דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

הבדואים בנגב / שוטר ואזרח נהרגו במהלך פינוי הכפר הבדואי אום אל חירן בנגב

כוחות משטרה גדולים הגיעו הבוקר (ד') לכפר הבדואי אום אל חירן במטרה לפנותו | מהמשטרה נמסר כי רכב של תושב האזור שעט לעבר הכוחות והרג את השוטר רס"ם ארז (עמדי) לוי ז"ל. הנהג נורה ונהרג | במקום התפתחו הפרות סדר בהן נפצע אדם באורח בינוני ויו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה נפגע בראשו

כוחות משטרה באום אל חירן,
כוחות משטרה באום אל חירן,

שוטר ואזרח נהרגו היום (רביעי) לפנות בוקר בהפגנות אלימות במהלך פינוי היישוב הלא-מוכר אום-אל-חירן בנגב, בסמוך ליישוב חורה. לפנות בוקר הגיעו כוחות הביטחון לאום אל חירן במטרה לאבטח את פינויו על ידי רשות מקרקעי ישראל, בהתאם לפסיקת בג"ץ ולאחר כשלון משא ומתן עם התושבים. מהמשטרה נמסר כי לקראת הגעת השוטרים למקום הגיח רכב של תושב האזור ונסע לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. מהרכב הדורס נהרג שוטר ונפצעו שוטרים נוספים. נהג הרכב נורה ונהרג.

השוטר שנהרג הוא רס״מ ארז (עמדי) לוי בן ה-34 ז"ל. הודעה נמסרה למשפחתו. שמו של תושב ח'ורה שנהרג הוא יעקוב אבו אלקיעאן.

רס״מ ארז לוי ז״ל (התמונה באדיבות משטרת ישראל)
רס״מ ארז לוי ז״ל (התמונה באדיבות משטרת ישראל)

באיזור התפתחו הפרות סדר, במהלכן נפצעו ששלושה בני אדם – שניים מהם באורח קל ואחד באורח בינוני. אחד הפצועים הוא יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, שנכח במקום. עודה נפגע בראשו באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול. בשיחה עם גלי צה"ל אמר עודה שנורה בכדורי גומי. לעומת זאת חובש בכיר במד"א ויטלי אוקומיאנסקי שיער כי הוא נפגע מאבן – "חילצו אלינו גבר כבן 42 (חבר כנסת), כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה, ככל הנראה מפגיעת אבן במצח ופציעה קלה בגב. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו להמשך בדיקות וטיפול בבי"ח כשמצבו מוגדר קל." בנוסף פונה מהמקום גבר כבן 40 שנפצע באירוע באורח בינוני. ממד"א נמסר כי הוא בהכרה מלאה, כשהוא סובל מחבלות בגפיים לאחר שנפגע מרכב. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו תוך כדי טיפול כשמצבו מוגדר בינוני ויציב". שלושת הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה לאחר שנפצע בעימותים עם המשטרה בפינוי היישוב אום אל חירן בנגב (צילום: ללא קרדיט)
יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה לאחר שנפצע בעימותים עם המשטרה בפינוי היישוב אום אל חירן בנגב (צילום: ללא קרדיט)

מהמשטרה נמסר כי הנהג הדורס הוא פעיל הפלג הדרומי בתנועה האיסלאמית, ונבחן קשר שלו גם לדאעש. עוד נמסר כי הוא עובד במערכת החינוך. מהמשטרה נמסר כי היא "משטרת ישראל קוראת למגזר הבדואי להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור".

השבוע הודיעה משטרת ישראל לתושבי אום אל חיראן על כוונתה לפנות כ-30 תושבים, לאור התכנון לפנות את היישוב כליל ולבנות תחתיו את היישוב היהודי חירן.

תושבי אום אל חיראן הועברו למיקומם הנוכחי בשנות החמישים על ידי רשויות המדינה, לטענתם תוך הבטחה שהמקום ישמש מקום מגורים ושטח חקלאי לשבטם, אבו אלקיעאן. בשנת 2002 הוחלט להקים במקום יישוב יהודי בשם חירן והבדואים נדרשו להתפנות ליישוב עירוני מוכר. חלק מהתושבים התפנו אך חלקם סירבו ופנו למאבק משפטי בסופו הכריע בית הדין הגבוה לצדק כי עליהם להתפנות. במגעים שהתנהלו בתקופה האחרונה אמרו התושבים כי הם מוכנים לשקול פתרונות חלופיים באם יהיה הסכם חתום ראוי. השבוע הוצע לתושבים בפעם הראשונה הסכם חתום, אך לטענתם הוא אינו מעניק להם פתרון דיור אמיתי וראוי. עד אז הצהירו התושבים כי הם מתכוננים להתבצר בבתיהם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!