דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חברה ועבודה / עובדי רשות השידור העלו שקופית מחאה על סגירת הערוץ

על רקע פרסום תזכיר החוק שמקדם נתניהו, העלו העובדים שקופית התוקפת את שר האוצר משה כחלון על סגירת הערוץ. בימים הקרובים צפויים העובדים לנקוט בצעדים נוספים

שקופית שהוצגה במהלך שידורי הערוץ הראשון הערב (צילום מסך).
שקופית שהוצגה במהלך שידורי הערוץ הראשון הערב (צילום מסך).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי רשות השידור שיבשו אתמול בערב (ראשון)  את שידורי החדשות במחאה על סגירת הרשות הצפויה בסוף אפריל, זאת על רקע הפרסומים בנוגע לחוק החדש שמקדם נתניהו, אשר לא יאפשר דחייה נוספת של תחילת שידורי התאגיד.

בשקופית שהוצגה על המסך נכתב כי הרשות צפויה להסגר ב-30 באפריל – ערב יום הזיכרון "בהוראתו של שר האוצר משה כחלון", וכי 1000 משפחות צפויות להיכנס בעקבות כך למעגל האבטלה. בימים הקרובים צפויים העובדים לנקוט בצעדים נוספים.

בחדשות וואלה פורסם כי ועד הטכנאים המאוגדים בהסתדרות צפויים לקיים ביום שלישי בבוקר אסיפת חירום של כלל עובדי הרשות, אשר תכלול גם הפסקת עבודה. כמו כן פורסם חלק ממכתב אשר שלח הוועד לעובדים: "ב-1 במאי, חג הפועלים, כולנו נתחיל לחתום אבטלה וזאת בעזרתו הנדיבה של שר האוצר 'השר החברתי' שזורק יותר מ-700 משפחות הביתה. אבל לפני כן אנחנו רוצים להשאיר מסר מהדהד למדינת ישראל. לא נלך בלי לצעוק את הצעקה שלנו 'היום זה אנחנו. מחר זה אתם. מחר זה כולכם'".

את עיצומי הערוץ צפויה ככל הנראה ללוות שידורי סידרה דוקומנטרית בבימויה של עובדת הערוץ הראשון איטה גליקסברג, המתעדת את עובדי הערוץ מההכרזה על הכוונה לסגור אותו ועד היום. ביום שישי האחרון התקיימה בסינמטק תל אביב הקרנת הבכורה של הפרק הראשון בסדרה.

"איטית היא דעיכת הערוץ הראשון" תיאר יעקב אחימאיר בדף הפייסבוק שלו את אווירת הנכאים השוררת בימים אלה ברשות: "המסדרונות בבנין הטלוויזיה מתרוקנים, אינם הומים כמו פעם. אחד המדדים לשקיעה, הוא חדר האוכל, המזנון. יותר ויותר שולחנות פנויים, מספר הנזקקים לשרותי המזנון פחת מאד. ואם קיים שולחן אשר סביבו יושבים הסועדים והשותים, הרי השיחה מתנהלת בקול רם על הנושא: 'מה יהיה?'. שואלים אותי, כמי שעובד ברשות השידור כיובל שנים. שואלים ואני משיב תשובת אמת: 'איני יודע'. התרגשתי מאד כאשר מאחורי גבי, שמעתי את אחת העובדות המסורות מתיפחת: 'הרי אני מפרנסת', יבבה בהמתנה עצובה ל-30 באפריל, היום שבו יירד המסך, יוחשכו האולפנים, והיא, העובדת הבוכיה לא תקבל עוד שכר. וכבר אמרתי לא אחת: סגירת רשות השידור לא היתה הכרחית! הרי ראש הממשלה אמר בכנסת, מפורשות: 'נשקם את רשות השידור'. נו?! ותהליך שקיעה זה מתנהל בלא מחאות ציבוריות. עצוב . מאד. אמירתו של השר-לשעבר יאיר לפיד: 'היום חתמנו על תעודת הפטירה של רשות השידור' מקבלת ממשות מצמררת. לפיד וארדן יכולים להרים כוסית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!