דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמל אשדוד

חברה ועבודה / ניסקורן: "יש לעגן את ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמלים"

במכתב שכתב יו"ר ההסתדרות לשר התחבורה ולשר האוצר דרש להסדיר את מעמדם של העובדים בנמלים, ובמיוחד של אלו העלולים להפגע מההחלטה להקים נמלים חדשים

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"המדינה היא זו שהחליטה על הקמת הנמלים החדשים והמדינה היא זו שמחוייבת לפרוס מטריה תעסוקתית על אותם עובדים שעלולים להפגע כתוצאה מהחלטתה" כך כתב אמש (שני) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון ולשר התחבורה ישראל כץ.

"מזה תקופה ארוכה שאנחנו מנהלים משא ומתן בכל הקשור להשלכות החלות על נמלי הים הקיימים ועובדיהם וזאת כתוצאה ישירה מהקמת הנמלים החדשים. הגענו לשלב שבו חלה חובה על כולנו לעגן את ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמלים" כתב והבהיר: "בתקופה הקרובה בכוונתי להוביל מהלכים אשר יובילו להכרעה סופית בכל הקשור לבטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמלים".

אתר הבניה של נמל אשדוד החדש (צילום ארכיון: פלאש 90).
אתר הבניה של נמל אשדוד החדש (צילום ארכיון: פלאש 90).

"אני קורא לכם להתערב ולהנחות את כל הגורמים הרלוונטיים במשרדכם לחתור בדחיפות להסכמות, אשר יעגנו את ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמלים יחד עם הביטחון התעסוקתי של כלל העובדים בנמלים, הבטחת האיתנות הפיננסית בסביבה תחרותית תוך מתן כל הכלים והאמצעים הנדרשים לקיום ההתחייבות לעובדים" חתם ניסנקורן.

נראה שניסנקורן מבקש לאחד את עובדי הנמל סביב מאבק זה. הדברים באים בין היתר על רקע התפטרותם של שמונה חברי ועדים בנמל אשדוד, לטענתם של אובדן אמון בהסתדרות. כל זה מתרחש בעת שהמשא ומתן בין ההסתדרות, וועדי העובדים בנמל וההנהלה, בנוגע ליחסי העבודה בימים שלאחר הרפורמה, נמצא בשיאו. נושא נוסף שנדון בימים אלו נוגע לרציפים 24 ו-25 הנמצאים בצפון הנמל, וטרם ברור האם יהיו שייכים לנמל הקיים או לנמל החדש, ואילו יחסי עבודה ישררו בו.

לפני כחודש נפגש ניסנקורן עם וועדי העובדים, בנמל אשדוד. לאחר הפגישה כתב יו"ר ועד התפעול בנמל, גדי בוטבול, לעובדיו: "בשיחה עלו כל הבעיות ובעיקר הביטחון התעסוקתי של דור ב' והרציפים החדשים. יו״ר ההסתדרות סיכם אתנו שאם נצטרך, בשביל להשיג את המטרות שלנו, נצא למאבק משותף". המכתב פורסם גם באתר 'המטען', ושם ציינו כי לא כל המשתתפים בפגישה יצאו אופטימיים. חלקם ציינו שניסנקורן הבהיר שהמדינה מערימה קשיים, ויתכן שיהיה צריך לצאת למאבק.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!