דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

הכנסת תדון בזכויות אנשים עם מוגבלויות, כנס בנושא עבודות שקופות וטורניר שש בש יהודי-ערבי בירושלים

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

בשנת 1992 הכריז האו"ם על ה-3 בדצמבר כיום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. על פי סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחד מכל שני אנשים עם מוגבלויות בישראל אינו עובד, ו-62% מהם מתקשים לגמור את החודש. עבודה היא לא רק פרנסה – היא גם משמעות, חיוניות ומקום להשתלבות חברתית. אנשים רבים, מבריקים ומוכשרים נותרים מבודדים בבתיהם – וזאת בשל סטיגמות והיעדר נכונות להנגשת מקומות העבודה עבורם. הגיע הזמן להבין שמקומות עבודה מגוונים הם מקומות עבודה טובים יותר ופוריים יותר. כנסת ישראל תציין את היום הבינלאומי ביום  דיונים מיוחד בוועדות ובמליאה שייערך ביום שלישי הקרוב – ה-6.12.

3.12 מוצאי שבת

19:30 הפגנה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקירה פלילית של ראש הממשלה בפרשת הצוללות. רואי אלעזר 6 פתח תקווה. פרטים כאן.

4.12 יום ראשון

9:00 דיון בוועדת הפנים של הכנסת על התמודדות הרשויות עם נזקי השריפות ופיצוי האזרחים הנפגעים.

10:00 התאחדות החקלאים והאיכרים בישראל תפגין בצמתי ברחבי הארץ כנגד אי הטיפול בבעיות החקלאות בישראל במסגרת תקציב המדינה. בצמתים: אגמון החולה, יקנעם, עין יהב, פצאל, הרוא"ה. פרטים כאן.

10:00 פתיחת מסלולי הכשרת תכנות בסניף הבוקר של she codes בירושלים, להגברת ההשתתפות של נשים בעולם ההיי-טק. קרן היסוד 19 ירושלים. פרטים כאן.

11:00 דיון על חוק ההגבלה התקציבית וצמצום הגרעון המוביל לקיצוצי התקציב בועדת הכספים של הכנסת.

19:30 הפגנת זעם בעקבות הסכם הטיעון עם בוכריס – "די לאלימות המינית ולכסתוח" – מאבק בתרבות האונס ובענישה המקילה. מול הקריה, אלעזר קפלן 35 תל אביב. פרטים כאן.

5.12 יום שני

9:00 דיון בוועדת החינוך של הכנסת על תופעת התשלומים החסרים למורים בתחילת השנה.

9:30 דיון משותף לוועדת העבודה והרווחה ולוועדת חוץ וביטחון של הכנסת על הסעיפים בחוק ההסדרים הנוגעים לפגיעה בתנאי הישרות של חיילי הקבע והפנסיה של גמלאי מערכת הביטחון.

10:00 דיון בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת על המחסור במסגרות טיפוליות לנשים ונערות ערביות הסובלות מאלימות.

12:00 דיון בוועדת העליה והקליטה של הכנסת על פרשת הפגיעה בתינוקות לבני קהילת יהודי אתיופיה, הנימולים על ידי מי שלא הוסמכו כראוי כמוהלים.

12:30 דיון בוועדה לשלום הילד בכנסת בעקבות ממצאי דו"ח הפגיעה בקטינים של משרד העבודה והרווחה. בשנת 2015 הגיעו 43,971 דיווחים חדשים על קטינים בחשד לפגיעה או הזנחה לעובדים הסוציאליים לחוק הנוער.

18:30 פתיחת מסלולי הכשרת תכנות בסניף המרכז הבינתחומי הרצליה של she codes , להגברת ההשתתפות של נשים בעולם ההיי-טק. פרטים כאן.

20:20 מפגש עם פעילים חרדים במפלגות הגדולות – יעקב וידר ממפלגת הליכוד ומיכל צ'רנוביצקי ממפלגת העבודה. בארגון "תרבות' – הבית לסטודנטים חרדים" ובהנחיית עורך האתר בחדרי חרדים, אלי ביתן. בית אליאנס רחוב כיח 5 ירושלים. פרטים כאן.

6.12 יום שלישי

הכנסת תציין את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות בדיונים בוועדות השונות. היום יכלול דיון בוועדה לביקורת המדינה על פעילות הממשלה לשילוב עובדים עם מוגבלויות בשוק העבודה (9:00), ועדת החינוך תעסוק בהעסקת עובדי הוראה וחינוך עם מוגבלויות (9:30), הוועדה לקידום מעמד האישה בנשים עם מוגבלויות בשוק התעסוקה (10:30), ועדת הפנים תדון על מוכנות הרשויות המקומיות ליישום פרק הנגישות בחוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (12:00), ועדת העליה והקליטה על הדרת עולים חדשים משירות המדינה ותוכנית להגברת השתתפותם בשירות הציבורי (12:00), והוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי על הפערים החברתיים כלכליים בהם נתקלים אנשים עם מוגבלויות (12:30).

