הצעדים הארגוניים בפלאפון מחריפים, והבוקר (רביעי) נטשו מאות נציגי השירות בארבעת המוקדים של החברה את עמדותיהם וחדלו לספק מענה ללקוחות, כחלק מסכסוך העבודה עם הנהלת החברה, זאת על רקע המבוי הסתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי.
יו״ר ועד העובדים ברק לוי אמר: ״עד שההנהלה לא תתעשת ותחזור לשולחן המו״מ עם הצעות קונקרטיות ולא בשביל להעביר את הזמן, אנחנו נמשיך בעיצומים ולא נוותר, על מנת לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים.״
עם זאת, בית הדין האזורי לעבודה בת"א נעתר היום לבקשת ההנהלה, ואסר על ועד עובדי פלאפון להורות לעובדים שלא לתקן תקלות הגורמות לפגיעה ברשת הסלולר. בית הדין קבע כי, "יש להשאיר את הרשת מחוץ לתמונה", וכי על צעדיהם הארגוניים להיות מידתיים למהות הסכסוך. בנימוקיו, ציין השופט שמואל טננבוים כי פלאפון מספקת כ-25% מתשתית הסלולר בישראל, וכי פגיעה ברשת זו, המשמשת גם את כוחות הביטחון וההצלה, עשויה לגרום לפיקוח נפש. כמו כן, ציין השופט כי לרשות עובדי החברה עומדים צעדים ארגוניים אחרים, אשר בחלקם הם כבר נוקטים, והחברה מעידה כי הם מסבים לה נזקים כלכליים.
״מאז הקמת הוועד ועד היום, נהגנו תמיד באחריות, במיוחד בכל הנוגע לאבטחת הרשת הסלולרית של החברה, וכך נמשיך לעשות גם בעתיד ללא צורך בהגעה לבית משפט״, אמר יו"ר הועד ברק לוי בתגובה לפסיקה.
בין הצעדים הארגוניים שנוקטים כיום עובדי החברה – השבתת אתר האינטרנט והתגובות בדף הפייסבוק של החברה, עצירת הניודים, וכן עצירת שחרור פלאפונים מתוקנים מהמרכז הלוגיסטי, ומכשירים חדשים אשר יובאו מחו"ל.
עובדי פלאפון היו בין חלוצי גל ההתאגדות שלאחר המחאה החברתית ב-2011. התאגדותם ב-2012 היתה התארגנות העובדים הראשונה בענף הסלולר. ההתאגדות נתקלה בהתנגדות עזה מצד הנהלת החברה שאף הובילה לפסיקה תקדימית בבית הדין הארצי לעבודה, על פיה אסור למעסיק להביע עמדתו ביחס להתאגדות עובדיו. העובדים נקטו שביתה ממושכת בת 28 יום עד להכרה ביציגותם. בסוף 2013 הגיעו העובדים וההנהלה לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון, אשר תוקפו פג לאחרונה.
מחברת פלאפון נמסר: "בעקבות עיצומי העובדים חלים שיבושים בשירות הטלפוני, והחברה עושה כל שביכולתהעל מנת לשוב למענה סדיר. החברה מתנצלת בפני לקוחותיה על אי הנעימות, וקוראת לוועד העובדים לגלות אחריות כלפי הלקוחות".