דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דוד אמסלם

מחירי הקייטנות / ועדת השרים אישרה: יוגבלו מחירי קייטנות עירוניות

על פי ההצעה שיזם דודי אמסלם, יגבילו הרשויות את מחירי קייטנות, לסכום של כ-800-1000 שקלים | אמסלם: "אין מצב שיעשו רווחים על קייטנה ציבורית"

חופשת הקיץ בלונה פארק תל-אביב (צילום: חן ליאופולד / פלאש 90).
חופשת הקיץ בלונה פארק תל-אביב (צילום: חן ליאופולד / פלאש 90).
דוד טברסקי

ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול (ראשון) הצעת חוק של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), אשר תטיל על הרשויות המקומיות את החובה לפקח על מחירי הקייטנות שהן מפעילות.

"אין הצדקה לכך שרשויות מקומיות גובות סכומים גבוהים ממפעילי קייטנות שונים" נכתב בהצעת החוק "עלות זו מגולגלת להורים וגורמת לכך שמחירי הקייטנות יגיעו גם ליותר מ-2,000 שקלים לחודש. מדובר בתופעה כלל ארצית. הורים נדרשים לשלם אלפי שקלים על הזכות ללכת לעבוד בחודשי הקיץ".

לפני כחצי שנה ניהל מגיש ההצעה, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ אמסלם מספר ישיבות בהן הגיעו הורים מכל רחבי הארץ למחות על כך שהקייטנות תחת העיריות גובות סכומים גבוהים, כאשר הטענות שהעלו חלק מההורים הן שהעיריות עושות רווח ממחירי הקייטנות.

דוד אמסלם, יו״ר ועדת הפנים של הכנסת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
דוד אמסלם, יו״ר ועדת הפנים של הכנסת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

במהלך דיוני הועדה, טען וחזר אמסלם שאף משרד וגם לא השלטון המקומי לא מוכנים לקחת אחריות על מחירי הקייטנות, והצביע על כך שהשוק פרוץ. את הדברים חיזק מנהל המִנהל לשלטון המקומי במשרד הפנים מרדכי כהן, שאישר את הטענות באמצעות נתוני המשרד, והצביע על עלויות גבוהות של הקייטנות העירוניות ועל פערים ניכרים בין הרשויות השונות במחירי הקייטנות.

בשיחה עם 'דבר ראשון' הסביר אמסלם שנוצרה כאן הזדמנות לאפשר לכל ההורים הרשמה לקייטנה בסיסית במחיר סביר. "הצעת החוק אומרת שאנחנו קובעים תקרת גג למחיר הקייטנות בישראל עם קריטריונים מוסדרים באופן אחיד עד לרמה של כמה טיולים, בריכות ושעות פעילות – וכל הרשויות יצטרכו לפעול לפי התקנה הזו " מסביר אמסלם, "לא יהיה מצב שבירושלים תהיה קייטנה ב-900 שח, בירוחם 850 שח ובמזכרת 2,200 שח". לפי אמסלם, משרד הפנים הראה שיש אלפי ילדים שלא הולכים לקייטנות בקיץ בגלל המחיר. "מי שרוצה שהילד שלו יטיס דאונים ויהיה בכל מיני קייטנות פרטיות – שיבושם לו. אבל קייטנה שמופעלת ע"י התקנים הציבוריים אז אין מצב שייקחו על זה תקורה ואין מצב שיעשו על זה רווחים".

החוק מטיל את האחריות לביצוע החוק על שר הפנים, שיקבע את הקריטריונים והמחיר "מדובר פה בחוק של הסכמה שמוסכם על משרד הפנים, החינוך, השלטון המקומי והאוצר. אם רשות תבין שהיא בבעיה של מימון וסבסוד – אז מצאנו לזה פתרון. עשינו בעצם איגום משאבים" לפני שבועיים החוק נפל מסדר היום של הועדה, אך לאחר שיחות בין כל הצדדים הצליחו להגיע להסכמה מחודשת על החוק.

לדברי אמסלם והמחקר שהוא וצוותו עשו הכוונה היא שהקייטנות יעלו בין 800 ל-1000 שקלים, לפני הסבסוד וכבר בחודשים הקרובים הוא אמור לעלות להצבעה כך שהחוק ייושם כבר בקיץ הקרוב.

"אנחנו שמחים שדודי לקח את היוזמה הזו וגלגל אותה לחקיקה" מספר יעקב שטיינברג, מפורום ועדי ההורים היישובים שלקח חלק פעיל המאבק על מחירי הקייטנות. "היום כל רשות עושה מה שהיא רוצה ואין אחידות בין הקייטנות לא בתוכן ולא במחיר – גו'נגל פרוץ. לכן מאוד חשוב שתהיה חקיקה בנושא בשביל לתת להורי ישראל מוצר בסיסי במחיר בסיסי – בדיוק כמו קייטנות החופש הגדול של משרד החינוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!