא להפגנות המוניות ביום שישי הבא אם החוק יאושר בקריאה טרומית במהלך השבוע.

ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין שהשתתף בהפגנה אתמול אמר: ״האזרחים הערבים הם מיעוט מולדת וקריאות התפילה במסגדים הם חלק מזהותם הקולקטיבית ומזהות המקום, כך היה וכך יהיה. הציבור הערבי לא יקבל הגזירה אם יעבור החוק בכנסת, והמואזינים ימשיכו לקרוא לתפילה כפי שעושים בארץ הזו מזה מאות שנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!