דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות

הסתדרות / סיעות ההסתדרות תומכות בניסנקורן, מנגד מתייצבים כבל ויחימוביץ'

במהלך כינוס בית נבחרי ההסתדרות הודיעו מרבית הסיעות הקיימות בהסתדרות על תמיכתן ביו"ר הארגון אבי ניסנקורן | מוקדם יותר הכריזה ח"כ שלי יחימוביץ' על כוונתה לרוץ בראש סיעת "הבית החברתי" | נציגי הסיעה הודיעו כי הם מתנגדים למהלך

יו"ר התאחדות המלונות אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר התאחדות המלונות אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

בכינוס ראשי הסיעות בהסתדרות היום אחר הצהריים הביעו הסיעות השונות את תמיכתן ביו"ר ההסתדרות המכהן, אבי ניסנקורן. ראשי סיעות העבודה, הליכוד, עוז (המקושרת לשר חיים כץ), עוצמה (המקושרת לעמיר פרץ), תמורה, וכן ראשי סיעת הבית החברתי, והביעו את תמיכתם בניסנקורן ועל התמודדותם יחד עם סיעת "עוגן" (סיעתו של ניסנקורן) בבחירות הקרובות. זאת לאחר שחברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), בהודעה תמוהה,  הודיעה על כוונתה להתמודד בבחירות לראשות הארגון במסגרת סיעת "הבית החברתי" על אף התנגדותם של חברי הסיעה לכך. בדיון נכח גם ח"כ איתן כבל, שהקים את הסיעה בעבר, ודרש שסיעת הבית החברתי תתמוך ביחימוביץ'.

יחימוביץ' הודיעה בראיון לרשת ב' על כוונתה להתמודד על ראשות הארגון שיתקיימו במאי במסגרת סיעת "הבית החברתי" שהוקמה על ידי ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) בבחירות הקודמות להסתדרות בשנת 2012. מאז ויתר כבל על אחיזתו בסיעה, ונציגי הסיעה בבית נבחרי ההסתדרות הצטרפו לקואליציה בראשות ניסנקורן. אולם לדברי יחימוביץ' בטוויטר, כבל "העמיד לרשותה את הסיעה", ושנחתם הסכם ביניהם.

יחימוביץ׳ וכבל (ארכיון. צילום: אורי לנץ / פלאש 90).
יחימוביץ׳ וכבל (ארכיון. צילום: אורי לנץ / פלאש 90).

חבר סיעת "הבית החברתי" לאון בן לולו אמר בדיון כי העמדת שלי יחימוביץ' בראשות הסיעה לא תואמה עם חברי הסיעה והמהלך אינו מוסכם עליהם. "עשינו הכול בהסכמתו וברכתו של איתן כבל. ביום ד' התבקשתי להגיע דחוף, והודיעו לי שהולכים לקחת את הסיעה שלי ולהעביר לשלי יחימוביץ'. בחיים שלי לא ראיתי את שלי יחימוביץ', לא מכיר אותה. אין לי כוונה להעביר את הסיעה. אני איש ליכוד, למה שאעבוד בשביל שלי? הבאנו תוצאות, שלי לא תתמודד עם הבית החברתי".

יו"ר הבית החברתי יצחק יואל, גיבה את דבריו ואמר אף הוא כי: "איתן כבל ביקש לתמוך בניסנקורן, ההסכם הקואליציוני נעשה בדין ובתיאום עם איתן כבל לכל אורך הדרך. הוא מכיר את ההסכם. שמענו שהוא עושה דילים פוליטיים, שאלנו אותו האם אתה שלם? באנו לישיבה וכבל אמר תמשיכו כרגיל. סוף כל סוף נחתם הסכם קואליציוני לפני כחודש וחצי, לפני 10 ימים הוא אמר שהוא מכבד את ההסכם שעשינו".

ראש סיעת העבודה בהסתדרות פיני קבלו הוסיף כי "אני נמצא כאן מהתקופה של נבוכדנצר, עברתי את כל ראשי ההסתדרות, ניסנקורן הוא יו"ר ההסתדרות החברתי ביותר, אין לו שום יומרות והוא שומר על צניעות. החלטת סיעת העבודה, כולל בוז'י הרצוג היא לתמוך בניסנקורן. יש החלטת ועידת מפלגת העבודה, לא יכול להיות שכל חבר יקים מפלגה משלו, אנחנו בסיעת העבודה. שילכו לבחירות באופן עצמאי, אני וכל חברי נעשה כל מה שנוכל להוציא אותם מהמפלגה."

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיב למהלך של כבל ואמר כי "יש לנו אורח שמגיע פעם ב-5 שנים, אבל אנחנו מקבלים אורחים בנימוס. אורח שבא והולך כל 5 שנים. הוא ישב אצלי בחדר לפני 10 ימים ושוב אישר את ההסכם בינינו לבין סיעת הבית החברתי. איתן כבל נתן את ברכת הדרך בלי למצמץ. יושב אצלי בחדר ובלי למצמץ משקר. אמר לי 'אבי אני ראש המטה שלך להסתדרות, הלוחם מספר אחד שלך, לא ביקשתי זאת, הוא התנדב. שנתיים הוא מבקש ממני להכניס את הבית החברתי לקואליציה, 'אני אהיה חייל מספר 1 שלך'. מקווה שהוא לא משקר לאזרחים באותה דרך."

ניסנקורן המשיך וסיפר כי כבל ביקש להריץ את אחיו בועז לראשות סיעת העבודה בהסתדרות. "היו בחירות ובועז הובס, תמכתי בפיני קבלו ואני אומר זאת באופן גלוי. מי שמחפש איתי קרע שלא יחפש אותי באידיאולוגיה. אני הולך בצורה ישרה ומי שרוצה להתמודד שיתמודד, בצורה מסודרת ולא במחטף."

ניסנקורן הוסיף: "אנחנו במסע משותף, במסע הזה סוף סוף השכר הריאלי עולה ואנחנו נמשיך להעלות אותו, במסע הזה אנחנו פועלים לצמצם את העוני והפערים החברתיים ואנחנו נמשיך לצמצם אותם, במסע הזה אנחנו פועלים למען סולידריות חברתית, לחזק את הפריפריה ואנחנו נמשיך לעשות את הדברים הללו, אנחנו במסע של ניצחון. לחפש את המחובר והמשותף, עובדים ביחד ליצר חברה יותר בריאה, לצמצם את הפערים בין פריפריה למרכז, לראות אנשים עם מוגבלויות ולסייע להם. אנו עושים מעשים ולא דיבורים. יש כאלה שמדברים ולא עושים, ויש כאלה שעושים ופחות מדברים. אנחנו במסע הזה, במסע של ניצחון. אנחנו צריכים מתמודדים ראויים, מכיר את העובדים והוועדים ואני חיי אותם, אנחנו ננצח. בתחילה של דרך חדשה ישנה חדשה ואנחנו נוכיח לכולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!