דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת נמלי ישראל

עבודה / שביתה בחברת נמלי ישראל: "החברה מעכבת תוספות שמגיעות לעובדים"

עובדי החברה טוענים כי החברה מונעת מהם זכויות המגיעות להם מהסכם השכר במגזר הציבורי, ומתנה אותן בוויתורים מצידם. יו"ר איגוד התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "התנהלות בחוסר תום לב"

נמל אשדוד (צילום: דבר)
נמל אשדוד (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת נמלי ישראל (חנ"י) נוקטים צעדים ארגוניים בעקבות מבוי סתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה וסירוב ההנהלה לכבד את הסכם המסגרת במגזר הציבורי. מחר (שלישי) יתכנסו העובדים לאסיפת מחאה מול משרדי החברה בתל אביב, שבסופה הם צפויים להכריז על שביתה כללית תוך מניעת העבודה לחלוטין בחברה. מהנהלת החברה נמסר כי לא מדובר בשביתה כללית, אלא בשביתה של 80 עובדי ההסכם הקיבוצי, מתוך 135 עובדי החברה.

חברת נמלי ישראל היא חברה ממשלתית האחראית על פיתוח נמלי הים המסחריים של ישראל בחיפה, באשדוד ובאילת, והיא מקימה בימים אלה את הנמלים החדשים – נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד. לטענת העובדים, הנהלת חנ"י התנתה את תוספות השכר להם זכאים עובדי החברה בשורת תנאים וויתורים מצד העובדים בסוגיות עקרוניות שמונחות כרגע על שולחן המו"מ בנושא ההסכם הקיבוצי החדש.

"יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון חתמו על הסכם השכר במגזר הציבורי על מנת לתקן את עיוותי השכר ולהוביל לצמצום פערים". אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, "העובדה כי רשות החברות הממשלתיות מחליטה למנוע מעובדי חנ"י תוספת רטרואקטיבית שמגיעה לכל עובדי המגזר הציבורי, רק על מנת למנף את כוחה מול העובדים במו"מ על הסכם קיבוצי חדש, משקפת היעדר תום לב והתנהלות לקויה שאין לה מקום ביחסי עבודה קיבוציים, בייחוד כשהמעסיקה היא מדינת ישראל. אני מקווה כי רשות החברות הממשלתיות תתעשת ותפעל למניעת משבר עמוק".

לדברי הוועד, העיצומים צפויים לגרום לעיכובים בפרויקטים רבים שנמצאים באחריות חנ"י, בהם פיתוח ושדרוג תשתיות בנמלים הקיימים, הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות והקמת הנמלים החדשים.

מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה: "החברה אינה רואה סיבה לשביתת עובדי ההסכם הקיבוצי, משום שהחברה היתה ועודנה נכונה להשלים את הדיונים שקיימה עם נציגי העובדים וההסתדרות במטרה להגיע להסכם קיבוצי חדש, תוך שמירה על צרכי החברה כמו גם על תנאי עובדיה." בחברה לא התייחסו לטענות על התניית שיפור התנאים המגיע לעובדים מהסכמי המסגרת בויתורים אחרים מצידם. עוד ציינו בחנ״י כי החברה ערוכה למנוע פגיעה במיזמי פיתוח הנמלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!