דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / נתניהו: "אין מי שדואג להתיישבות יותר ממני וממשלת הליכוד"

רה"מ אמר בפתח ישיבת הממשלה היום (א') כי ממשלת הליכוד תמשיך לנהוג "בתבונה ובאחריות, לטובת ההתיישבות ולטובת מדינת ישראל". הדברים נאמרו לאחר ששלח אמש מסר של שלום לעם האיראני והותקף ע"י השר בנט שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מניעת עוד איראן בלב יו"ש חשובה לא פחות"

רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן  פלאש 90)
רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן פלאש 90)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) ללחץ הגובר מימין לקדם מהלך מדיני לסיפוח מעלה אדומים ואמר בנוגע להתיישבות בשטחי יהודה ושומרון כי "בנושא ההתיישבות – אין מי שדואג לה יותר ממני ומממשלת הליכוד." הוא הוסיף בביקורת על ניסיונות מימין, לקדם מהלכים חד צדדים לסיפוח ולשינוי המציאות בשטח בהם הוא עצמו לקח חלק כמו קידום חוק ההסדרה, "אנחנו נמשיך לדאוג לה בתבונה ובאחריות, לטובת ההתיישבות ולטובת מדינת ישראל."

דברי נתניהו נאמרו על רקע מסרים מלפני מספר חודשים שהגיעו מצוות יועציו של דונלד טראמפ, לאחר בחירתו לנשיאות, באמירה לישראל כי תמתין בסבלנות ושלא תקבע עובדות בשטח במהלכים חד צדדים. מסרים עליהם כבר התריע בעבר שר הביטחון אביגדור ליברמן ועל דבריו אלו זכה לביקורת חריפה.

עוד בפתח ישיבת הממשלה ברך נתניהו את הנשיא טראמפ לרגל השבעתו ועל ידידותו העמוקה עם ישראל ועדכן כי הערב ישוחחו השניים בטלפון, "נושאים רבים לפנינו, הנושא הישראלי-פלסטיני, המצב בסוריה והאיום האיראני."

נתניהו במסר של שלום לעם האיראני; בנט: "מניעת איראן בלב יו"ש חשובה לא פחות"

שר החינוך נפתלי בנט הרואה בתחילת כהונתו של טראמפ הזדמנות לקדם מהלכי סיפוח חד צדדים שלח אמש (מוצ"ש) דרך חשבון הטוויטר שלו מסר לנתניהו: "נכנסנו לעידן מדיני חדש. לראשונה מזה 50 שנה, בידי רה״מ ההחלטה: או ריבונות או פלסטין. המשך קו בר-אילן/פלסטין: בכייה לדורות. נפעל לריבונות." מספר דקות לאחר מכן פרסם נתניהו סרטון בחשבון הפייסבוק שלו והעביר מסר של שלום לעם האיראני. בדבריו תקף נתניהו את משטר העריצות באיראן ושלח מסר גם לבית הלבן כשאמר כי הנושא האיראני יהיה מהנושאים הראשונים אותם הוא מעוניין להעלות בפגישתו הראשונה עם טראמפ. בנט מיהר להגיב לסרטון, תקף בטוויטר את נתניהו, והאשימו כי הוא עוסק באיום האיראני במקום לקדם סיפוח בשטחים ולמנוע הקמתה של מדינה פלסטינית, "איראן הוא נושא חשוב; אך מניעת עוד איראן בלב יו״ש חשובה לא פחות. אסור באמתלה של 'איום איראן' להחמיץ הזדמנות היסטורית למנוע פלסטין על כביש 6."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!