דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

ממשל טראמפ / שר העבודה בממשל טראמפ: מתנגד חריף לעליית שכר המינימום

אנדרו פוזדר, מנהל תאגיד מסעדות מזון מהיר, ידוע כמבקר חריף של החקיקה למען עובדים בממשל אובמה. מנהל בתנועת המאבק על שכר מינימום: "זה כמו לשים את ברני מיידהוף כשר האוצר"

הפגנות Fight For 15 בניו יורק, 29 בנובמבר 2016 (צילום: סוכנות AP)
הפגנות Fight For 15 בניו יורק, 29 בנובמבר 2016 (צילום: סוכנות AP)

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ מתכנן מינוי חדש לממשל המתהווה שלו. לאחר שהודיע בשבוע שעבר כי סטיב מנוצ'ין, עובד לשעבר בבנק ההשקעות גולדן זאקס, יהיה שר האוצר,  אתמול הודיע טראמפ כי הוא מתכנן למנות את אנדרו פוזדר, מנהל בכיר בתחום המזון המהיר, להיות שר העבודה שלו. מינויו של פוזדר מעורר חשש בקרב ארגוני העובדים, וזאת על רקע התבטאויותיו כנגד עליית שכר המינימום וכנגד חקיקה לטובת זכויות העובדים בממשל אובמה.

פוזדר עומד בראש רשת האחזקה סי.קיי.אי, המחזיקה במספר רשתות מזון מהיר. הוא היה אחד התורמים המרכזיים לטראמפ במהלך הקמפיין שלו, ואף על לאיסוף תרומות לטראמפ באיזור קליפורניה.

אנדי פוזדר, שר העבודה המסתמן בממשל טראמפ (מתוך ויקיפדיה)
אנדי פוזדר, שר העבודה המסתמן בממשל טראמפ (מתוך ויקיפדיה)

"אנדי ילחם כדי להפוך את עובדי ארצות הברית לבטוחים יותר ומשגשגים יותר… ויציל עסקים קטנים  מלהמחץ תחת הנטל של הרגולציה הלא הכרחית המגבילה, צמיחת עבודות ומדכאת את עליית המשכורות" אמר טראמפ בהצהרה ששיחרר. באותה הצהרה התייחס למינוי גם פוזדר עצמו שאמר כי כבוד הוא לא "לעזור לנשיא הנבחר טראמפ להשיב את מנהיגות ארה"ב בכלכלה העולמית".

עם זאת לא כולם מרוצים כל כך מבחירתו של פוזדר לתפקיד. מנהיגי איגוד מקצועי בארצות הברית העלו את החשש כי פוזדר ידאג למיליונרים ולא לעובדים, וזאת על רקע התבטאויותיו בנושא כלכליים בשנים האחרונות, החושפות את עמדותיו: התנגדות לעליית שכר המינימום, רצון להוריד רגולציה מעסקים, התנגדות לחקיקה המעגנת זכויות עובדים שנעשתה בממשל אובמה, ואמונה בתאורית ה"טיפטוף מטה" בכלכלה. כך אמר לוול סטריט ג'ורנל כי "העלאה רחבה של שכר המינימום תשמיד עבודות ותפגע במעמד הפועלים האמריקאי לו היא אמורה לעזור". בראיון לעיתון הביזנס אינסיידר אמר "האם זה באמת עוזר אם סאלי תרוויח עוד 3 דולר בשעה אם לסוזי אין עבודה?".

נשיא פדרציית ארגוני העובדים הגדולה בארה"ב, האיי.אפ.אל-סי.איי.או, אמר כי "הרקורד העסקי" של פודזר "מוגדר על ידי מאבקים נגד אנשים עובדים".

בכיר בארגון של עובדי תעשיית המזון המהיר "נלחמים על ה-15", ארגון אשר פועל להעלאת שכר המינימום ל-15 דולר, התייחס למינוי בצורה יותר בוטה. "פוזדר כמזכיר לענייני עבודה זה כמו לשים את ברני מיידהוף (עבריין פיננסי מורשע, ד.ר) כאחראי על האוצר. האם זה באמת עושה את אמריקה נהדרת שוב אם זה ידחוף עוד עובדים בשכר נמוך אל מעגל העוני?".

ראש המחנה הדמוקרטי הנכנס בסנאט צ'ארלס שומר אמר כי יש סיבה להיות סקפטים לגבי פוזר. "להעביר את מחלקת העבודה למישהו שמתנגד לשכר המינימום, מתנגד לחוק שעות נוספות שיעלה את השכר  של מעמד הביניים, ושדווח כי העסקים שלו הפרו חוקי העבודה, זה אולי הסימן הבולט ביותר עד כה לכך שהקבינט החדש הולך לדאוג למיליונרים ולקבוצות אינטרס, במקום למעמד העובדים האמריקאי", אמר שומר.

בתחילת החודש, עשרות אלפי מפגינים, ב-340 ערים ברחבי ארצות הברית, צעדו אתמול בהפגנה של תנועת "נאבקים למען 15" (Fight for 15), שקוראת להעלאת שכר המינימום בארה"ב ל-15 דולר לשעה. המפגינים צעקו וקראו קריאות מחאה ובמספר מוקדים נרשמו הפרות סדר. מאות נעצרו על ידי המשטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!