דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ערן חרמוני

פוליטיקה / ערן חרמוני נבחר לתפקיד המזכ"ל החדש של מפלגת העבודה

חרמוני יחליף את המזכ"ל היוצא חיליק בר, וימונה לתפקיד במסגרתו משוריין לו המקום ה-7 ברשימת העבודה לכנסת

במרכז- ערן חרמוני. צילום: מפלגת העבודה
במרכז- ערן חרמוני. צילום: מפלגת העבודה

מוועדת הבחירות של מפלגת העבודה, בראשות כב' השופט בדימוס יעקב שמעוני, נמסר אתמול (ראשון) כי לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה נבחר ערן חרמוני. לצד האחריויות והסמכויות הניתנות במסגרת התפקיד, מקנה לו הניצחון את המקום ה-7 ברשימת המפלגה לכנסת הבאה. חרמוני ניצח את המועמד יאיא (יאיר) פינק בסיבוב השני בפער קטן של 916 קולות לחרמוני אל מול 886 לפינק, וזאת לאחר שהשניים הובילו בסיבוב הראשון בו השתתפו שישה מועמדים. פינק השיג בסיבוב הראשון רק חמש קולות פחות מרף 40% הקולות, הישג שהיה מקנה לו את הניצחון בסיבוב הראשון.

בבחירות לתפקיד המזכ"ל רשאיים להצביע 2,132 צירים, מתוכם הצביעו 85%, כ-1812.

ערן חרמוני, עורך דין בהכשרתו, פעיל ויזם חברתי. בעבר שימש כיו״ר המשמרת הצעירה הארצית, יו״ר נוער העבודה הארצי ומזכיר סניף גבעת שמואל. כיום מזכיר סניף מודיעין ומנהל המרכז הרעיוני של קרן ברל כצנלסון.

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג: "צירות וצירי ועידת מפלגת העבודה אמרו היום את דברם בבחירות דמוקרטיות. מברך את ערן חרמוני על בחירתו לתפקיד. נעבוד יחד בשיתוף פעולה הדוק להמשך הצלחתה, אחדותה וחיזוקה של מפלגת העבודה והמחנה הציוני. אני מודה במיוחד לח"כ חיליק בר על שש שנים של עשייה, תחת ארבעה יושבי ראש, בהן פעל כמרכיב משמעותי לחיזוק מפלגת העבודה והוצאתה מהמשבר הכלכלי והפוליטי בה הייתה בעת שנכנס לתפקידו בשנת 2010. חיליק הוכיח בתקופת כהונתו מנהיגות, תעוזה ואחריות והמפלגה חבה לו הרבה מאוד."

בתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה כיהן בשש השנים האחרונות ח"כ חיליק בר. חרמוני זכה לתמיכתם של רבים מבכירי המפלגה, בהם עמיר פרץ, יו"ר המפלגה הרצוג, דני עטר יו"ר קק"ל ועוד. פינק היה בעבר עוזרה של ח"כ שלי יחימוביץ' והיה למעשה מועמדה לתפקיד המזכ"ל. הבחירות אופיינו באוירה מחנאית בין המחנות השונים במפלגה, כאשר שני המועמדים טענו כי ישאפו לאחד את המפלגה לאחר היבחרם.

עמיר פרץ, המועמד לראשות המפלגה אמר אתמול ״ברכות חמות לחברי הטוב שנבחר היום לתפקיד מזכ״ל מפלגת העבודה – ערן חרמוני. בחירתו של ערן לוותה במפגן דמוקרטי מרשים בו השתתפו למעלה מ1,800 חברי מרכז. חרמוני אדם ערכי, אכפתניק, מסור ונחוש״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!