דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
באסל ג'טאס

כנסת ישראל / היום (ג') צפויה ועדת הכנסת לאשר את הפסקת חברותו של ח"כ ג'טאס

לאחר ש-71 חברות וחברי כנסת חתמו על הבקשה להפסיק את חברותו של ג'טאס, צפויה הוועדה לאשר אותה | לאחר האישור, זקוקה ההדחה לרוב של 90 ח"כים במליאה | לאחרונה ניסו עורכי דינו של ג'טאס להגיע לעסקת טיעון שתייתר את הדיון, אך עד כה ללא הצלחה

ח"כ באסל ג'אטס בשימוע בבית המשפט ינואר 2017 (צילום: אבי דיבשי/ פלאש 90).
ח"כ באסל ג'אטס בשימוע בבית המשפט ינואר 2017 (צילום: אבי דיבשי/ פלאש 90).
שי ניר

ועדת הכנסת צפויה להתכנס היום (שלישי) לאשר את הבקשה להפסקת חברותו בכנסת של ח"כ באסל ג'טאס (הרשימה המשותפת). בכדי שההצעה תוכל לעבור להצבעה במליאת הכנסת, דרוש רוב של שלושה רבעים מחברי הוועדה. הבקשה הוגשה בחתימתם של 71 חברי כנסת, המעוניינים להפעיל באופן תקדימי את חוק ההדחה. כדי להביא להדחה בפועל של ג'טאס, ידרש רוב של 90 חברי כנסת לפחות ונראה כי הקואליציה תתקשה להשיג רוב שכזה.

כזכור, חסינותו של ג'טאס הוסרה בדצמבר 2016, לאחר שעל פי החשד העביר טלפונים סלולרים וכרטיסי סים לאסירים הביטחוניים ואליד בן נימר דקה (השפוט למאסר עולם בעקבות רצח החייל משה תמם ב-1984) ולבאסל בן סולימאן בזרה (השפוט למאסר בעקבות עבירות בטחון שביצע).

חברי הועדה דנים בהסרת החסינות של באסל ג'אטס (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.)
חברי הועדה דנים בהסרת החסינות של באסל ג'אטס (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.)

בדיון היום צפויים להשתתף בין יתר חברי הוועדה השר זאב אלקין מגיש הבקשה ומשנה היועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי. עדיין לא ברור אם גאטס עצמו יגיע או מי מטעמו. בזמן האחרון התנהל מו"מ בין ג'טאס ועורכי דינו ליועץ המשפטי לממשלה, בניסיון להגיע לעסקת טיעון שתכלול את התפטרותו של ג'טאס ותייתר הלכה למעשה את הצורך בהפעלת חוק ההדחה. לפי שעה לא התקבלה הודעה על כל עסקת טיעון.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר לקראת הדיון להדחת ג'טאס, "מדובר בדיון בעל חשיבות עליונה לכבודה ומעמדה של הכנסת – וכך גם אשמור על התנהלותו."

אתמול פורסם לראשונה ע"י אריק בנדר, מכתב מעת ג'טאס לוועדת הכנסת המבקש לדחות את הדיון להדחתו בשל טיוטת כתב אישום חדשה שהועברה לידי בא כוחו עו"ד אביגדור פלדמן, שתהווה "בסיס להסדר הטיעון בין הצדדים", נכתב במכתב. ג'טאס הוסיף כי בטיוטת האישום החדשה "לא כוללת שום דבר המעיד על כוונה כלשהי מצדו של ח"כ ג'טאס המעידה על תמיכתו במאבק מזוין של ארגון טרור." עוד נכתב כי המו"מ נמצא בשלבים מתקדמים והצדדים קרובים לחתימה. ככל הנראה עסקת הטיעון תכלול את התפטרותו של ג'טאס מהכנסת.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) תקף בחריפות את מכתבו של ג'טאס ואמר, "באסל ג'טאס הפך את עצמו למחבל במלוא מובנה של המילה משהבריח 12 ״אקדחים״ לאסירים ביטחוניים." והוסיף, "על זה בכל מדינת חוק שנלחמת בטרור, היה יושב במעצר עד למשפט ובמשפט היה נקבר לשנים רבות בכלא. רק תמימים וחסרי הבנה בטרור מהו, מתיחסים למכשירים ניידים המוברחים לטרוריסטים בכלא ככלי לתקשורת חברתית."

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר בתגובה למכתב, "מחבל בזוי ומתועב דוגמת באסל ג'טאס, אחרי כל מה שעשה כדי לתמוך בטרור – ולא רק במסגרת כתב האישום הזה – צריך הרבה חוצפה כדי לפנות אלינו בבקשות שאינן קשורות בתנאי כליאתו העתידית".

באסל ג'טאס חבר במפלגת בל"ד ומכהן בכנסת משנת 2013. בבחירות האחרונות התמודד כחלק מהרשימה המשותפת של ערביי ישראל. טרם בחירתו לכנסת היה ג'טאס ראש המועצה המקומית ראמה שבגליל ולאחר מכן מנכ"ל עמותת "אגודת הגליל". ב-2015 השתתף ג'טאס במשט לעזה שנעצר על ידי חיל הים, ובפברואר 2016 הושעה מישיבות הכנסת ומוועדותיה לארבעה חודשים, לאחר שביקר משפחות מחבלים עם חברי כנסת נוספים מבל"ד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!