דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך עבודה / עובדי סודהסטרים מאיימים בנקיטת צעדים ארגוניים

העובדים קוראים להנהלה לחזור לשולחן המו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון | לטענתם, מתנהלת החברה שלא בתום לב ומנסה להכשיל את התהליך | יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף: "נפתח בצעדים ארגוניים במלוא עצמתם"

מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).
מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף התריע היום  (שני) כי במידה והנהלת סודהסטרים ישראל לא תחדש את המשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, יפתחו העובדים בצעדים ארגוניים ובשיבושי עבודה. בתחילת השבוע שעבר הוכרז סכסוך עבודה בחברה, כך שכבר ביום שלישי בשבוע הבא יוכלו עובדי החברה לפתוח בשביתה.

"ההסתדרות תפתח בצעדים ארגוניים במלוא עצמתם", בביוף. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
"ההסתדרות תפתח בצעדים ארגוניים במלוא עצמתם", בביוף. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"אני קורא למנכ"ל סודהסטרים להתעשת ולהורות לאנשיו לשבת איתנו באופן מיידי לחידוש המשא ומתן. אם לא ייעשה כן – כבר בימים הקרובים ההסתדרות תפתח בצעדים ארגוניים במלוא עצמתם" מסר בביוף. לדבריו הצטרף גם יו"ר ועד העובדים, רוני ברקוביץ', שאמר כי "אנו מצרים על כך שהנהלת סודהסטרים נקטה בכל הצעדים האפשריים להכשלת המשא ומתן. למרות כל ההתראות וניסיונות הגישור שנעשו בימים האחרונים, סודהסטרים עומדת איתנה בשלה ואינה מוכנה לשום פשרה".

לטענת ועד העובדים, הנהלת החברה בחרה לנהל את המשא ומתן שלא בתום לב, תוך הפעלת לחץ ואיומים על העובדים, וכן הטילה הגבלות אבסורדיות על משך הדיונים במקביל להצגת עמדות קשוחות וקנטרניות במהלכו.

כ-1,100 עובדי סודהסטרים, במפעל של החברה סמוך לצומת רהט-להבים, התארגנו בהסתדרות בחודש נובמבר 2016. החברה הכירה בהתאגדות עובדיה רק כחודש אחרי הכרזת היציגות. גם להכרה ביציגות התלוו הכרזה על סכסוך עבודה וטענות על ניסיונות פגיעה בהתאגדות.

הפגנת עובדי סודהסטרים, נובמבר 2016 (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
הפגנת עובדי סודהסטרים, נובמבר 2016 (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)

סודהסטרים ישראל היא חלק מקבוצת סודהסטרים הבינלאומית, שפועלת בלמעלה מארבעים מדינות, וסיימה את שנת 2016 עם הכנסות בגובה של כ-480 מיליון דולר. בוועד העובדים ציינו גם כי עלות שכרו של המנכ"ל, דניאל בירנבאום, בשנה זו האמירה לכעשרה מיליון שקלים.

מחברת סודהסטרים ישראל נמסר בתגובה כי "מדובר באיום תמוה ביותר ואנו מקווים שאינו קשור לבחירות להסתדרות ושעובדי סודהסטרים אינם חלק מהקמפיין. אנו מנהלים מו"מ עם הוועד וההסתדרות במסגרתו קבועות פגישות מסודרות ביומן לשבועות הקרובים, אליהן במפגין נציגי ההסתדרות מסרבים להגיע. נציגי ההסתדרות בחרו לפוצץ את המו"מ על 'מחלוקות' הזויות כמו משך זמן הפגישות, למרות שלפגישות האחרונות הגיעו נציגי ההסתדרות באיחור של 30 דקות, ובמקרה אחר בחרו לפוצץ ישיבה סביב נוכחותו של נציג זה או אחר. מפעל סודהסטרים בנגב הוא פרויקט ציוני המעסיק כ-1500 עובדים ומהווה כיום את מקור התעסוקה הגדול ביותר של העיר הבדואית רהט. אנו מקווים שההסתדרות תנהג באחריות ולא תפעל באופן שיפגע במיזם החשוב הזה על גב העובדים שלנו. אנו שבים וקוראים להסתדרות לחזור באופן מיידי לשולחן המו"מ. אנו, בכל אופן, נמשיך לראות בעובדי המפעל נכס חשוב ונמשיך לפעול לטובתם כפי שאנו נוהגים בכל עת".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!