דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גל השריפות

גל השרפות / כתב אישום ראשון: תושב אום-אל פחם גרם להצתות בעיר

על פי כתב האישום - עלי מחאג'נה הצית שלושה מוקדים שונים של אש, בתוך אום אל פחם. הנאשם, שתועד במצלמה באחד מנסיונות ההצתה, התנצל. זהו כתב האישום הראשון המוגש לאחר גל השריפות

חורשות בוערות בסמוך לאום אל פחם, נובמבר 2016 (ללא קרדיט).
חורשות בוערות בסמוך לאום אל פחם, נובמבר 2016 (ללא קרדיט).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום ראשון הוגש אתמול (חמישי) על ידי פרקליטות חיפה כנגד עלי מחאג'נה, תושב אום אל פחם החשוד בגרימת הצתות בשלושה מוקדים בעירו. מחאג'נה הוא אחד מ-36 העצורים בעקבות גל השריפות הגדול שהתרחש שבוע שעבר.

על פי כתב האישום שהוגש על פרקליטות מחוז חיפה, עולה כי בתאריך 25.11.16 יצא מחאג'נה מביתו כאשר ברשותו מצית והחל להצית צמחיה באזורי מגורים. ההצתה הראשונה התרחשה בשכונת אל-דאהר באום אל פחם, סמוך לשעה 8:30 ובסמוך לבתים בשלבי בנייה, הדליק באמצעות המצית את הצמחיה במקום במזיד. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, התפשטה אש ונשרפו צמחיה וחורש במקום. הדליקה כובתה על ידי אנשי כיבוי אש והצלה אשר הוזעקו והגיעו למקום.

שריפה באום אל פאחם, נובמבר 2016. צילום: דוברות כיבוי והצלה חוף
שריפה באום אל פאחם, נובמבר 2016. צילום: דוברות כיבוי והצלה חוף

לאחר שהנאשם הבעיר את האש, הוא חזר לביתו וכעבור פחות משעה יצא שוב מהבית במטרה להדליק שריפה נוספת – במרחק של כ- 250 מטרים ממקום ההצתה הראשון, בסמוך לבתי מגורים השייכים לשני תושבי האזור. בבתי המגורים נמצאו באותה עת בעלי הבתים, ובביתה של אחת מהם שהה עימה בנה התינוק. כתוצאה ממעשיו של הנאשם התפשטה אש במקום, ונשרפו צמחיה וחורש. וגם דליקה זו כובתה על ידי כוחות כיבוי אש והצלה אשר הוזעקו והגיעו למקום, וזאת לאחר שתושבי הבתים פונו על ידי אנשי כוחות הבטחון למקום מבטחים.

דליקה שלישית הוצתה לכאורה על ידי מחג'אנה שעה לאחר מכן, במרחק של כ-400 מטרים ממקום ההצתה הקודם, בסמוך לבתי מגורים השייכים לשני תושבים נוספים. הנאשם שוב שילח אש במזיד בדבר לא לו, וכתוצאה ממעשיו התפשטה אש במטע במקום, ונשרפו מס' עצים וצמחיה. הדליקה במקום כובתה על ידי כוחות כיבוי אש והצלה אשר הוזעקו והגיעו למקום.

שני דונם שרופים לערך, וחדירת עשן למספר בתים סמוכים למוקדי ההצתות – אלו תוצאות המעשים בהם מואשם מחאג'נה אשר  תועד על ידי מצלמה ששייכת לאחד הבתים הסמוכים כאשר ביצע את אחת ההצתות, וכאשר נשאל מדוע הוא הצית אמר כי"הוא מצטער".

על פי הערכות המשטרה, בגל השריפות היו כ-90 שריפות שגרמו לנזק נרחב שנעמד בכחצי מיליארד שקלים. כמו כן, על פי ההערכות למעלה מ-550  דירות ברחבי הארץ ניזוקו באופן כזה שהן אינן ראויות למגורים, ויותר מ1,700 דיירים לא יכולים לחזור לבתיהם. מהערכות של הקרן הקיימת לישראל עולה כי בגל השרפות של נשרפו כ-11,000 דונם יער וחורש טבעי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!