13:30 כנס "כל ישראל חברים" לחינוך – בנושא "יהדות חברתית זה הבית שלנו". מרכז יצחק רבין, שדרות רוקח 77 תל אביב. פרטים כאן.

13:30 דיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת על אי הנפקת תעודות ביומטריות. עד כה, טרם נחתם הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי עבודתם של עובדי רשות האוכלוסין וההגירה בהפעלת התוכנית הביומטרית.

18:30 פתיחת מסלולי הכשרת תכנות בסניף גבעת רם של she codes , להגברת ההשתתפות של נשים בעולם ההיי-טק. פרטים כאן.

7.12 יום רביעי

9:00 דיון בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי על הזכות לקיום בכבוד בישראל, נוכח 400 אלף האזרחים שמתחת לקו העוני.

10:00-16:00 כנס "עבודות שקופות" – עבודה, זמן ומגדר במכון ון ליר. ה"עבודה השקופה" כוללת עבודות בית במרחב הפרטי, התנדבות במרחב הציבורי ועבודה טיפולית ורגשית הנעשית בשני המרחבים כאחד, אך אינה מוכרת ומוגדרת כעבודה ואינה מתוגמלת ככזו. מכון ון ליר, ז'בוטינסקי 43 ירושלים. פרטים כאן.

18:00 פתיחת מסלולי הכשרת תכנות בסניף אוניברסיטת תל אביב של she codes , להגברת ההשתתפות של נשים בעולם ההיי-טק. פרטים כאן.

19:30 טורניר עממי – אליפות המוסכים הגדולה של תלפיות ובית צפפא בשש-בש. כניסה חופשית והשתתפות פתוחה. האומן 24 ירושלים. פרטים כאן.

19:30 מפגש היכרות ופתיחת שנה של תוכנית סטודנטים למען עובדים במכללת תל חי – שיחה עם רום דביר מהאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות – פעיל בהתארגנויות העובדים הגדולות והמשמעותיות במשק בשנים האחרונות. אנשו פאב באיזור התעשיה הצפוני של קרית שמונה. פרטים כאן.

8.12 יום חמישי

18:00 הרצאה של דוד מזרחי – לשעבר חבר הארגון הגזעני לה פאמיליה וכיום פעיל חברתי למאבק בגזענות ובאלימות ולמען שוויון וסולידאריות. מתארח אצל "דרכנו" באוניברסיטת תל אביב. פרטים כאן.

18:30 די לשריפות – מפגש אזרחי למען צמחיה אחרת. מפגש פעילים למאבק לחידוש איזורי האורנים שנשרפו בצמחיה מקומית ועצי פרי. מרבית עצי האורן בישראל נשתלו באופן מלאכותי, הם רגישים יותר לשריפות מהחורש הים תיכוני, והשפעתם הסביבתית מזיקה. סמינר הקיבוצים, דרך נמיר 149. פרטים כאן.

19:30 הקרנת סרט בנושא הדיור הציבורי מתוך התכנית "המערכת עם מיקי חיימוביץ'", יחד עם פעילות המאבק שהופיעו בסרט – ריקי כהן בנלולו, אביגיל ביטון ומיטל כהן. בית אחותי במטלון 70 תל אביב. פרטים כאן.

20:00 ערב לזכרה של דבורה לו"ז, ממקימות ארגון התמיכה להורים לילדים ונוער להט"ב – תהל"ה. במסגרת עבודתה בארגון, תמכה במאות משפחות שהתקשו לקבל את בנם או בתם, סייעה להם להתמודד עם התחושות, ליוותה ותמכה, וגם העניקה אוזן קשבת ורוח גבית ליוצאים מהארון עצמם. המרכז הגאה בגן מאיר תל אביב. פרטים כאן.

10.12 יום שבת

16:30 חגיגת שירה מקודשת לדתות השונות בחיפה. בהשתתפות: אמיר שהלה ואנסמבל הכנסייה המרונית והפייטנית רקפת אמסלם, נגן הפלמנקו ערן מדמון, האב יעקוב יוסף, הרב גולן בן-חורין, מועד עודה עם פייטן העדה האחמדית, עולה אדים מנחה אנתרופוסופית, שייח העדה הדרוזית ג'בר מנסור והמחולל הסופי רני פונדק. רחוב הגפן 2, חיפה. פרטים כאן.

ראשון 4.12 עד שישי 7.12

החלפת בגדים לנשים בנחלאות. רחוב מעון 4 ירושלים. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!